Noem Posted December 4, 2004 Report Share Posted December 4, 2004 24 januari smäller det Skytteplutonbefäl (KBS) på Livgardet. Nån här som ska dit samtidigt? Vart kommer ni ifrån? Kul att veta. /Värmlänningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Statoil Posted December 4, 2004 Report Share Posted December 4, 2004 Ett ord.. eller ja, namn: Stålboda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted December 4, 2004 Report Share Posted December 4, 2004 (edited) När skall man sluta ta in beväringar på stadskyttetjänster? Edited December 4, 2004 by simon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Posted December 4, 2004 Report Share Posted December 4, 2004 När skall man sluta ta in beväringar på stadskyttetjänster? Vad menar du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted December 4, 2004 Report Share Posted December 4, 2004 (edited) Off topic redan efter första inlägget - tummen upp! *ser mig om efter städtanten* Men, men... Som jag nämnt tidigare så ses vi där tillsammans med åtminstone två till från forumet. Själv kommer jag från Göteborg. Vore nice om vi samkör tåg när det beger sig så kan vi träffas någon timma tidigt och tillsammans ta oss den sista biten till Kungsängen. Kan vara tryggt med så många 08or runt omkring ;) Edited December 4, 2004 by Ralph Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted December 4, 2004 Report Share Posted December 4, 2004 (OT) Ett kompani blåbaskrar som ska till Afrika. B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimb0 Posted December 6, 2004 Report Share Posted December 6, 2004 Som jag redan har skrivit i din andra tråd så ska jag rycka in då också. Kommer från Norrbotten, Piteå. Men bor för tillfället i Västerbotten, Umeå. Nilsson var efternamnet och förnamnet kan nog inte vara så svårt att lista ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindström Posted December 11, 2004 Report Share Posted December 11, 2004 Jag har sökt till underättelseassistent inom flygvapnet som första.. Men kommer jag inte in på den så blir jag Stabsplutonchef i kungsängen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Bara en vecka kvar nu. När är ni framme i sthlm? Har inte beställt biljetter än. Vi kunde ta följe från centralen till Kungsängen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noem Posted January 17, 2005 Author Report Share Posted January 17, 2005 Svikare som jag är så blir det K3 karlsborg för mig istället för LG som det var tänkt först. Men hadä så skoj därborta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Svikare som jag är så blir det K3 karlsborg för mig istället för LG som det var tänkt först. Men hadä så skoj därborta :P Prutt på dig Men men. Ha det så trevligt på K3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimb0 Posted January 18, 2005 Report Share Posted January 18, 2005 Ja då var det inte länge kvar. Själv kommer jag att befinna mig på Centralen vid 07.03 och bussen som jag ska ta ut mot kungsängen går 07.25, hoppas nu bara att tåget inte blir försenat :( Sedan så är man på Kungsängen SL 07.52. Därifrån blir det bussen mot Granhammar. Men den har man ingen biljett till, jaja ska visst gå bra det också sa dem på livgardet. Bara man hade med sin kallelse. Är faktiskt lite nervös inför vad som komma skall. Men vi ses där alla som ska dit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Posted January 18, 2005 Report Share Posted January 18, 2005 Ja då var det inte länge kvar.Själv kommer jag att befinna mig på Centralen vid 07.03 och bussen som jag ska ta ut mot kungsängen går 07.25, hoppas nu bara att tåget inte blir försenat :( Sedan så är man på Kungsängen SL 07.52. Därifrån blir det bussen mot Granhammar. Men den har man ingen biljett till, jaja ska visst gå bra det också sa dem på livgardet. Bara man hade med sin kallelse. Är faktiskt lite nervös inför vad som komma skall. Men vi ses där alla som ska dit Normalt sett är det alltid lättare att ta pendeltåg från centralen till kungsängen och där byta till bussen till granhammar. Det är absolut inget problem att åka med SL på inkallelseordern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted January 18, 2005 Report Share Posted January 18, 2005 När skall man sluta ta in beväringar på stadskyttetjänster? Vad menar du? Tänkte iom SSK-bataljonernas nerläggning så kanske man omformar utbildningen och byter namn på den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted January 19, 2005 Report Share Posted January 19, 2005 När skall man sluta ta in beväringar på stadskyttetjänster? Vad menar du? Tänkte iom SSK-bataljonernas nerläggning så kanske man omformar utbildningen och byter namn på den? Stadsskytteutbildningen fortsätter som tidigare, även om bataljonerna läggs ner. Stoppas in i andra bataljoner antagligen med bla luftburna. Har tagits upp tidigare. Själv är man inte framme i sthlm förrn 0855 och Granhammar (LG) 1016. Kollade med LG så att det var ok då man helst skulle vara framme innan 9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimb0 Posted January 19, 2005 Report Share Posted January 19, 2005 Bara man var där senast 12.00 så skulle det vara lungt sa dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoneyFresh Posted January 20, 2005 Report Share Posted January 20, 2005 ska rycka in som skytte PB. 24 jan. Kommer åka bil från Knivsta som ligger två mil söder om uppsala. Är det någon från t ex: Uppsala som vill hänka me så är det bara att hoppa av i Knivsta. MVH//matte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimb0 Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Happ, då var det mindre än 24 timmar innan man rycker in. Vi ses i sthlm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts