Jump to content

Modifiering av kokutrustning

Sir Vival

Recommended Posts

Känns som att vi behöver en tråd i ämnet.

Ingen modifiering, men ett tips för den som vill "go modual" med sin ovanpå-gasflaskan-brännare, så har Getout en adapter man kan montera denna på; tyngdpunkten blir lägre och den är utmärkt på vintern då man kan få betydligt bättre effekt på brännaren om man får upp temperaturen i gasflaskan.

LM2016bMA.gif

• 2 years later...

Efterlyser en kort guide till att borra upp spritbrännaren. Storlek på hålen, verktyg för att göra dessa, borra upp alla eller några hål och andra erfarenheter.

En mer konkret fråga också: Mitt mini-trangia ger mig en gul och fin (och framförallt hög) låga som effektivt sotar ner hela köket på nolltid. Jag skulle föredra den fina (och varma) blå lågan. Därför tänkte jag göra hålen större, rätt eller fel?

Efterlyser en kort guide till att borra upp spritbrännaren. Storlek på hålen, verktyg för att göra dessa, borra upp alla eller några hål och andra erfarenheter.

En mer konkret fråga också: Mitt mini-trangia ger mig en gul och fin (och framförallt hög) låga som effektivt sotar ner hela köket på nolltid. Jag skulle föredra den fina (och varma) blå lågan. Därför tänkte jag göra hålen större, rätt eller fel?

Gul låga=fet blandning, det är inte så enkelt att hålen är igensotade?

Rensas med en tunn ståltråd.

//Nisse