Jump to content

ska du på kurs?


Recommended Posts

Någon som ska till Revingehed vecka 26-27?

Själv ska jag gå UNJOC F men det fanns fler kurser som går samtidigt.

Är det nån forumit som har koll på hur logementena är beskaffade? Finns det tvättmaskin etc? Jag har mailat P7 men de har inte svarat.

Link to comment
Share on other sites

Någon som ska till Revingehed vecka 26-27?

Själv ska jag gå UNJOC F men det fanns fler kurser som går samtidigt.

Är det nån forumit som har koll på hur logementena är beskaffade? Finns det tvättmaskin etc? Jag har mailat P7 men de har inte svarat.

 

Gjorde GU-F i Boden vecka 19-20 så ska nu till Höllviken vecka 29-30 och göra http://utbildning.fr...=S%F6k&region=*

 

Sen är det intro kurs i september och då är jag färdig utbildad för att placeras. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Sökt och troligtvis antagen till KC1:1 på HvSS vecka 207-208.

 

Fler som sökt?

 

30 Antagna och 18 reserver varav jag är en av de sistnämda.

Thelin ska visst vara kurschef, vilket kanske inte var en så stor förlust att inte komma med på kursen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fick FBU kurskatalogen för sommaren idag.

Värsta skiten på länge. Typ en kurs som jag rimligen skulle kunna gå (CBRN).

 

Vad har hänt med skarpskytteutb, strid till fots, skjutledare, transportskydd m.m....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@FkN och kanske lite OT

Enligt min uttolkning av ett nyhetsbrev från Försvarsutbildarna har valt att satsa på att genomföra framförallt kurser inom CBRN, GU-F och Försvarsinformation, troligen på grund av uppdragstilldening från FM.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Intro HV 29-30/3 Livgardet. Det skulle vara t.o.m. 1/4 men det ändrades. Hinner man allt på ett drygt dygn?

 

När jag gick så var det inryck Torsdag kväll och utryck Söndag eftermiddag, det var ett tight program.

 

Ja det verkar snålt med tid... Jag får väl se hur dom tänkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Intro HV 29-30/3 Livgardet. Det skulle vara t.o.m. 1/4 men det ändrades. Hinner man allt på ett drygt dygn?

 

Det var nytt för mig! jag ska också på den kursen men jag har fått höra 29/3-1/4, jag är iofs inte så uppdaterad får kontakta min chef, men det låter som om det kommer bli väldigt tajt med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Intro HV 29-30/3 Livgardet. Det skulle vara t.o.m. 1/4 men det ändrades. Hinner man allt på ett drygt dygn?

 

När jag gick så var det inryck Torsdag kväll och utryck Söndag eftermiddag, det var ett tight program.

 

Ja det verkar snålt med tid... Jag får väl se hur dom tänkt.

 

Det blir alla dagarna. Av någon anledning blev jag registrerad som sjukvårdare som bara gör del av utbildningen.

Link to comment
Share on other sites

Har sökt till Höllviken i sommar.

Som flitig ungdom vid FRO på glada 90 talet fick man ju grundutbildning på radiosystemen.

Men nu några år senare är det dags att uppdatera. Så 80 timmar är bokat i min kalender till sommaren.

Återstår är om man blir antagen, då jag sökte efter antagningstiden löpt ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Har sökt till Höllviken i sommar.

Som flitig ungdom vid FRO på glada 90 talet fick man ju grundutbildning på radiosystemen.

Men nu några år senare är det dags att uppdatera. Så 80 timmar är bokat i min kalender till sommaren.

Återstår är om man blir antagen, då jag sökte efter antagningstiden löpt ut.

 

Hur gick det? Syns vi i Höllviken i morgon kväll?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...