Jump to content

Vilken flagga?

C 2.a pjäs

Recommended Posts

Vi har ett litet problem som vi tror att lösningen finns på här någonstans. Vad är detta för flagga? Vi har sett den på vägen mellan Västervik och Linköping. Den ser ut som Islands flagga, men är grön istället för blå och ljusröd istället för röd.

//Barna i "C 2. pjäs"´s klass

Img_0349.jpg

se-smaa3.gif

Sa har?

Småland, unofficial flags and flag proposals

An alternate colour scheme substitutes the red with pink, to represent the provincial flower called Linnea in Swedish (and Norwegian). The Latin name is Linnaea borealis. Twinflower is probably the English name for it.

Fan, aldrig skulle jag trott att jag slosade bort mitt 666:e inlagg pa Smaland? :unsure:

Känner igen den röd-gula. En av våra södra provinser,va? :P
Nä, tror det är en nordtysk- alt norddansk provins............  B)

Flaggan kommer förhoppningsvis en dag att representera den Fria Republiken Skåne.

Lägg ned skånesnacket.

Ett antal trådar har redan spårat ut i ren smutskastning av, och mot skåne och dess innevånare.

//Yman, BlåGul

Sorry, mitt fel att det spårade ur. Kanna - - > :banana < - - Yman

Om jag inte har helt fel för mig så är "Spettets Vänner" en förening i Lund.

Av en vän som är medlem i "Spettets Vänner" har jag hört följande:

Det finns en skånsk separatistorganisation som heter "Spettet".

För folk från norr om länsgränsen som tycker att Spettets syfte är vällovligt finns supportföreningen "Spettes vänner".

@BlåGul: Detta är inte menat som någon Skåne-bashing, utan som en faktaupplysning.

se-smaa3.gif

Sa har?

Småland, unofficial flags and flag proposals

An alternate colour scheme substitutes the red with pink, to represent the provincial flower called Linnea in Swedish (and Norwegian). The Latin name is Linnaea borealis. Twinflower is probably the English name for it.

Fan, aldrig skulle jag trott att jag slosade bort mitt 666:e inlagg pa Smaland?  :wub:

Ett inlägg om Småland är aldrig bortkastat. :navy:

För övrigt är flaggan på bilden en styggelse. Jag håller mig till det armborstbeväpnade lejonet. Det är en symbol som jag känner mig betydligt mer bekväm med än en flagga med ett rosa kors.

Förlåt för dålig tråd att uppdatera med något sådant här, men det handlar om flagga, och första frågan är redan besvarad.

lodjur_spangrp_ocklind.jpg

Vad ska det stå under tejpen, och av vilken anledning är texten övertejpad. Vad vill man dölja och varför.

Nyfiken i en strut.

Det här (Flagga) är väll ändå Norrlands flagga, eller har vi flera?

/Creative :worthy:

Edit: Enligt samma länk kan man se att gult kors på grön bakgrund är Ölands flagga. Även småland flagga återfinns där.

Hade också för mig att gult kors på grön botten är Ölands flagga.

Förlåt för dålig tråd att uppdatera med något sådant här, men det handlar om flagga, och första frågan är redan besvarad.

http://www.i19.mil.se/images/local/lodjur_...grp_ocklind.jpg

Vad ska det stå under tejpen, och av vilken anledning är texten övertejpad. Vad vill man dölja och varför.

Nyfiken i en strut.

ett årtal kanske? vet faktiskt inte.

Men om jag inte är helt skelögd har jag legat grupperad på samma plats som bilden är tagen från, garanterat Bodens blåsigaste berg.

lodjur_spangrp_ocklind.jpg

Nyfiken i en strut.

skompaniet kanske?

iom att det bara utbildas en pluton nu?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...