Jump to content

Rekrytering US - våren 2005

Recommended Posts

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

KS13 är som jag förstått det planerat för så den kommer antagligen att dyka upp vid rekrytering. Är ganska säker på att det är P4 som sätter upp den styrkan.

Ska bli intressant att se vad som dyker upp istället för Liberia. Om jag har förstått det rätt så är det i dagsläget inte planerat för fler LA-missioner än LA04.

12 mån enligt den information jag fått.

Vet inte hur pass hårda dom är med den regeln. Det finns ju en hel drös med folk där ute som rekat över samt gjort KS04-06-08 och liknande.

En kollega till mig har gjort KS02, -04, -06 och -08 men sen var det stopp. :D

Så visst går det, men det är inte lätt.

//Pelle

• 3 weeks later...
Vilka är det som sätter upp LA04?

Jag fått ett klartecken i Guld från frun så...

/Krook

P7, men LA04 är redan rekryterat, eller ämnar du hugga en vakans?

Helst vakans och det förstår väl du av alla? :P

När jag åkte på BA04 så fick jag 4 dagar på Almnäs och sedan for vi. Perfekt!

Men jag skulle ta en ordinarie tjänst om jag fick en. Det är bara bra att lära känna folk och mtrl innan man åker.

Någon som i slutet av juni vill ha en (något) överåldrig nyutexaminerad fänrik med sambandskompetens?

/Krook

4dagars vakans utbildning innan rotation på Almnäs... been there done that, precis lagom utbildning för en förstamission! ;)

Då är det ju bara för "den överåldrige fänriken" att jaga P7 och SWEDINT under de närmaste 6månaderna så att du är den första de tänker på, ifall en vakans dyker upp!

Lycka till ! :camo:

4dagars vakans utbildning innan rotation på Almnäs... been there done that, precis lagom utbildning för en förstamission! ;)

Då är det ju bara för "den överåldrige fänriken" att jaga P7 och SWEDINT under de närmaste 6månaderna så att du är den första de tänker på, ifall en vakans dyker upp!

Lycka till ! :camo:

Tja, jag har redan hunnit få lite tips från en forummedlem (tack återigen) och jag har vissa kontakter på OPIL, så jag drar inte in Swedint i det här. :)

/Krook

Aha... tackar för svaret! Läggs de ut på internet då också eller? Varför kommer de inte tidigare?

japp på mil.se/int kommer de dyka upp, varför det dröjer vet jag inte... för kosovos del är det ju iofs. inte nedrotation fören i deceber.... :worthy:

japp på mil.se/int kommer de dyka upp, varför det dröjer vet jag inte... för kosovos del är det ju iofs. inte nedrotation fören i deceber....

Nä jag har förstått det med Kosovo. Men söker man nu i vår finns det väl ändå inte några möjligheter att komma iväg tidigare?

japp på mil.se/int kommer de dyka upp, varför det dröjer vet jag inte... för kosovos del är det ju iofs. inte nedrotation fören i deceber....

Nä jag har förstått det med Kosovo. Men söker man nu i vår finns det väl ändå inte några möjligheter att komma iväg tidigare?

Om ingen kastar en vakansplats över dig så kommer du inte iväg förrän tidigast i vinter och senast aldrig. :worthy:

Om ingen kastar en vakansplats över dig så kommer du inte iväg förrän tidigast i vinter och senast aldrig. 

Uppfattat! :worthy:

...och vakanser kastar de inte över oss dödliga förstår jag...!?

När det gäller vakanser så gäller i 1a 2a 3e och 4e hand kontakter (och gärna tidigare utlandserfarenhet), förutom det självklara att det är just DIN befattning det blir en vakans på.

Håll ögonen öppna på mil.se/int under fliken rekrytering, där kommer vakanserna oftast upp om ingen snott dom genom kontakter.

Lycka till. :)

Edit, självgående fingrar.

Edited by Born

Ett tillägg till Borns inlägg:

Vissa vakanser kommer inte ut på nätet utan tillsätts genom att sökanden har kontaktat OPIL J1 Pers US och anmält intresse för ev. vakans. Så det kan vara bra att ligga på ibland.

Egen historia för att visa hur det kan gå till:

Sökte L118, BA01, JK0X, MA0X. Antagen till Libanon.

Sökte inte BA04, blev uppringd av Swedint och erbjuden vakanstjänst. Tackade ja.

Sökte BA06, blev antagen. Tackade nej :)

Sökte inte TIPH, blev uppringd av Swedint och erbjuden tjänst. Tackade ja.

Har nu fått erbjudande om tjänst på KS12 fast jag inte sökt den vanliga vägen utan bara hörde mig för lite hos Toch:en. Har preliminärt tackat ja.

/Krook

Edited by Krook