Jump to content

"Kosovoversion" av Beach Boys-låt


Recommended Posts

Give us Auto-larje!

 

(vad betyder det föresten? Auto-larje alltså).

Vet inte om låten är så rolig att höra, om man själv inte har varit på plats och sett grejerna.

Rekommenderar då istället: Anita Lindblom - Basker Blå, om du vill höra en bra "FN-låt"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Btw, hur gick det med dom där videofilmerna från Kosovo och KS, Expedition Kosovo och den där James Bond filmen typ? Färdiga och utgivna än eller?

Expedition Kosovo finns på DVD. Den är förmodligen världens bästa film om man har haft någon som helst kontakt med FM och framför allt om man varit i Kosovo!!!!

 

Jag har regissörens (tillika producenten och distributörens) mailadress. Om någon vill köpa den, skicka ett PM till mig.

Link to comment
Share on other sites

Btw, hur gick det med dom där videofilmerna från Kosovo och KS, Expedition Kosovo och den där James Bond filmen typ? Färdiga och utgivna än eller?

Expedition Kosovo finns på DVD. Den är förmodligen världens bästa film om man har haft någon som helst kontakt med FM och framför allt om man varit i Kosovo!!!!

 

Jag har regissörens (tillika producenten och distributörens) mailadress. Om någon vill köpa den, skicka ett PM till mig.

Hur lång speltid är det?

Link to comment
Share on other sites

Jag fick höra en skröna, säkerligen alldeles sann, om en PIO som åkt vilse i Bosnien och ringde staben i desperation för att få vägledning. Signalisten undrade om det fanns några skyltar el. dylikt i närheten, varpå han svarade "jorå, det står 'Vulkanizer' här...". :)

 

Nästan lika kul som standardskämtet "...och nu närmar vi oss den lilla byn Auto Larje"...

Link to comment
Share on other sites

Give us Auto-larje!

 

(vad betyder det föresten? Auto-larje alltså).

Gissa vad Vulkanizer är då........ B)

Å Shitet.... B)

"Shtepija ne shitet"

 

"Balancim" är ju en annan gammal goding i auto larje-sammanhang :clap: ...

En klart underutvecklad gren av den här branschen är dock "Auto Shkolla"...

:P

Edited by SFC
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Autolarje låten.

 

PBV:erna har startat som ska ta oss på vår färd

Dom ska ta oss ner till Gracka ja det är en annan värld

Därr förr en serbisk bonde plöjder står det nu en albansk man

med en tvättsvamp och en spann.

 

För han har startat Autolarje

han tvättar lite utav varje

han har startat Autolarje

med en Gorenje högtryckstvätt (é ru mé på den)

 

Jag har kommit på ett sätt att rädda min ekonomi

jag tvätta era bilar vad rena dom ska bli

jag har köpt en högtryckstvätt som kan spola väldigt hårt

att tjäna pengar blir ej svårt.

 

För jag har startat Autolarje

jag tvättar lite utav varje

jag har startat Autolarje

med en Gorenje högtryckstvätt (é ru mé på den)

 

Du kör en Audi A6 fast du inga pengar har

du går på stampat jordgolv ihop med mor och far

att köpa mat till dina barndet är inte alls din stil

för du ska ha råd att tvätta din bil (hos mig)

 

För han har startat Autolarje

han tvättar lite utav varje

han har startat Autolarje

med en Gorenje högtryckstvätt (é ru mé på den)

Link to comment
Share on other sites

Okej

 

Om nu tillräckligt många skickar dryga PM till mig så får jag väl se till att spela in låten i en studio, och kanske lägga upp den här för nedladdning i fall intresse finns alltså.

 

Några framsteg/baksteg??! väntar spänt på denna sommarplåga!!

Link to comment
Share on other sites

Bara framsteg, studion är bokad. Ska börja arrangera låten i februari, BORDE vara klar innan påsk. Kommer dock inte att bränna en massa skivor, däremot lägger jag gärna upp den på samtliga hemsidor av denna karaktär så att alla kan ladda ner låten istället.

 

//Lander

Link to comment
Share on other sites

Bara framsteg, studion är bokad. Ska börja arrangera låten i februari, BORDE vara klar innan påsk. Kommer dock inte att bränna en massa skivor, däremot lägger jag gärna upp den på samtliga hemsidor av denna karaktär så att alla kan ladda ner låten istället.

 

//Lander

Är bara att sätta sig och vänta på den givna klassikern då. :lala:

Link to comment
Share on other sites

Nä det var nå'n annan kladdig italodisco, typ. Gig D'Agostino står det här att hon heter och låten heter "I'll Fly With You (L'Amour Tojours)". Ketchup Song med Las Ketchups var väl mer en battaljonsplåga i största allmänhet. Även om jag fortfarande kan komma på mig själv med att gunga på rumpan som om jag var i tornet på MUPen i Gracca... I hate myself, I'm disgusting!

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet vad låten i trailern (och riktiga filmen??) till expedition kosovo heter? Hörde den nyligen i en tv-reklam, kommer dock inte ihåg vilken...

 

edit: I början av trailern menade jag :huh:

Inledningsmusiken till trailern kommer från "The Rocketeer" av James Horner. Just denna version är gjord av Eric Kunzel o nån Hollywood-orkester vid namn Cincinatti Pops.

 

Kul att filmen är eftersökt :)

Det gör mödan värt!

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha fått höra "Ångbåtsblues" av C. Wreewijk nere på Camp Charlie/VCP 3 blev jag tvungen att RAP:a in en request om att få contra med "En slemmig torsk i en brödrost" av KSMB. Men nu låg ju rövhålet i fråga på en pebbapluton så det kan ni gissa hur mycket det blev av det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...