Sir Vival Posted December 20, 2004 Report Share Posted December 20, 2004 Känns som att vi behöver en tråd i ämnet. Ingen modifiering, men ett tips för den som vill "go modual" med sin ovanpå-gasflaskan-brännare, så har Getout en adapter man kan montera denna på; tyngdpunkten blir lägre och den är utmärkt på vintern då man kan få betydligt bättre effekt på brännaren om man får upp temperaturen i gasflaskan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psk-jevel Posted June 25, 2007 Report Share Posted June 25, 2007 Efterlyser en kort guide till att borra upp spritbrännaren. Storlek på hålen, verktyg för att göra dessa, borra upp alla eller några hål och andra erfarenheter. En mer konkret fråga också: Mitt mini-trangia ger mig en gul och fin (och framförallt hög) låga som effektivt sotar ner hela köket på nolltid. Jag skulle föredra den fina (och varma) blå lågan. Därför tänkte jag göra hålen större, rätt eller fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted June 25, 2007 Report Share Posted June 25, 2007 Under den varmare delen av året kan man gott spä T-röd med vatten. Sotar mindre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted June 26, 2007 Report Share Posted June 26, 2007 Efterlyser en kort guide till att borra upp spritbrännaren. Storlek på hålen, verktyg för att göra dessa, borra upp alla eller några hål och andra erfarenheter. En mer konkret fråga också: Mitt mini-trangia ger mig en gul och fin (och framförallt hög) låga som effektivt sotar ner hela köket på nolltid. Jag skulle föredra den fina (och varma) blå lågan. Därför tänkte jag göra hålen större, rätt eller fel? Gul låga=fet blandning, det är inte så enkelt att hålen är igensotade? Rensas med en tunn ståltråd. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts