Jump to content

Tsunamikatastrofen i Asien 2004


martin

Recommended Posts

Har aldrig nånsin skrivit att vi ska skicka ett kompani ni vrider och vänder på varje ord jag har sagt.

Hv soldater från östergötlands hemvärn.

Ursäkta men Östergötland har bra mycket mer HV soldater en endast ett kompani.

Endast HV soldater från Östergötland kunde söka.Och tal om att det kunde bli både med eller utan uniform nämdes.Mer en så vet jag inte i dags läget.Livgrenadjär gruppen kommer vad jag har förstot hålla ett möte nästa vecka.Då kommer alla fråge tecken rätas ut

Edited by Flo
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 405
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Flo

 

Livgrenadjär gruppen i ösgöta hv håller på att sätta upp en styrka som kan åka till asien.

Iden är att ta arbets lösa hv soldater som på 2 dagar kan inställa sig och åka iväg i tre veckor.

Om nån HV soldat från Östergötland är intreserad.Ge mig ett pm så får ni nummret

Är endast för soldater i östergötlands hv.Senaste anmällnings dag är imorgon lördag.

Riktar sig främst till arbets lösa eller egna företagare som kan vara borta i 3 veckor.

Civil eller uniform det märks.

 

Jag tycker att det låter väldigt mycket som att HV ska åka som HV.

 

Högkvarteret har reserverat sig för att hand plocka i styrkan.

 

Varför skulle HKV vara inblandat om det bara rör sig om att ni har använt kontaktnätet i Hv för att få tag på volontärer?

 

Ursäkta Karin men min stavning är ganska kass därför ändrar jag posterna då och då.Vilket även gör att jag kanse omformulerar mig för att bättre få ut vad jag menar.

 

Kanske bättre att förhandsgranska innna du postar då så slipper vi missförstånd och meningslösa diskussioner

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig sagt att det handlar bara om....

Jag har sagt att det är sånt arbete som kommer att föras.Gruppen ställs till förfogande för den som tar oss.På samma sätt man kunde anmäla sig till Fm som i sin tur då skulle kolla med hjälp orginsationer.Det är alltså antingen eller.Vi KAN åka i uniform.Vi KAN inte åka i uniform.Det avgör vem det är som vill ha styrkan.

Det enda meningslösa jag finner med denna diskutionen är din kritik.

Du är varmt välkomen att diskutera mina stavnings kunskaper i privat det har föga med denna diskution att göra.

Link to comment
Share on other sites

Kritiken ändras ständigt. Ni tycks inte veta vad ni kriteserar och varför.Jag vet heller inte eftersom jag vet så lite om styrkan.

Era agrument tar slut och ni börjar kritesera nåt annat isället.

Finns det över huvud taget nån mening i denna diskutionen? Ingen kommer ju bevisligen ändra mening.Ni anser att styrkan är dålig ( Av x antal olika anledningar) Jag anser att det jag vet om den verkar bra.Finner ingen mening med att forsätta denna löjliga disskution som inte leder nån stans.Jag informerade de HV soldater i östergötland som var intreserade på denna sida.

Det var allt jag ville göra. Ni kan forsätta denna barnsliga disskution utan mig.

Den kommer ingen stans.

"flama" på jag skiter i det.

 

tack

Flo

Link to comment
Share on other sites

Kritiken ändras ständigt. Ni tycks inte veta vad ni kriteserar och varför.Jag vet heller inte eftersom jag vet så lite om styrkan.

Era agrument tar slut och ni börjar kritesera nåt annat isället.

Finns det över huvud taget nån mening i denna diskutionen? Ingen kommer ju bevisligen ändra mening.Ni anser att styrkan är dålig ( Av x antal olika anledningar) Jag anser att det jag vet om den verkar bra.Finner ingen mening med att forsätta denna löjliga disskution som inte leder nån stans.Jag informerade de HV soldater i östergötland som var intreserade på denna sida.

Det var allt jag ville göra. Ni kan forsätta denna barnsliga disskution utan mig.

Den kommer ingen stans.

"flama" på jag skiter i det.

 

tack

Flo

Min kritik går inte ut på att det är fel med en frivillig styrka. Jag vill bara markera att jag inte anser att HV är en lämplig organisation att, helt eller delvis, skicka till katastrofområdet i detta läge.

 

Ola

Link to comment
Share on other sites

Jag hinner inte kolla det nu (tenta imorgon!), men förekommer det inte en tolk Ekenheim i Juhlin Alftbergs bok Alpha Tango?

 

Konstigt att det stämmer isf. Jag hade för mig att det står i inledningen att han har bytt ut namnen...? :)

 

Kanske bara gällde hans grupp?

 

Edit: Eller har Ekenheim benämnts i någon Bosnien-diskussion på forumet? Svamlar jag?

 

Edit2: Jag tror verkligen att jag svamlar men låter detta stå kvar tills vidare...

Edited by LeadHead
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Idag blev listan över flodvågens offer offentlig, och nyss så publicerade aftonbladet hela listan på sin hemsida.

 

Rätt eller fel, bra eller dåligt?

 

// Armywoman

Återstå att se.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Kloka ord J-star, det återstår verkligen att se. Det värsta har ju redan hänt - tsunamin. Det är bara att hoppas på att listorna ej försvårar för någon, utan kan hjälpa de drabbade & anhöriga till att få ihop pusselbitar, kanske komma igång med att skapa nätverk, stötta & bearbeta sorgen osv, så livet på något sätt kan gå vidare...

 

// Armywoman

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
http://www.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=30859

 

Någon som vet vilken myndigheten personerna i tredje kolonnen från höger kommer ifrån? Ser ut som dom har ordningsvaktsbricka men det lär ju inte vara fallet.

 

bild

 

Är inte det poliser? Tyckte först att det såg ut som brittiska poliser, uniformen/kostymen såg lite brittisk ut, men det vore lite märkligt med sånna i Uppsala.

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Tsunamikatastrofen i Asien 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...