Jump to content

Modifiering

Patroels

Recommended Posts

Här är några bilder på en "Sygehjælpertaske M/96" som jag har moddat lite:

eebag1.jpg

Resårband o' velcro är originalt. Jag har innan dess tagit bort innre o' yttre skikt tyg från frontsidan, innre o' yttre skikt tyg från baksidan, moddat på dom och det tyg som utgör sidorna av själva väskan. -Och håller nu på att sy det hela ihopp.

eebag2.jpg

Här ser man då att en dragkedja gör det möjligt att nyttja utrymmet mellan dom två skikten tyg och att camotäckt PALS har monterats.

eebag3.jpg

Här ett vy på insidan av väskan. Det bakre/innre skikt tyg har kortats ner och ger -gennom en dragkedja monterat på toppen av väskan- möjlighet att nyttja utrummet till vattenblåsa.

Nätt-fickorna är originala. Fältflaskan o' div prylar för storleksjämförelse.

Några små revolutioner blev det också, båda go'a o' inte go'a:

Detta är nog den största sak min symaskin har klarit av. Visst klarade den av Corduran, men jag fannt det nödvendigt att sy både framtsidans och baksidans "paneler" fast till sidorna för hand. Annars kunde jag inte hålla koll på det hela när det väl skulle i maskinen!

Mao är jag inte helt övat klar på denna storlek, men jag lärde mig et o' annat ändå... Nu har jag tex lurat hur jag får maskinen att jobba med tjockare tråd

Va tyck's?

MVH

Troels

Snyggt! :/

Vad är det för tyg i nätfickorna och var kan man köpa det ngn stans?

Sätts fickorna på plats med kardborre eller? Tycker att det verkar lite osäkert, men överbevisa mig gärna ,O

Recon.se har nätväv av bättre kvalité än vad danska totalforsvaret nyttjar!

Och jo, det funkar... Sådär :navy:

+1 what SISU said !! :}

Hur lyckades du lura symaskinen ? Med grövre tråd menar jag...?

:banana

Gennom störra nålar och ändring av den "som-håller-undertråds-rullen-fast-under-maskinen"... Comprendez? :) Samt större stygnlängd.

MVH

Troels, :)

• 3 months later...

Har lärt mig lite mer:

Serafil (Produktnamn. Finns också något som heter Seralon)

ET60 (Vet inte vad detta betyder... Än!)

Fb.0663/127x (Färgan. x=otydlig nufra)

600m. (Hmmm, undrar... :D )

Sen glömde jag att det också står:

40 (Vilket är trådens diameter i hundradelar av mm.)

Om Serafil o' Seralon vet jag att den förstnämnda är spunnit av 2-3 trådar, men tror att den sista är gjort som en enkelt tjock tråd... :huh:

Ja, just det: Det var exakt den information ni behövde för att rädda dagen, eller? :P

MVH

Troels, som helst inte vill erkänna att axelremmarna på E&E'an är 10-15cm för korta :rodna: ... :dribble: