Magnus Redin Posted December 20, 2004 Report Share Posted December 20, 2004 (edited) Ungefär hur stora båtar går in i Muskös dockor? Har jag haft tur med googling var jagaren småland 121 m lång, 12,6 m bred, djupgående 4,24 m och hade deplacementet 3344 ton så det borde vara ett minimum. Jag funderar för ro skull på hur stora logistikfartyg som skulle kunna tas in där. Edit: Jag antar att det slutade vara hemligt för ett bra tag sedan. Är det fortfarande hemligt så önskar jag få en elak blick i textform. Edited December 20, 2004 by Magnus Redin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWERT Posted December 20, 2004 Report Share Posted December 20, 2004 Åk till göteborg där den ligger till. Där finns all info om den, numera ett museum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Redin Posted December 20, 2004 Author Report Share Posted December 20, 2004 Åk till göteborg där den ligger till.Där finns all info om den, numera ett museum Båten är ett museum som jag någon dag kommer att besöka men frågan gällde hålen i berget. Jag har varit på studiebesök i Muskö och det var häftigt nog för att glömma lätt feber. Det enda som förvånade mig negativt var en del takhöjder och att det inte syntes mer sprinkler och brandsläckningsutrustning. Och jag var tveksam till bortforslandet av en grushög på berget, någon dag skall jag försöka göra en skattning på hur mycket bortplockandet av isolering kan sänka temperaturen. Om nu någon bryr sig om lite sämre bergmiljö och högre värmeräkning om 20 år om min misstanke stämmer. Å andra sidan kan det kanske vara en mindre lyckad idé att strosa runt på hjässan och kolla isoleringen så jag tror jag stryker det. Givetvis har jag glömt ev guideuppgifter i meter, jag tror en del gavs men jag har inte det minne jag skulle önska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted December 21, 2004 Report Share Posted December 21, 2004 När jag var där så sade guiden att världens längsta innomhusflygning med ett fullstort flygplan hade ägt rum just i Muskös stora docka, så den är nog bra mycket längre än 121m. Jag har för mig att det skulle gå in två jagare efter varanda i den dockan. Jag skulle säga uppskattningsvis 300m lång ungefär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swed65 Posted December 21, 2004 Report Share Posted December 21, 2004 Muskö Sök och man finner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWERT Posted December 21, 2004 Report Share Posted December 21, 2004 Annars kan jag fråga farsan han låg där ett par gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UAV Posted December 21, 2004 Report Share Posted December 21, 2004 Bör detta diskuteras offentligt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted December 21, 2004 Report Share Posted December 21, 2004 Bör detta diskuteras offentligt? Med tanke på denna, så är det inga KH-saker som har avhandlats direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts