MarcusT Posted December 15, 2004 Report Share Posted December 15, 2004 (edited) [det ska stå 3-6 månader] Jag skickade e-mail till pliktverket för att kolla upp om man kunde skjuta upp inryckningen ett år för att kunna plugga på komvux för att höja betygen den tjänstern försvinner 2007, men i alla fall då fick jag detta svar: "Hej Marcus! Tack för ditt mail. Det kommer att ske en förändring inom amfibie, som innebär att starten skjuts upp 3-6 månader. Pliktverket kommer att meddela berörda i början av 2005. Om du vill skjuta upp värnplikten längre tid ska du ansöka om det till [email protected] Bästa hälsningar Bo Thuresson, Inskrivningsförrättare Pliktverket 0771-24 40 00 http://www.lumpen.nu" Själv tycker jag att det är bra, då kan ju jag plugga på komvux utan att skjuta upp lumpen... ...å den där förändringen har antagligen med att göra med att amf1 ska flytta till berga. Vad tycker ni, är det bra eller dåligt? //marcus Edited December 15, 2004 by MarcusT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zAjben Posted December 15, 2004 Report Share Posted December 15, 2004 Det är väl både bra och dåligt. Bra eftersom man kommer kunna plugga upp betygen under tiden men skit eftersom man missar högskolestarten på nästföljande år..:( Men det är för sent att hoppa av nu, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Påsen Posted December 15, 2004 Report Share Posted December 15, 2004 Juni 2005+6mån är äckligt nära Januari 2006=inga 15 månader. Eller är jag bara pessimistisk? /Påsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zAjben Posted December 16, 2004 Report Share Posted December 16, 2004 Saken är den att antagligen så sker väl uppskjutning för samtliga inryckande. T.ex. PB 6 mån, GB 3 mån och vanliga soldater 3 mån. eller någonting i den stilen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zAjben Posted December 20, 2004 Report Share Posted December 20, 2004 (edited) Där rök min plats på AMF1 i alla fall, nu gäller det bara att ta sig ur. Vill inte hamna på min andraplacering: Hej Tobias! Tack för ditt mail med frågor om amfibie. Vad avser din befattning så kommer inte amf1 att beställa några sjukvårdsbefattningar. Inryckningen för de som tidigare hade tio månaders tjänst så blir inryckningen under jan -06 och utbildningen blir på 330 dagar. Du kommer att få ett brev från pliktverket i början av nästa år som beskriver vad som kommer att hända med just dig. Vill du ställa en motfråga eller fler frågor? Klicka i så fall på denna länk: xxx Bästa hälsningar Bo Thuresson, Inskrivningsförrättare Pliktverket 0771-24 40 00 http://www.lumpen.nu AMF1 har dragit in sin beställning av sjukvårdsbefattningar med anledning av nedskärningarna. Nåja, jag vill verkligen inte till min andraplacering.. Hur gör man för att slippa? :( Synd att det skulle bli såhär.. Jävla politiker.. Edited December 20, 2004 by zAjben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts