Apan Bosse Posted December 20, 2004 Report Share Posted December 20, 2004 (edited) Tjena, var och mönstrade för 1½ vecka sedan (tors 9/12) och fick ganska bra resultat på testerna, dock sket det sig på synen så det blev följande tjänster 1.) GA838 Bevakningsgruppchef beriden högvakt 2.) JA800 Fältarbetsgruppbefäl 3.) JA903 Ammunitionsröjsoldat Efter en dags tänkande kom jag på att det skulle bli lite trist att gå hemma ett år (rycker in i januari 2006 missar ett helt år på högskola, de andra två rycker jag in i juni 2005) och att det lät roligare med fältarbetare. Jag ringde och kollade och de sa att det skulle de ordna skicka bara in en skriftlig ansökan så fixar det sig. Så på lördagen skickade jag in och bad dem ändra placeringen enligt följande: 1.) JA800 2.) JA903 3.) GA 838 Men nu fick jag avslag på min ansökan så jag undrar om det finns något mer man kan göra? edit: Kom på, här är svaret jag fick. "Pliktverket har motagit din ansökan om ändrad ordning på dina preliminära placering. Då det inte finns några vakanta platser enligt ditt önskemål kommer ingen ändring ske. Din nuvarande preliminära befattning kvarstår." Fattar inte hur platserna kunde ta slut på bara några dagar. mvh// Daniel Ryberg Edited December 20, 2004 by Apan Bosse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted December 20, 2004 Report Share Posted December 20, 2004 Gilla läget. Det är fortfarande din plikt att rycka in på den befattning du fått, inte pliktverkets plikt att ge dig den tjänst du vill ha. Hårt men sant, du kan ju altid försöka att få en omplacering, men det blir nog inte lätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apan Bosse Posted December 20, 2004 Author Report Share Posted December 20, 2004 Ja, men alltså jag ser fortfarande fram emot att göra lumpen men det är bara det att jag skulle föredra att hamna som fältarbetare än som bevakningssoldat samt att det skär sig lite med studierna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
undass Posted December 20, 2004 Report Share Posted December 20, 2004 Efter en dags tänkande kom jag på att det skulle bli lite trist att gå hemma ett år (rycker in i januari 2006 missar ett helt år på högskola, de andra två rycker jag in i juni 2005) och att det lät roligare med fältarbetare. Jag ringde och kollade och de sa att det skulle de ordna skicka bara in en skriftlig ansökan så fixar det sig. Förstår inte riktigt vad du menar med att du skulle missa ett helt år på högskola. Det är ju bara att börja nu och ta studieuppehåll när du ska rycka in. Det är nog bara skönt med lite paus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts