Nifelhel Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Är det någon som vet vart man kan få tag namnskyltar? Alltså dem i plast som ska sitta på namnbrickan. Har försökt genom de riktiga kanalerna men det är trögt som attan. Undrar om det finns något företag som tillverkar sådana?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TangoXray Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Det borde ju finnas tycker jag... Men jag har också letat och inte hittat... Via dom vanliga kanalerna är det riktigt segt att få tag på en... /TangoXray Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 I mitt förra kompani hade vi grönmellerade namnskyltar(snyggt!) Men nu har SDG i all sin vishet bestämt att alla namnskyltar ska vara vita. Men firman som tillverkade de skyltarna tar ca. 18 kr st. och har adress: http://www.algonet.se/~lagravyr/html/frameset.html 0431-181 71 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GA KA Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Ring till närmsta sjukhus och fråga. På jobbet tillverkar de namnskyltar som är identiska med försvarsmakten för 15 kr st. Har sett samma typ på flera olika sjukhus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted October 9, 2002 BlåGul -1 Report Share Posted October 9, 2002 Nifelhel: Har du tillgång till gravyrmaskin? Jag har en källa, återkommer senare idag med firmans namn, måste leta fram några papper.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Nifelhel: var bor du någonstans? bor du i 08-området kan du alltid testa att ringa serviceenheten på MHS Karlberg och fråga tjejerna där (kan messa namn vid behov), de brukar kunna fixa sånt. (08-5628 1310 till vakten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted October 9, 2002 Author Report Share Posted October 9, 2002 Tack för tipsen! Lt.Payne: Skall undersöka företaget 9x19: Nope jag har ingen gravyrmaskin :( Gotcha: Jag bor i Göteborg, och har således långt till MHS K-berg ;) Har försökt med TruppStörningsFörrådet på Amf4, men det helt och hållet stoppat där. Tydligen var det för stort missbruk och det prånglades ut för många namnbrickor, eller nå't... ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted October 11, 2002 Report Share Posted October 11, 2002 Inte för att det är till nån hjälp, men jag tänkte bara berätta vad vi hittade under lumpen. Vi hittade en gammal gravyrmaskin som ingen tydligen saknade. Ganska kul att själv sedan tillverka diverse namnbrickor under lumpartiden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 11, 2002 Report Share Posted October 11, 2002 Är det någon som vet vart man kan få tag namnskyltar? Alltså dem i plast som ska sitta på namnbrickan. Har försökt genom de riktiga kanalerna men det är trögt som attan. Undrar om det finns något företag som tillverkar sådana?? Fölande saker är rätt klokt att slå på antingen på internet eller i telefonkatalogen: Sportpriser Idrottspriser Gravyr Pokaler Medaljer Plaketter Gravyrservice Presentreklam Dessa butiker finns i princip lite överallt. Glöm inte ange mått och vilken färge text respektive bakgrund ska ha. Leveranstid beror på arbetsbelastning men tillverkningstiden med fräs eller lasergravyr ligger på nån minut per skylt. Priser är väldigt olika men en tumregel är att rena gravyrservice butiker är dyrare än de som sysslar med idrottspriser. hmm tror inte jag har glömt ngt nu /o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts