Mårten Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 På Muddy Mess spelades på KS10 ofta en version av någon av Beach Boys klassiker, fast med texten ändrad så att den handlade om Kosovo och andra mindre roliga platser istället för om Kalifornien... Är det någon som har koll på vem/vilka det är som framförde denna låt, och om den finns att ladda hem nånstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koovee Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Här har du en variant... dock har jag den ej i Mp3.... http://ove.rsn.bth.se/bilder/Kosovosong.mpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Så j-a bra!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Stämmer in och håller med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigskill Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Så j-a bra!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snake Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Vad kan man säga...Glockrent! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Btw, hur gick det med dom där videofilmerna från Kosovo och KS, Expedition Kosovo och den där James Bond filmen typ? Färdiga och utgivna än eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 9, 2005 Forumsledning Report Share Posted January 9, 2005 jag gjorde om min.. så den passa som rekryteringsfilm istället. Den kommer väll visas för vpl här nere tror jag, i samband med info om US. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Men den låt vi vill helst vill höra är "Auto-Larje". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koovee Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Men den låt vi vill helst vill höra är "Auto-Larje". Jo, det är förjäkligt att man tom. lyckats slarva bort texten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 jag gjorde om min.. så den passa som rekryteringsfilm istället. Den kommer väll visas för vpl här nere tror jag, i samband med info om US. Går den att ladda ned? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 9, 2005 Forumsledning Report Share Posted January 9, 2005 öhm njae.. inte än.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Hojta till när det går göra, och om det är ok, är intresserad av lite rörliga bilder när jag berätta lite om hur det var där nere för folk och fä. Rörliga bilder säger mer än dom kort och bilder jag har ju så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigskill Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Hojta till när det går göra, och om det är ok, är intresserad av lite rörliga bilder när jag berätta lite om hur det var där nere för folk och fä. Rörliga bilder säger mer än dom kort och bilder jag har ju så. Bra sagt BJK. Kunde inte sagt det bättre själv. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limpan Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Håller på att ladda ner låten från länken ovan så jag vet inte om det är samma som den jag hade förut innan hårddisken kraschade. En hygglig version vet jag framfördes av en Bill Conklin men det var i stor uträckning bara en röstimitation av Bil Clinton med en modifierad text, lite som Rally eller gamla På håret-gänget. Oj, nu vart låten klar! PS: Originalet heter Kokomo, för tydlighets skull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limpan Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 (edited) Satfläsk, vilken smarrig video man fick på köpet! Och låten var fasiken så lik den jag hade förut, om bara snäppet mindre snärtig. Refrängen i "min" version gick "...Oooooh, I wanna take it down to Kosovo/we'll kick some ass an' then we'll kick some mo'/thaaaaat's where your bombs should go-o-ooo/way down in Koso-o-vo!" Säga vad man vill därom, men det är lite bättre klipp och punch i fraseringen tycker jag. Edited January 10, 2005 by Limpan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRK-apan Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Den version av låten jag har hittat påstås vara gjord av Bob Rivers. Den videon som gick att ladda ner här i tråden är rippad från den CD med ett bildspel som fanns att köpa på PX:et om jag inte missminner mig helt. Klockren låt? Svar: Ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Mårten: låten som spelades i mässen gjordes av war boys, låten heter kosovo //Affe räddningspluton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blofeld Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 så jävla bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Om det öär samma låt som jag "hittade" på hårdisken så är den möjlig att hitta på DC++ Men misstänker det är samma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 hehehe ska spara o ta fram om man skulle få ens minsta lilla lusten att söka KS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyrfing Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Ngn som hört "Lied der KFOR" av Günther Gabriel då? Melodi, house of the rising sun.. så jävla klockren! hehe... "Der steht ein haus in Kosovo" ;) ... ... ..von der multinationale team genamt KFOR .. *Trallar* ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M203 Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 kan ju inte tyska men den var speciell! hittade den här http://www.jaegerseiten.de/ under multimedia-->Soldatenlieder /M203 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 en annan klassiker är ju kosovoalban med joddla med siv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 kovee: den auto larje som gick på 10:an kan vara lite modofierad mot tidigare versioner men här är den texten: PBV:erna har startat som ska ta oss på vår färd dom ska ta oss ner till Gracca, ja det är en annan värld Där förr en serbisk bonde plöjde står nu en albansk man med tvättsvamp och en spann... För han har startat auto larje han tvättar lite utav varje han har startat auto larje med en gorenje högtryckstvätt (é ru mé på den) jag har kommit på ett sätt att rädda min ekonomi jag ska tvätta era bilar, vad rena dom ska bli Jag har köpt en högtryckstvätt som kan spola väldigt hårt att tjäna pengar blir ej svårt För jag har startat auto larje jag tvättar lite utav varje jag har startat auto larje med en gorenje högtryckstvätt (é ru mé på den) Du kör en Audi A6 fast du inga pengar har du går på stampat jordgolc ihop med mor och far Att köpa mat till dina barn är inte alls din stil för du ska ha råd att tvätta din bil (hos mig) För jag har startat auto larje jag tvättar lite utav varje jag har startat auto larje med en gorenje högtryckstvätt (é ru mé på den) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koovee Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 @Alfie Njae, den verkar stämma rätt så bra överens mot hur jag mindes den... Tack så mycket! Synd bara att man inte kan sjunga, får nöja sig med att skråla lite... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sisuchef Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Autolarje, kommer ej ihåg melodin, nån som kan påminna mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koovee Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Autolarje, kommer ej ihåg melodin, nån som kan påminna mig? Prova med "Glory, glory hallelulja..." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limpan Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Den ska skrålas! Det är bara att släppa ut dusch-Elvis inom dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koovee Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Den ska skrålas! Det är bara att släppa ut dusch-Elvis inom dig. Jo, det har du ju faktiskt rätt i... Får samla ihop det lilla gäng yxor (4-5 st) som finns här på skolan nån kårkväll för lite allsång... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts