Jump to content

Livgardet, Kungsängen, januari 2005

Recommended Posts

Off topic redan efter första inlägget - tummen upp! *ser mig om efter städtanten*

Men, men...

Som jag nämnt tidigare så ses vi där tillsammans med åtminstone två till från forumet. Själv kommer jag från Göteborg. Vore nice om vi samkör tåg när det beger sig så kan vi träffas någon timma tidigt och tillsammans ta oss den sista biten till Kungsängen. Kan vara tryggt med så många 08or runt omkring ;)

Edited by Ralph

• 1 month later...

Ja då var det inte länge kvar.

Själv kommer jag att befinna mig på Centralen vid 07.03 och bussen som jag ska ta ut mot kungsängen går 07.25, hoppas nu bara att tåget inte blir försenat :(

Sedan så är man på Kungsängen SL 07.52.

Därifrån blir det bussen mot Granhammar. Men den har man ingen biljett till, jaja ska visst gå bra det också sa dem på livgardet. Bara man hade med sin kallelse.

Är faktiskt lite nervös inför vad som komma skall.

Men vi ses där alla som ska dit :)

Ja då var det inte länge kvar.

Själv kommer jag att befinna mig på Centralen vid 07.03 och bussen som jag ska ta ut mot kungsängen går 07.25, hoppas nu bara att tåget inte blir försenat :(

Sedan så är man på Kungsängen SL 07.52.

Därifrån blir det bussen mot Granhammar. Men den har man ingen biljett till, jaja ska visst gå bra det också sa dem på livgardet. Bara man hade med sin kallelse.

Är faktiskt lite nervös inför vad som komma skall.

Men vi ses där alla som ska dit :)

Normalt sett är det alltid lättare att ta pendeltåg från centralen till kungsängen och där byta till bussen till granhammar. Det är absolut inget problem att åka med SL på inkallelseordern.

När skall man sluta ta in beväringar på stadskyttetjänster?

Vad menar du?

Tänkte iom SSK-bataljonernas nerläggning så kanske man omformar utbildningen och byter namn på den?

Stadsskytteutbildningen fortsätter som tidigare, även om bataljonerna läggs ner. Stoppas in i andra bataljoner antagligen med bla luftburna. Har tagits upp tidigare.

Själv är man inte framme i sthlm förrn 0855 och Granhammar (LG) 1016. Kollade med LG så att det var ok då man helst skulle vara framme innan 9.