Guest järv Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 Miljömarodörerna är i farten igen: först avveckling av kärnkraften, sedan börjar de slänga ut vindkraftverk som förstör miljön och nu ska de till att förstöra ytterligare i älvar och vattenflöden trots att det finns en lag som förbjuder utbyggnad. Troligen har regeringen redan gjort upp bakom stängda dörrar med kraftbolagen (med tanke på deras miljardbudgetering och ministerns samtidiga utspel) så nu återstår bara den sk politiska processen/spelet för gallerierna. Och det är samma miljöminister som har mage att klaga på Bush:s oljeborrningsplaner i Alaska. Blir så less.. http://www.nsd.se/index.php?artikel=131619 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 Från Forumets regler: FÖRBJUDNA ÄMNENIngen politik får diskuteras då de har en tendens att spåra ur. Jag vet att du vill provocera, Järv, men kan du inte hitta adrenalinkickar på bättre passande fora? Gå in på Miljöpartiets hemsida eller skriv till Sahlin direkt. Den säkerhets- och försvarspolitiska relevansen i detta undrar jag starkt över, även om jag håller med dig angående kärnkraften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest järv Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 Nu ville jag faktiskt inte provocera utan blev spontant upprörd. Men du har en poäng även om det numera finns xx politiska trådar (varav några även herr trubaduren själv har varit högst delaktig i). Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaffeKalle Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 Varför själva producera egen el, när man kan låta bolag köpa in billig brunkolskraft från Polen och sälja dyrt här, samtidigt som staten får in fina skattepengar? Dessutom sitter det nog en och annan (fd) politruk i styrelserna för dessa elbolag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.