GA KA Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 Börjar bli lite off topic i ryggsäckstråden så! Jag har använt lite av Norrönas militära sortiment och kan bara säga att allt håller väldigt bra kvalitet och har många smarta lösningar. Mina absoluta favoriter är Militärjackan och byxorna till. Innan jag fick testa stället tyckte jag inte att det var värt pengarna. Nu? Det är det absolut bästa Gore Tex stället för normalt uteliv, fiske, jakt och militärtbruk på marknaden. Tycker att många av lösningarna är bättre än försvarets Gore Tex ställ. Hinner inte skriva mer nu. Andra åsikter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mojo Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 Har ingen personlig erfarenhet av stället, men samtliga av mina befäl hade en norrönajacka tilldelad. Såg väldigt go ut om inte annat ;). Vad har försvaret för gore-tex ställ för övrigt? Dem har undgått mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 Har bara erfarenhet av ryggsäckarna, och dom är det bästa jag byrit på min rygg... Deras produkter genomsyras av kunskap och kvalitet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 Ganska intressant. Hitills på detta forum har jag bara sett positiva kommentarer på Norrönaprodukter. Verkar som om jag måste prova själv nästa gång jag skall köpa nåt friluftsaktigt ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lord Good Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Jackan kostar 5000 spänn och brallorna 3500, wow! http://www.norrona.com/web/web.nsf/web/svensk.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lord Good Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Vad har försvaret för gore-tex ställ för övrigt? Dem har undgått mig. A-dyk har väl 90:a med Gore-Tex? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mojo Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 OT: Jag vet att det pågår försök med goretexliknande materiel i uniformer, men inte att det fanns nåt reglementerat. Ytsimsdräkter undanräknat. Nån som vet nåt mer? Värsta lyxen i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Vad har försvaret för gore-tex ställ för övrigt? Dem har undgått mig. A-dyk har väl 90:a med Gore-Tex? Fältjacka 94 A-dyk Av mönstertryckt varpsatin 50/50, Gore-Tex, vattenavvisande och svårantändlig och Fältbyxor 94 A-dyk Mönstertryckt varpsatin i Gore-Tex, vattenavvisande, svårantändlig, dragkedja baktill vid byxbensslut, i övrigt som Fältbyxa 90 Allt ifrån SoldF.com ;) jag har dock förgäves sökt efter bilder på skapelsen.. någon som har?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Jag vet att inneliggande Flygbasjägare håller på att testa en brittisk fältjacka i Gore-Tex. De ser väldigt glassiga ut när de glider runt i sina jackor med brittiskt camo. Vad jag har hört dock så skall de vara väldigt täta och inte släppa igenom så värst mkt. svett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Vad jag har hört dock så skall de vara väldigt täta och inte släppa igenom så värst mkt. svett. Försvinner inte hela grejen med ett material som andas då ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Norrönas ryggsäckar e verkligen nåt å hänga i julgranen asså... ;) det e verkligen värt att lägga till den där 1000 lappen extra för att få en riktigt skön säck som norrönas säckar vekligen är... deras kläder har jag inte så stor erfarenhet av har en trollveggen jacka men den används inte så flitigt efter att jag köpte min arctreryx som jag för övrig verkligen kan rekomendera den tål typ allt å håller verkligen vattnet ute vilket gore-tex ibland kan vara lite dåliga på... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts