Jump to content

Bitmapsbild ?

SISU

Recommended Posts

Upptäckte precis att när jag sparar bilder att dom sparas som bitmapsbild varför innan har dom sparats som jpg .

Hur rättar jag till detta ?

Och en fråga till .

När man är inne på söksidor på nätet så lagras sökorden !

Hur rensar man det ? :lol:

Tackar på förhand !

Har råkat ut för samma sak när min temp. mapp varit full. Gå in på Verktyg - Internetalternativ och "Ta bort filer..." Detta rensar mappen Temporary internet files och bör hjälpa.

Vad beträffande att sökorden som sparas, gör som ovan beskrivet men klicka även på "Ta bort cookies" (tror det ska lösa det hela).

Hoppas det hjälper.

//Y

För att slippa funktionen "komplettera automatiskt"

Verktyg > internet alternativ > Innehåll > Komplettera automatiskt.

Bocka ur rutan "formulär" och kanske den som står under den, "användarnamn och lösenord". Ok

Och en fråga till .

Hur rensar man det ?  :clap:

Ajabaja vad har du nu sökt på? Inte barnförbjudet hoppas jag :):D

Just det, mycket dåligt när man har delad dator och porrsurfar. Därför porrsurfar inte jag! :huh:

Och en fråga till .

Hur rensar man det ?  :lol:

Ajabaja vad har du nu sökt på? Inte barnförbjudet hoppas jag :uuh::blink:

Just det, mycket dåligt när man har delad dator och porrsurfar. Därför porrsurfar inte jag! :D

Delad dator. Porrsurfar. Det har tvingat mig att lära mig massor av funktioner som jag annars inte skulle ha en aning om att dom fanns. Alternativet är att skylla på att någon polare varit på besök för och då lånat datorn.

Har råkat ut för samma sak när min temp. mapp varit full. Gå in på Verktyg - Internetalternativ och "Ta bort filer..." Detta rensar mappen Temporary internet files och bör hjälpa.

Hur blir temp-mappen "full"?

Lite roligt att gå in och titta i den där.. min innehöll 17000 objekt.. :lol:

*ta bort*

..tack. :D

Hur blir temp-mappen "full"?

Lite roligt att gå in och titta i den där.. min innehöll 17000 objekt.. :lol:

*ta bort*

..tack. :blink:

Jävligt bra fråga, men jag får samma problem ungefär varannan månad. Då jag har en mycket stor omsättning av bilder är det ibland bara en månad mellan bmp-fenomenet:s återuppståndelse. :D

Det finns små fina freewareprogram som sopar undan det mesta, (temp., cookies, etc.), varje gång man avslutar sin lilla session o´cyber. B)

Är inte så bevandrad, men själv använder jag "IE privacy keeper" som finns här. Nöjd med detta.

Hoppas nu inte BlåGul anser detta vara reklam. Läs tidigare inlägg och notera att forumsmedlemmarna förefaller vara i nöd. :lol:

/Fafner

för mig brukar temp mappen vara så full när man ska rensa att datorn nästintill brakar ihop och felrtalet gånger så har man fått avsluta med meddelandet

"blabla svarar inte" :blink:

mycket skräp är det :angry:

Du kan ju även markera "Töm Temporary Internet Files-mappen när webbläsaren stängs" under Internet-Alternativ -> Avancerat -> Säkerhet

så slipper du att behöva rensa lite då och då ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...