Jump to content

Gör en minst sagt förbannad??(religös artikel)

Guest maytrows

Recommended Posts

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Jag är less på religion i allmänhet.

Har ni förresten tänkt på vad alla religioner har gemensamt? De lovar alla på ett eller annat sätt att man inte skall behöva dö.

Alla religioner bygger på samma affärsidé, sälj in till kunden att om dom betalar till dig så slipper dom dö. Beklämmande.

Trots tusentals år med olika religioner så finns det ju inte ett enda trovärdigt bevis på en enda religion som faktiskt levererar. Det finns ju inget motbevis heller såklart, men rent logiskt så är jag mycket skeptisk. När man tänker på det, så borde man kanske tro religöst på vetenskapen. För det står relativt klart att vetenskapen förr eller senare kommer att befria oss från att åldras och dö.

Jag slogs för en tid sen av häpnad när jag läste lite om stamcells forskning. När en människa blir till, när ett foster byggs, så är det egentligen stammceller som skapas. Dessa celler programmeras sedan och vet då vart de skall och vad de skall bli. Vi förstår ännu inte hur dessa stamceller programmeras. När/om vi skulle förstå det så öppnas ofattbara möjligheter. Klona upp ett kilo stamceller, progammera dom att de skall tillverka en ny lever. Injecera dom i en leversjuk människa och efter en månad är den gamla levern borta och en ny på plats. Odödlighet är inom räckhåll, byt bara hela kroppen mot en ny genom upprepade stamcells injektioner.

Inte undra på att de flesta religioner så intensivt propagerar mot denna forskning. Här kan de förlora stora intäkter. Varför betala för att vara religös om något annat kan lösa ens största rädsla. Religion omsätter enorma belopp, människor lägger och har lagt stora delar av sin inkomst på sin religion. Tänkvärt?

Har ni förresten tänkt på vad alla religioner har gemensamt? De lovar alla på ett eller annat sätt att man inte skall behöva dö.

Nu vet jag inte om jag blandar ihop saker och ting men Buddhismen går väl ut på att man skall slippa återfödas?

(ledsen om jag pajjar ditt resonemang, som f.ö. är klockrent ;) )

Nu vet jag inte om jag blandar ihop saker och ting men Buddhismen går väl ut på att man skall slippa återfödas?

Jo, Buddhismen är ju ganska intressant, men det brukar ju dessutom disskuteras om den ska räknas som en religion eller inte.... (alternativet är väl en filosofi el. motsv.)

Det värsta med olika religoner är att dom föder idioter och extremister som streckläser relgösa skrifter med några 1000 år på nacken och vill att samhället ska se ut så idag också.

Den där killens artikel fick fan mig att koka!

Hur kan man vara så ignorant och sjuk i huvudet och sedan kalla sig kristen?

Någon borde göra världen en tjänst och leta fram den heliga skrift som säger att ignoranta idioter som inte visar någon sympati för andra mäniskors liv ska ska sätta sig på en spettsad påle och leka käpphäst tills dom ser pärleporten :lol::)

(ledsen om jag pajjar ditt resonemang, som f.ö. är klockrent ;) )

Ja. men man får räkna med ett antal liv innan man når nirvana.

Under den tiden förbättrar och förbättrar man sig för att till slut vara i hibeden.

Är det här verkligen en fråga om religion, all religion är inte till ondo.

Jag tycker dock att det är avskyvärt och vidrigt hur någon människa kan känna sig glad och lycklig över att över 2000 av mina landsmän har stupat... 2000 kamrater vänner och släktingar... jag tycker det är avskyvärt, bland det värsta jag sett faktiskt

Många har väldigt mycket ilska att ta ut i dessa dagarna.Dom där människorna leker defentivt med livet.Sen ska ni inte ta det som att jag hotar dom.Med där finns även en artikel i still med Thank god 3000 dead Americans.Jag är glad att det finns så många Amerikaner med vapen.

http://www.google.fi/search?q=cache:qh3Lfe...sfags.com&hl=fi

Idioter.

green_monument.jpg

Blir stolt när jag ser den där bilden.

Om ni träffa dessa människor öga mot öga.Hur många skulle kunna vara så lugna att inte använda våld?

Jag hoppas jag aldrig träffar såna där människors.Jag skulle sluta i fängelse:(

Från ett inlägg i tråden som det länkas till i det första inlägget i den här tråden:

Fred Phelps and the Westboro Baptists? Yeah, they're the real deal. The most famous incident they were involved in was probably the protest they held during the funeral of Matthew Shephard, a young homosexual who was beaten to death, where, among other things, they shouted abuse at his relatives and carried little placards of him burning in hell. It should be noted, however, that his "congregation" is made up almost exclusively of his extended family. They are not in any way a significant group.

If for some odd reason you should ever want to meet them, head over to Kansas (or is it Kentucky?) and look for the slope-browed, mouth-breathing 'tards stomping on American flags while praising the Sept. 11th attacks, the crash of the Columbia space shuttle, etc.

Det här har väl ändå inte särskilt mycket med religion att göra egentligen förutom att Phelps verkar läsa bibeln som...ja, som...som fan läser bibeln helt enkelt. Det handlar egentligen om levande stolpskotts rättighet att vara dumma i huvudet och inte skämmas för att berätta det för andra. Phelps verkar sparka vilt på saker som retar honom och så letar han rätt på ett bibelcitat som verkar passa. Efter en snabb genomskumning av sidan så verkar det dessutom vara en aning ont om bibelcitat att variera sig med.

Edit: tillägg: nu ni, nu ligger vi illa till allihopa: http://www.godhatessweden.com/

Edit2: varför inte skicka ett vänligt brev till gossarna och påpeka några faktafel? Det har jag gjort. Brevet:

"Dear Sir/Madam!

I have visited Your webpage "godhatessweden.com" and I regret to inform You that the numbers on dead/missing swedes given on the page are incorrect. The correct numbers (as of yesterday) are; 52 dead and 2 519 missing (source aftonbladet.se ). Some 14 000 people have returned safely to swedish soil (source regeringen.se). I assume that You will change the information on Your page (after having confirmed my sources of cource) since failing to do so would be the same as to lie and the Bible states that it is a sin to lie and we all know what God thinks of sinners, right? However, I trust You to be a good christian that would not lie intentionally and I therefore await a immediate update of the webpage.

With best regards,

(Mitt namn), Sweden"

Nu finns det säkert flera stavfel i brevet eftersom engelskan legat på hyllan ett tag men jag hoppas att andemeningen framträder. Det ska bli intressant att se om jag får svar.

Många har väldigt mycket ilska att ta ut i dessa dagarna.Dom där människorna leker defentivt med livet.Sen ska ni inte ta det som att jag hotar dom.Med där finns även en artikel i still med Thank god 3000 dead Americans.Jag är glad att det finns så många Amerikaner med vapen.

http://www.google.fi/search?q=cache:qh3Lfe...sfags.com&hl=fi

Idioter.

green_monument.jpg

Blir stolt när jag ser den där bilden.

Om ni träffa dessa människor öga mot öga.Hur många skulle kunna vara så lugna att inte använda våld?

Jag hoppas jag aldrig träffar såna där människors.Jag skulle sluta i fängelse:(

Vilka människor? sådana som slänger oliktänkande i fängelse?

Förstår mycket väl upprördheten över att man slänger en präst i fängelse för att han utövat sin religion.

Den tolkningen av bibeln är för mig totalt oförstårlig.

Vissa religoner praktiserar att man offrar djur till gudar på diverse otrevliga sätt.Tycker du det ska vara lagligt i deras religons namn?Vissa hävdar att man ska följa koranens lagar istället för Sveriges lagar du kanse anser att dom borde får diplomatiskt visum för sin religons skull eller?Stå över lagen bara för att man påstor sig tro att detta är guds vilja?

Ibland måste förnuftet säga stopp för religoners perversitet.

Att det finns mäniskor med sådana åsikter och brist på empati är hemskt men knappast en ny företelse, om än ofölåtlig.

Som en liten tankeställare postar ja nedan ett ett tankevärt "mail". Jag ber vänner till her bush att inte ta hänsyn till att brevet i detta fall är riktat till honom. Jag postar det som en förtydligan på det aburda i de fanatiska tolkningarna(ofta selektiva) av bibeln och likande skrifter(religösa som idiolgiska). Den är skriven med glimten i ögat men får fram poängen väl.

>>Subject: Bible study

>>

>>

>>Dear President Bush,

>>

>>Thank you for doing so much to educate people regarding

>>God's law. I have learned a great deal from you and

>>understand why you would propose and support a

>>constitutional amendment banning same-sex marriage. As you

>>said, "In the eyes of God, marriage is between a man a

>>woman." I try to share that knowledge with as many people

>>as I can. When someone tries to defend the homosexual

>>lifestyle, for example, I simply remind them that

>>Leviticus 18:22 clearly states it to be an abomination.

>>End of debate.

>>

>>I do need some advice from you, however, regarding some

>>other elements

>>of God's laws and how to follow them:

>>

>>1. Leviticus 25:44 states that I may possess slaves, both

>>male and female, provided they are purchased from

>>neighboring nations. A friend of mine claims that this

>>applies to Mexicans, but not Canadians. Can you clarify?

>>Why can't I own Canadians?

>>

>>2. I would like to sell my daughter into slavery, as

>>sanctioned in Exodus 21:7. In this day and age, what do

>>you think would be a fair price for her?

>>

>>3. I know from Leviticus 11:6-8 that touching the skin of

>>a dead pig makes me unclean, but may I still play football

>>if I wear gloves?

>>

>>4. When I burn a bull on the altar as a sacrifice, I know

>>it creates a pleasing odor for the Lord--Leviticus 1:9.

>>The problem is my neighbors. They claim the odor is not

>>pleasing to them. Should I smite them?

>>

>>5. I have a neighbor who insists on working on the

>>Sabbath. Exodus 35:2 clearly states that he should be put

>>to death. Am I morally obligated to kill him myself, or

>>should I ask the police to do it?

>>

>>6. A friend of mine feels that even though eating

>>shellfish is an abomination (Leviticus 11:10), it is a

>>lesser abomination than homosexuality. I don't agree. Can

>>you settle this? Are there degrees of abomination?

>>

>>7. Leviticus 21:20 states that I may not approach the

>>altar of God if I have a defect in my sight. I have to

>>admit that I wear reading glasses. Does my vision have to

>>be 20/20, or is there some wiggle room here?

>>

>>8. Most of my male friends get their hair trimmed,

>>including the hair around their temples, even though this

>>is expressly forbidden by Leviticus 19:27. How should

>>they die?

>>

>>9. My uncle has a farm. He violates Leviticus 19:19 by

>>planting two different crops in the same field, as does

>>his wife by wearing garments made of two different kinds

>>of thread (cotton-polyester blend). He also tends to curse

>>and blaspheme a lot. Is it really necessary that we go to

>>all the trouble of getting the whole town together to

>>stone them (Leviticus 24:10-16). Couldn't we just burn

>>them to death at a private family affair, as we do with

>>people who sleep with their in-laws (Leviticus 20:14)?

>>

>>I know you have studied these things extensively and thus

>>enjoy considerable expertise in such matters, so I am

>>confident you can help. Thank you again for reminding us

>>that God's word is eternal and unchanging.

@Realkh

Den där "storyn" cirkulerar ganska fritt på internet med olika avsändare och till olika personer varje gång.

Så om Presidenten sökt så har han nog redan läst den ;)

Den tolkningen av bibeln är för mig totalt oförstårlig.

Då kan man undra om du har läst Bibeln. Du inser också att du har 2000 år av teologer emot dig?

Vissa religoner praktiserar att man offrar djur till gudar på diverse otrevliga sätt.Tycker du det ska vara lagligt i deras religons namn?

Till en ganska stor del så är det redan tillåtet under ordnade former. För det andra så är det (än så länge) inget som hindrar präster i olika religioner att med ord uppmana sina anhängare att följa religionen med påbud om djuroffer eller vad det nu kan vara.

Vissa hävdar att man ska följa koranens lagar istället för Sveriges lagar du kanse anser att dom borde får diplomatiskt visum för sin religons skull eller?Stå över lagen bara för att man påstor sig tro att detta är guds vilja?

Ibland måste förnuftet säga stopp för religoners perversitet.

Nu är det enda perversa i sammanhanget att homolobbyn/regeringen lyckats föra fram en sjuk lag där en enskild intressegrupp återigen sätts före yttrandefrihet och religionsfrihet.

Vill nu någon att det ska införas sharia-lagar i Sverige så ska det vara hans fulla rätt att säga det (att kapa plan är däremot inte tillåtet). Det enda en demokrati ska göra är att låta alla människor oavsett politisk och religiös övertygelse få chansen att komma till tals. Att som Sverige gör slänga en kristen pastor i fängelse för att han predikar det som predikats i 2000 år, och i vårt land i åtminstone 1000 år, är en skam. Men då har jag också slutat kalla Sverige för demokrati för länge sedan då vi med sådana här exmpel tyvärr närmar oss Sovjets lagstiftning. För att sätta in det i ditt eget perspektiv så tänk dig att du skulle kastas i fängelse för att du offentligt sagt att du inte tror på en viss religion.

Givetvis ska man ha samma rätt till yttrandefrihet oavsett om man säger något i en religions namn eller inte.

Att det finns mäniskor med sådana åsikter och brist på empati är hemskt men knappast en ny företelse, om än ofölåtlig.

Hoppas du syftar på de som slänger oliktänkande i fängelse, eller?

Nog länge sedan jag blev så heligt förbannad. Artikeln fick mig att koka över på alla cylindrar. Har inget intelligent o säga, så jag säger vad jag tänker istället. Skulle jag träffa han som författat artikeln skulle jag nog skalla ihjäl honom.

Efter lite eftertanke ska jag skriva till en del på mitt innlägg.

Jag trodde inte att jag kunde tycke sämre om fanatiker än vad jag redan gjorde, men efter att den tittat runt på godhatesfags.com så blir jag bara helt matt i kroppen. Jag förstår inte hur någon kan vara så... Finns inte ord för det. Vet inte om Mr. Fred Phelps har något existensberättigande kvar. Skallningen jag nämnde tidigare är nog för mild. Tror studsa en tennisboll i ansiktet på honom tills det bara är en blodig röra kvar skulle passa bättre. Oj, det där kanske gjorde mig till en fanatiker.....

Steken

Oj, det där kanske gjorde mig till en fanatiker.....

Nej det gör dig till en extrem galning som springer runt och seriöst önskar livet ur folk.

Jag hoppas verkligen att du inte kommer att få göra lumpen där du kommer komma ikontakt och få utbildning på vapen som man defacto kan döda en männisika med.

Hur man genom bara strikt ogillande av en persons åsikter vill mörda honom låter som en väldigt farlig tanke för min egen del. Sök hjälp, du verkar vara i behov av det. Annars kan det nog gå illa för någon i din närhet när de röstar på fel parti, eller fel lag i fotboll...

Det är ju bara att konstatera att det alltid har funnits och alltid kommer att finnas fanatiker i denna värld.

Det är ju inte första gången som det här puckhuvudet uttrycker sitt hat mot sverige.

Personligen tycker jag väl att de religösa fanatiker som det handlar om här kan spy sin galla över sitt eget land i första hand och skita i vad vi gör i Sverige.

Slut, frågor?

@tikvah

Redan gjort lumpen. Jag klarade av att ha vapen utan att skjuta någon, men så träffade jag ingen extrem kristen baptist från amerikanska södern heller.

Menar du att du inte blir upprörd över vad herrarna (eller damerna) på godahatesfags.com har att säga om Svenskar eller människor i allmänhet?

Vill nu någon att det ska införas sharia-lagar i Sverige så ska det vara hans fulla rätt att säga det (att kapa plan är däremot inte tillåtet). Det enda en demokrati ska göra är att låta alla människor oavsett politisk och religiös övertygelse få chansen att komma till tals. Att som Sverige gör slänga en kristen pastor i fängelse för att han predikar det som predikats i 2000 år, och i vårt land i åtminstone 1000 år, är en skam. Men då har jag också slutat kalla Sverige för demokrati för länge sedan då vi med sådana här exmpel tyvärr närmar oss Sovjets lagstiftning. För att sätta in det i ditt eget perspektiv så tänk dig att du skulle kastas i fängelse för att du offentligt sagt att du inte tror på en viss religion.

Litet logiskt fel i ditt resonemang.

Bara för att en företeelse har förekommit ett antal år betyder inte det att den är "god" eller "rätt"

Vi har i detta landet avskafat ett antal gamla företeelser som vi insett var felaktiga

ex slaveri,olik arvsrätt, husbondsrätt (husbondens rätt att sätta på alla kvinliga tjänare/pigor) osv

och även gjort saker kriminella som inte var det innan

tex barnaga, våldtäkt innom äktenskap osv.

så bara för att man fått spy ut hat ifrån predikstolen förr i tiden betyder inte det att det är rätt att göra det. Jag efterfrågar bättre argumentation för avskaffande av lagen. :=o

Själv är jag ambivalent då det gäller den lagen. å ena sidan är det bra att man kan komma åt hatmånglare å andra sidan är det dåligt att inskränka ytranderätten.

Frågan är om vi kan åstakomma en bättre lag.

/C

homolobbyn

Intressant att du använder det uttrycket, det är inte direkt demokratins vänner som gjort sig kända för att slänga sig med just det utrycket, gärna i samband med anklagelser mot regering/riksdag (eller mer populärt "stockholms regimen"). I övrigt håller jag med Caridon

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...