Guest Predator Posted December 13, 2002 Report Share Posted December 13, 2002 Jag undrar om nån vet var man kan köpa en bra ryggsäck som man kan använda till att träna på jägartestet och jogga med. Vilket märke och modell är bäst? Går det att få tag på såna som militären har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 13, 2002 Report Share Posted December 13, 2002 Materielfrågor hör hemma i materielforumet. The Swede *Städtant no.2* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted December 13, 2002 Report Share Posted December 13, 2002 Jag vet ingen rygga som militären använder som jag skulle rekommendera till att löpträna med. Jag skulle nog rekommendera en liten att löpträna med, kanske 10-15 liter? och en lite större att marchträna med, kanske 50-70 liter. Vet ej om Haglöfs har kvar sina tight ryggor, någon av dem kan vara en bra idé att löpa i. Större ryggor har jag dålig koll på, sör lite på forumet så finns det tidigare trådar om det. De jag har använt är LK70 och Sacci Jägare 90. Träna försiktigt när du har den ökade belastningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mazon Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 En ryggsäck som är väldigt praktisk men något dyr är haglöfs Lim sortiment. Det är ryggsäcker som är framtagna för exempelvis multisport. Som sagt dyra men kvalitetsmässigt i toppklass. Men ska du köpa ryggsäckar bara för att använda någon gång då och då kan du gå till biltema men är du ute efter något lite bättre är Limsortimentet och exempelvis Haglöfs Viktor väskor väldigt bra. Det är väskor du kan i många år framöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
målobs Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 Och vill du verkligen lägga pengar kan du ju köpa en Klättermusen. Dock inte så mycket dyrare än en Victor. (ca 400-500 för en 50 l säck.) /Prylgalen Målobs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljestrand Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 Den lilla stridsäcken på m-shop för 395 är kanon bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimesis Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 Skall du ha en liten ryggsäck att springa med så investera i en multisportrygga. Gå till närmast Löplabbet och säg vad du behöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts