Jump to content

Recommended Posts

Skulle även vilja tipsa att det finns några bra militära dokumentärer att se på Netflix för er som använder er av det.

 

  • HMS Ark Royal (<- rekommenderas starkt! 9 avsnitt. Önskar det fanns liknande svenska dokumentärer)
  • Elitsoldaterna (Surviving the Cut)
  • Two Weeks In Hell
Edited by Jcup
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Replies 430
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det är svårt för mig att titta på riktiga documentärer ock helmet cam footage. Det får många mycket dåliga erfarenheter att komma tillbaka till mig. Men min son som skadades i Baquba, Irak i 2007 (på min födelsedag av alla dagar) tittar mycket på sådana filmer. Så vi är väl alla olika.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det kommer en del nytt som är bra - snart fortsättning om Restrepo om samma förband i Affe + även Hornets Nest då.

 

Annars Two Weeks in Hell om Green Berets uttagningen är bra samt National Geographics Inside The Green Berets om deras tjänstgöring i Affe.

 

Mer politik - Dirty Wars då.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Forumsledning

Adolf Hitler - Ondskans förförelse

adolf-affisch.jpg

 

Dokumentärserie. Del 1 av 3. Adolf Hitler lyckades trots sitt extrema budskap få miljoner människor att följa honom. Hur kunde sådan ondska ta makten över så många? Hur var hans relation till massorna under andra världskriget?

 

Del1 Tillgänglig till mån 30 jun (3 dagar kvar)

http://www.svtplay.se/video/1086863/adolf-hitler-ondskans-forforelse/avsnitt-1

 

Del2 Tillgänglig till ons 2 jul (5 dagar kvar)

http://www.svtplay.se/video/1086869/adolf-hitler-ondskans-forforelse/avsnitt-2

 

Del3 Tillgänglig till fre 4 jul (7 dagar kvar)

http://www.svtplay.se/video/1087917/adolf-hitler-ondskans-forforelse/avsnitt-3

Link to comment
Share on other sites

Jag såg Inside Combat Rescue på Netflix igår. Om ni tycker om dokumentära militära filmer så kan jag rekommendera den. Den är svår att titta på tycker jag (den visar hur dåligt krig verkligen är), men mycket bra ändå.

Link to comment
Share on other sites

Jag såg Inside Combat Rescue på Netflix igår. Om ni tycker om dokumentära militära filmer så kan jag rekommendera den. Den är svår att titta på tycker jag (den visar hur dåligt krig verkligen är), men mycket bra ändå.

är inte de en bra dokumentär som visar hur det är ? att vare sig försköna eller göra värre än de är.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 years later...
On 12/26/2004 at 2:15 AM, Guest Sidron said:

Kanske off topic, är det normalt att det går i ca 40 kb/sek när man tankar från denna FTP, om man har Telias 8000? Jag är ingen datanörd men någon som vet om det borde gå fortare? Kanske något tips på att få det att gå snabbare? Allt verkar gå jävligt trögt på denna datan...

Om alla har det här problemet är det en typisk kritik mot att saker och ting är långsamma. Det är smärtsamt trögt. Det finns ett alternativ för att "testa din hastighet". Ett test av internethastigheten är ett snabbt och enkelt verktyg för att bedöma prestandan hos din internettjänst. Om ditt internet verkar fungera långsammare än vad det borde, är ett hastighetstest det enklaste sättet att ta reda på om något är fel på dig eller om det är din internetleverantör som bär skulden.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...