patrik_s Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Har fått min inkalleseorder där det står att jag skall rycka in på Alfhems kompani på T2 som sjukvårdspb, men läste på T2:s hemsida att Alfhem var ett kompani som utbildar inom kommunikationstjänst. KB skall dock utbildas på Kåkinds kompani har jag läst här. Kan någon snäll själ hjälpa mig. Patrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Det är bland KB vanligt att inte utbildas på samma kompani som man sedan tjänstgör vid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nina Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Knepigt ja. Alfhems kompani utbildar främst transportledningsassistenter och trafiksoldater. Kompaniet är nytt (möjligt att det funnits tidigare, mer än jag vet) och bildades 02/03. Sjukvårdare utbildas på Nora kompani, mao 4e komp. Alltså, inga sjv har varit på 5e komp de senaste två åren, men saker kan ju iof förändras. KB samutbildas de första månaderna tillsammans med KB från P4 på Kåkinds kompani som organisatoriskt ligger under P4 med befäl från båda förbanden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts