Guest KorvMackan Posted January 14, 2005 Report Share Posted January 14, 2005 Mors! Ere nån som har nån info om den nya KSP58C som kommer i år? Bilder lr nåt? Enligt min Löjtnant så har den kortare pipa, är lättare och med annat sikte (rödpunkt?) men de är allt jag vet. Finns de några bilder på den och kommer Försvarsmakten köpa in några nya såna isf? KSP - Larsson, 2:a Mek.plut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted January 14, 2005 Report Share Posted January 14, 2005 Mors! Ere nån som har nån info om den nya KSP58C som kommer i år? Bilder lr nåt? Enligt min Löjtnant så har den kortare pipa, är lättare och med annat sikte (rödpunkt?) men de är allt jag vet. Finns de några bilder på den och kommer Försvarsmakten köpa in några nya såna isf? KSP - Larsson, 2:a Mek.plut RPS på Kulspruta 58 är riktigt kul speciellt när man skjuter spårljus (blir en liknande princip som med vanlig AK4 med spårljus) Dock tycker jag att KSP:n tappar den här yttäckningsförmågan med RPS jmf med utan, blir lite mer av prickskyttegevär över det hela jmf och jag som skytt får det svårare att skjuta nedhållande eld. och mer av svepande eldskurar. Dock så kan det bero på att jag har ett antal år med KSP-skytte utan RPS att jmf med vilket kan leda till omställnings problem. Så med rejäl övning så är RPS även ngt som bör finnas på KSP och GRG! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted January 14, 2005 Report Share Posted January 14, 2005 <Snip> KSP58C Fordonsvariant av 58B Kolv, rembygel, skyddslucka, knopp till pipspärr tas bort. Kapat underbeslag och bärhantag. Modifiering av gasregleringssystemet angående antal gaslägen och emission. Ingen rail. Svart. KSP58D Infanteriversion Skjutbar kolv, kortad pipa med frästa lättningsspår. Modifierat gasregleringssystem med två alt tre gaslägen. Två alt av rail (fast samt reglerbar i höjd). Svart Plus en mängd nya tillbehör, 100 kasett, ny rem, 1000 ryggsäck, "ryggsäckshölster" etc. <snip> leta på Ksp 58 D så finns det bilder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 14, 2005 Forumsledning Report Share Posted January 14, 2005 http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic=5095 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zurse Posted January 21, 2005 Report Share Posted January 21, 2005 då jag gjorde tjänst för kungen 03/04 va min skyttegrp. den första i hela sverige som blev tilldelad den nya sprutan...röpunktsiktet har en tendens att falla i bitar när man åker stridsfordon, dock plus att man fälla in kolven o pipan e kortare så den e mkt smidigare att ha i vagnen, dessutom finns ett handskydd om man gillar att skjuta i anlägning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
breach Posted January 21, 2005 Report Share Posted January 21, 2005 Ny kulspruta till armén Länk från Livgardets sida med bilder och info om Kulspruta 58 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topic Posted March 8, 2005 Report Share Posted March 8, 2005 @ Breach Tack Gode Gud för den superba länken! Nu kommer jag drömma våta drömmar inatt. Den är så vacker... Det glädjer en KSP skytts hjärta att se sådant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Animal Posted March 9, 2005 Report Share Posted March 9, 2005 Ang KSP 58 D... Man kan ju undra varför de tagit bort handskyddet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted March 9, 2005 Report Share Posted March 9, 2005 Ang KSP 58 D... Man kan ju undra varför de tagit bort handskyddet? Du borde kanske kolla i tråden om ksp58D som finns i kassunen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.