Jump to content

Identifiera militär motorcykel

Guest järv

Recommended Posts

Flytbar!?! ska det inte vara flyttbar!??? Det enda som sägs på hemsidan om vattentagning är hur djupt vatten som man kan köra i...tror att det handlar om att den kör på botten.....inte att den flyter!
The Desert Ranger's dry weight is 94.3kg (Trail-Blazer, 84kg), and the sealed wheel hubs in combination with low-pressure tires enable it to be floated across deep water obstacles.

Nej, nu skummade du lite för fort tror jag.

Om man läser vidare på sidan så står det ju att den är utvecklad för bergig miljö med stenar och lutning, och där tror jag att den slår en vanlig cross med hästlängder. Speciellt med tanke på tvåhjulsdriften.

Den kanske vore något för jägar/span-uppgifter i bergsmiljö?

Yamaha/Öhlins enduro med 2hjulsdrift är garanterat bättre på alla sätt i terränglådan, den har faktiskt deltagit och placerat sig väl i flera internationella enduro(INTE cross!!!)tävlingar, i vatten vet jag dock inte...

Info om denna: http://www.yamaha-motor.se/products/motorc...R450F_2trac.jsp

Edited by johanp

Jag får för mig att skillnaden mellan en tvåhjulsdriven "cross" och den tvåhjulsdrivna grejen som är i artikeln är ungefär som skillnaden mellan en sportig fyrhjuling och en fyrhjuling modell arbetsmaskin.

Något i den stilen tillverkades i Sverige för säkert 10-15 år sedan, jag har för mig att den hette tugger eller nått i den stilen. Traktormönstrade däck och variator drift hade den i alla fall.

Yamaha TW200 är så vitt jag vet inte 2 hjulsdriven, döäremot har den jäkligt feta däck. Tydligen mycket populär i japan att bygga customhoj på.

Jag får för mig att skillnaden mellan en tvåhjulsdriven "cross" och den tvåhjulsdrivna grejen som är i artikeln är ungefär som skillnaden mellan en sportig fyrhjuling och en fyrhjuling modell arbetsmaskin.

Och jag skulle vilja se en endurocykel lastas med 50 kg extra last och sen prestera lika bra, dvs soldat, packning plus lite extra drivmedel.

Sen lägger man till lite bra att ha grejer som minor, ksp osv.

• 2 weeks later...