KaffeKalle Posted December 7, 2004 Report Share Posted December 7, 2004 Förlåt mig för att jag stör med ytterligare en irrelevant fråga: jag är relativt nybliven ägare av 1st DVD-brännare, och smart, som jag inbillar mig ibland att jag är, så vill jag bränna flera VCD-filmer på 1st DVD-skiva så min vanliga DVD-läsare kan spela upp skivan. DVD-spelaren är en vanlig Proson och spelar upp mp3, VCD/SVCD och DVD, så vitt jag vet spelar den inte upp enskilda mpg- eller avi-filmer, eller jpg-bilder. Går detta att lösa? Jag har kikat på http://www.doom9.org/ en del, men det är svårt att söka, om jag inte kan formulera mig korrekt, och jag är inte bekant med något annat forum som är så versatilt som detta. GMY. Edit/tillägg: jag kör Nero 6.3 alt. Nero Express och åtminstone NE har stöd för DVD-bränning, men eftersom VCD-skivor består av flera mappar (själva film-filen är i .dat-format) undrar jag rent praktiskt hur man gör. Nero's hemsida är lite fattig i informationen, liksom Nero's "Help". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted December 7, 2004 Report Share Posted December 7, 2004 Jag använder Nero Express som är en snikversion av Nero 5 eller 6, fick det när jag köpte brännaren, och där går det att lägga mer än en vcd-fil på varje skiva så det beror kanske lite på vilket brännarprogram du använder. Mer info finns på Nero. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljugtomten Posted December 7, 2004 Report Share Posted December 7, 2004 Kika inom http://www.videohelp.com/ så kommer du med största sannorlikhet få svar på dina frågor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted December 7, 2004 Forumsledning Report Share Posted December 7, 2004 Min stationära "vanliga" DVD-spelare (900-kronors DENVER) som är kopplad till TV:n klarar att spela upp lösa MPG filmer direkt från en DVD-R Jag gör helt enkelt en Data DVD i NERO och slänger på ett antal MPG-filmer. och bränner. Det fungerar dock bara med MPG inte med DivX kodade Avifilmer, etc. På DVD-spelaren får man välja i menyn vilken film man vill spela upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted December 7, 2004 Report Share Posted December 7, 2004 Om detta ovan nämnda inte funkar så får du skaffa dig ett "authoring" program, där du själv skapar vad som skall vara på dvd-skivan. mpeg filerna kommer du att få kopiera in, och sen spara hela kalaset som en iso. videohelp.com som sagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.