Jump to content

Gör en minst sagt förbannad??(religös artikel)

Guest maytrows

Recommended Posts

Jo jag har precis läst lite hur killens förmodade dagbok...

Blev först lite fundersam när han beskrev ett helt parti shack.

Och resten...

Nä det kan inte vara på riktigt ju.

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply
Jo jag har precis läst lite hur killens förmodade dagbok...

Blev först lite fundersam när han beskrev ett helt parti shack.

Och resten...

Nä det kan inte vara på riktigt ju.

Kollar du bla ISBN-numrena på deras böcker, så märker du en del kul saker

;)

Den är precis som dahlberg säger fejk till 100% märker man inte minst om man läser dagboken och är hyfsat möpig och om man kollar isbn numret på böckerna som sagt.

Skulle dock vara kul att veta vem som orkar lägga ner ett sådant jobb på något sådant där.

Efter att ha läst Greens predikan så finner jag knapt ord för min avsky, hur in i h*lvete kan mannen påstå att aids uppkom genom homosexuella kontakter? Personer som han tillser på ett effektivt sätt att aids inte kan bekämpas på ett effektivt sätt i bla Afrika.

Burn Åke, burn...

Det ska bli intressant att se om jag får svar.

Och det fick jag. Jag heter alltså Jerk i förnamn vilket Megan Phelps passar på att göra sig lite lustig över ("...be a good little Jerk...")

Svaret:

Hello Jerk –

Your e-mail is so off-base that I feel like I lost brain cells while reading it.

Get over yourself, dude.  You, in your blind rage against God after reading www.godhatessweden.com (see also www.godhatesamerica.com, www.godhatesfags.com, www.hatemongers.com and the soon-to-be-unveiled www.godsentthetsunami.com), completely missed the point of this wonderful preaching we’re doing (that being that Sweden is irreversibly doomed because they have accepted a filthy lifestyle that God calls an abomination, while steadfastly contending that Bible preachers may not preach in Sweden without being put in jail for doing so).  So why don’t you be a good little Jerk and go do your homework, and if you actually have an intelligent, relevant comment or question after that, feel free to write.

Thanks for writing!

Megan Phelps-Roper

Någon form av svar tänkte jag väl prestera, särskilt som hon menar att jag, i mitt första brev, totalt missat poängen med deras sidor. Jag hoppade medvetet över Åke Green eller huruvida tsunamin skulle vara ett straff utan det jag ville få fram var att informationen om antalet omkomna/saknade svenskar på tidigare nämnd sida var helt felaktig och jag ville försöka provocera fram en ändring av informationen med hjälp av argument från deras egen avdelning (dvs det är en synd att ljuga) men den frågeställningen undviker megan helt i sitt svar.

Ja förmodligen skulle man kunna ge den där killen enskilda namn på "goda kristna" och han skulle leta upp skit på dom och sen trimuferande lägga upp sin goda anledning till varför gud "dödade" personen i fråga.

Enda skillnaden den här killen har med Usama bin laden är att bin laden inte bara pratar utan agerar.

Någon form av svar tänkte jag väl prestera, särskilt som hon menar att jag, i mitt första brev, totalt missat poängen med deras sidor. Jag hoppade medvetet över Åke Green eller huruvida tsunamin skulle vara ett straff utan det jag ville få fram var att informationen om antalet omkomna/saknade svenskar på tidigare nämnd sida var helt felaktig och jag ville försöka provocera fram en ändring av informationen med hjälp av argument från deras egen avdelning (dvs det är en synd att ljuga) men den frågeställningen undviker megan helt i sitt svar.

Utkämpa inte strider du inte kan vinna, det där känns lika lönlöst som att försöka övertala Usama om kyrkoskattens förträfflighet... Men lite underhållning bjöd det ju på om inte annat!

• 3 weeks later...

Varför ens bry sig? Låt tokdåren sitta där och häcka, så länge han stannar på den sidan pölen. TIll och med Åke Green har ju tagit avstånd ifrån honom.

Tokdårar finns. Vissa är genuint sjuka ich vissa har valt det. Varför bry sig och bli arg?

http://www.urbansurvival.com/nl112903.htm

http://www.geocities.com/Athens/Oracle/4809/reports.html

http://www.thebirdman.org/Index/Others/Oth...lsAsKillers.htm

/J

den här är också lite kul, omedveten humor på hög nivå! CAP Alert en kristen "guide" till filmer rankade enligt trafikljus principen.

Det bästa är att ingen film får grönt ljus.

inte ens barnfilmer som toy story :o:D

Edit; visst finns det liknande dårar i andra religioner också, såg på TV om några judar (minns inte om de var rabbiner) som ansåg att de judar som dog i förintelsen förtjänade det. Det var Guds straff :)

Edit 2; De gillade inte "South Park BL&U" nåt vidare

• 2 weeks later...

Jag har valt att inte kommentera det här i avvaktan på ett domslut.

Men vi alla kan vara glada över att yttrandefriheten nu har vunnit en delseger och att pastorn är en fri man.

Får se om det går upp i högsta domstolen. Jag avvaktar lite till. :baskerPa:

• 5 months later...
  • 1 month later...
"Den amerikanske religiöse fanatikern och hatpastorn Fred Phelps, 75, är på väg till Sverige."  :)  :banghead:

http://expressen.se/index.jsp?a=425815

Vore ju trevligt om han och hans anhängare försökte göra något på slottet, då kan ju högvakten och säkerhetspersonalen få arbeta lite. /ironi

Kan vi inte göra som usa, och vägra personen i fråga inrestillstånd, eller avkräva honom ett visum, som skulle ha fixats för flera år sedan?

*Så där, nu orkar jag inte bry mig om puckot mera* :banghead:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...