Guest Posted July 22, 2002 Report Share Posted July 22, 2002 Var producera de finkalibervapen? Flyttade de fran Eskilstuna till Karlskrona? Vilka vapen är för nuvarende i produktion? Tackar HASSE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SADDO Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 I Karlskrona produceras inga finkalibervapen i alla fall. Danne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Karlskoga då? HASSE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SADDO Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Det var lite skillnad det. Kan dock inte hjälpa dig vidare. Danne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sudden Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Varför vill du så gärna veta det? Tänkt göra inbrott där eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 25, 2002 Report Share Posted July 25, 2002 >Varför vill du så gärna veta det? Tänkt göra inbrott där eller? Säkert. Jag bor i Berlin, det är lite för besvärligt att åker dit bara för att göra inbrott -- vilket säkert är en dum idé över huvudtaget. Näha, jag letar efter produktionsinformation om alla slags finkalibervapen -- och när jag har frågor om svenska vapen, kommer jag hit. Nu är det så att Bofors tog över Ak5 produktionen från FFV i 1993, och jag är helt akademiskt intresserad om de flyttade grejerna från Eskilstuna (där FFV producerade) till Karlskoga (där Bofors huvudkontor finns). HASSE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inf Posted July 25, 2002 Report Share Posted July 25, 2002 Nu är ju ak5 slutlevererad och någon serieproduktion av ak5D har vad jag förstår inte kommit igång så frågan är av ett ganska akademiskt intresse: var tillverkas vapnen som inte tillverkas, typ. I princip tror jag dock att det stämmer att produktionsanläggningen för finkaliber är flyttad från Eskilstuna (fd FFV) till Karlskoga. Har Hans förresten någon hemsida? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 25, 2002 Report Share Posted July 25, 2002 >Nu är ju ak5 slutlevererad När tog den slut? >och någon serieproduktion av ak5D har vad jag förstår inte kommit igång Vad är det med de 1,500 Ak5D Polis karabiner som polisen fick/skulle få? De blev ju beställt i 2002. >så frågan är av ett ganska akademiskt intresse: var tillverkas vapnen som inte tillverkas, typ. I princip tror jag dock att det stämmer att produktionsanläggningen för finkaliber är flyttad från Eskilstuna (fd FFV) till Karlskoga. >Har Hans förresten någon hemsida? Nej, har jag inte. Just nu är det rent privat intresse; jag hoppas dock få skriva en bok i stil med Small Arms Today, där just såna rent akademiska detaljer spelar roll. HASSE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts