Jump to content

Miljömarodörerna i farten

Guest järv

Recommended Posts

Miljömarodörerna är i farten igen: först avveckling av kärnkraften, sedan börjar de slänga ut vindkraftverk som förstör miljön och nu ska de till att förstöra ytterligare i älvar och vattenflöden trots att det finns en lag som förbjuder utbyggnad. Troligen har regeringen redan gjort upp bakom stängda dörrar med kraftbolagen (med tanke på deras miljardbudgetering och ministerns samtidiga utspel) så nu återstår bara den sk politiska processen/spelet för gallerierna.

Och det är samma miljöminister som har mage att klaga på Bush:s oljeborrningsplaner i Alaska. Blir så less..

http://www.nsd.se/index.php?artikel=131619

Från Forumets regler:

FÖRBJUDNA ÄMNEN

Ingen politik får diskuteras då de har en tendens att spåra ur.

Jag vet att du vill provocera, Järv, men kan du inte hitta adrenalinkickar på bättre passande fora? Gå in på Miljöpartiets hemsida eller skriv till Sahlin direkt.

Den säkerhets- och försvarspolitiska relevansen i detta undrar jag starkt över, även om jag håller med dig angående kärnkraften.

Nu ville jag faktiskt inte provocera utan blev spontant upprörd. Men du har en poäng även om det numera finns xx politiska trådar (varav några även herr trubaduren själv har varit högst delaktig i).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...