Sgt1clHansson Posted December 14, 2004 Report Share Posted December 14, 2004 (edited) Rekrytering till Utlandsstyrkan våren 2005 Någon som har koll på vilka enheter och förband som det skall rekryteras till. Kosovo, Afghanistan, Liberia, Bosnien ? Edited December 14, 2004 by Sgt1clHansson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted December 14, 2004 Report Share Posted December 14, 2004 Till Bosnien ska det väl rekryteras EB03 och 04 om jag fattat det rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRK-apan Posted December 14, 2004 Report Share Posted December 14, 2004 KS13 är som jag förstått det planerat för så den kommer antagligen att dyka upp vid rekrytering. Är ganska säker på att det är P4 som sätter upp den styrkan. Ska bli intressant att se vad som dyker upp istället för Liberia. Om jag har förstått det rätt så är det i dagsläget inte planerat för fler LA-missioner än LA04. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted December 14, 2004 Report Share Posted December 14, 2004 @Hansson Är det inte två år man måste vara hemma efter en mission? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cap.Ranger Posted December 15, 2004 Report Share Posted December 15, 2004 @Hansson Är det inte två år man måste vara hemma efter en mission? 12 mån enligt den information jag fått. Men Hanson kommer att vara på mission konstant tills han kommer in på YOP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRK-apan Posted December 15, 2004 Report Share Posted December 15, 2004 12 mån enligt den information jag fått. Vet inte hur pass hårda dom är med den regeln. Det finns ju en hel drös med folk där ute som rekat över samt gjort KS04-06-08 och liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt Andersson Posted December 15, 2004 Report Share Posted December 15, 2004 Någon som rekryterar som vet hur det egentligen fungerar vad gäller att man söker tjänster i 1:a ,2:a och 3:e hand. Skickas ansökan bara vidare till andra hand om man inte får 1:a handsvalet eller skickas ansökan till alla 3? Någon som VET? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt1clHansson Posted December 15, 2004 Author Report Share Posted December 15, 2004 @Losec "Normal rules only apply to normal people" @Cap Ranger Svar: Jesus Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZteiFeL Posted December 17, 2004 Report Share Posted December 17, 2004 P4 sätter upp ks13 som rycker in i december 2005. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Posted December 17, 2004 Report Share Posted December 17, 2004 12 mån enligt den information jag fått. Vet inte hur pass hårda dom är med den regeln. Det finns ju en hel drös med folk där ute som rekat över samt gjort KS04-06-08 och liknande. En kollega till mig har gjort KS02, -04, -06 och -08 men sen var det stopp. Så visst går det, men det är inte lätt. //Pelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted January 2, 2005 Report Share Posted January 2, 2005 Vilka är det som sätter upp LA04? Jag fått ett klartecken i Guld från frun så... /Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt1clHansson Posted January 2, 2005 Author Report Share Posted January 2, 2005 Vilka är det som sätter upp LA04?Jag fått ett klartecken i Guld från frun så... /Krook P7, men LA04 är redan rekryterat, eller ämnar du hugga en vakans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted January 2, 2005 Report Share Posted January 2, 2005 Vilka är det som sätter upp LA04?Jag fått ett klartecken i Guld från frun så... /Krook P7, men LA04 är redan rekryterat, eller ämnar du hugga en vakans? Helst vakans och det förstår väl du av alla? :P När jag åkte på BA04 så fick jag 4 dagar på Almnäs och sedan for vi. Perfekt! Men jag skulle ta en ordinarie tjänst om jag fick en. Det är bara bra att lära känna folk och mtrl innan man åker. Någon som i slutet av juni vill ha en (något) överåldrig nyutexaminerad fänrik med sambandskompetens? /Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt1clHansson Posted January 2, 2005 Author Report Share Posted January 2, 2005 4dagars vakans utbildning innan rotation på Almnäs... been there done that, precis lagom utbildning för en förstamission! ;) Då är det ju bara för "den överåldrige fänriken" att jaga P7 och SWEDINT under de närmaste 6månaderna så att du är den första de tänker på, ifall en vakans dyker upp! Lycka till ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NDR Posted January 2, 2005 Report Share Posted January 2, 2005 12 mån mellan utlandstjänst är nuvarande C ATK policy. Avsteg görs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted January 2, 2005 Report Share Posted January 2, 2005 4dagars vakans utbildning innan rotation på Almnäs... been there done that, precis lagom utbildning för en förstamission! ;) Då är det ju bara för "den överåldrige fänriken" att jaga P7 och SWEDINT under de närmaste 6månaderna så att du är den första de tänker på, ifall en vakans dyker upp! Lycka till ! Tja, jag har redan hunnit få lite tips från en forummedlem (tack återigen) och jag har vissa kontakter på OPIL, så jag drar inte in Swedint i det här. /Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted January 5, 2005 Report Share Posted January 5, 2005 SWEDINT har (tyvärr) inget längre med Utlandsstyrkan att göra. Rekryteringen sköts av OPIL. REKRYTERING TILL UTLANDSSTYRKAN 31/1 - 27/2! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magister R Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 SWEDINT har (tyvärr) inget längre med Utlandsstyrkan att göra. Rekryteringen sköts av OPIL. REKRYTERING TILL UTLANDSSTYRKAN 31/1 - 27/2! Någon som vet vad Swedint pysslar med nuförtiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 SWEDINT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magister R Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 SWEDINT Det är DJÄVULSKT uppfattat.... Hälsar Magistern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelzin Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 Har letat som fasiken på försvarets sidor men har inte hittat nån lista på vilka befattningar man kan söka till de olika missionerna nu i vår. Var kan jag finna detta? m v h // Jelzin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 de kommer i slutet av januari... bara att härda ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelzin Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 de kommer i slutet av januari... bara att härda ut Aha... tackar för svaret! Läggs de ut på internet då också eller? Varför kommer de inte tidigare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 Aha... tackar för svaret! Läggs de ut på internet då också eller? Varför kommer de inte tidigare? japp på mil.se/int kommer de dyka upp, varför det dröjer vet jag inte... för kosovos del är det ju iofs. inte nedrotation fören i deceber.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelzin Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 japp på mil.se/int kommer de dyka upp, varför det dröjer vet jag inte... för kosovos del är det ju iofs. inte nedrotation fören i deceber.... Nä jag har förstått det med Kosovo. Men söker man nu i vår finns det väl ändå inte några möjligheter att komma iväg tidigare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 japp på mil.se/int kommer de dyka upp, varför det dröjer vet jag inte... för kosovos del är det ju iofs. inte nedrotation fören i deceber.... Nä jag har förstått det med Kosovo. Men söker man nu i vår finns det väl ändå inte några möjligheter att komma iväg tidigare? Om ingen kastar en vakansplats över dig så kommer du inte iväg förrän tidigast i vinter och senast aldrig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelzin Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 Om ingen kastar en vakansplats över dig så kommer du inte iväg förrän tidigast i vinter och senast aldrig. Uppfattat! ...och vakanser kastar de inte över oss dödliga förstår jag...!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 (edited) Om ingen kastar en vakansplats över dig så kommer du inte iväg förrän tidigast i vinter och senast aldrig. Uppfattat! ...och vakanser kastar de inte över oss dödliga förstår jag...!? När det gäller vakanser så gäller i 1a 2a 3e och 4e hand kontakter (och gärna tidigare utlandserfarenhet), förutom det självklara att det är just DIN befattning det blir en vakans på. Håll ögonen öppna på mil.se/int under fliken rekrytering, där kommer vakanserna oftast upp om ingen snott dom genom kontakter. Lycka till. Edit, självgående fingrar. Edited January 11, 2005 by Born Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magister R Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 Mycket trix kring vakanserna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 (edited) Ett tillägg till Borns inlägg: Vissa vakanser kommer inte ut på nätet utan tillsätts genom att sökanden har kontaktat OPIL J1 Pers US och anmält intresse för ev. vakans. Så det kan vara bra att ligga på ibland. Egen historia för att visa hur det kan gå till: Sökte L118, BA01, JK0X, MA0X. Antagen till Libanon. Sökte inte BA04, blev uppringd av Swedint och erbjuden vakanstjänst. Tackade ja. Sökte BA06, blev antagen. Tackade nej Sökte inte TIPH, blev uppringd av Swedint och erbjuden tjänst. Tackade ja. Har nu fått erbjudande om tjänst på KS12 fast jag inte sökt den vanliga vägen utan bara hörde mig för lite hos Toch:en. Har preliminärt tackat ja. /Krook Edited January 11, 2005 by Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts