Jump to content

Tips: Gratis Fältspegel hos H&M


henke

Recommended Posts

  • Forumsledning

Kikade in på den lokala H&M butiken för ett lite hårgele + kallingar.

I kassan fick man sedan GRATIS små metallspeglar 8x8 cm, perfekta för fält.

Givetvis måste man ju tipsa sina kära SoldF-kamrater om att inte gå miste om en så viktig attiralj. :D

Link to comment
Share on other sites

är det bara jag som faktiskt har en äkta fältspegel från vk2?

 

den användes från början av min farfar (förare på strv M/41 har jag för mig det var) i slutet på kriget :ph34r:

återfanns senare i en byrolåda då vi rensade hans sista lägenhet..

behölls givetvis..

 

den är i mycket fint skick (inte ens några repor) :)

 

format, ca 5X10cm...

 

nackdelen är att den är i glas :D

Edited by Skuggan
Link to comment
Share on other sites

Framtiden

 

H&M konkurrerar ut Military Shop?

:D

Tja personalen är ungefär lika serviceminded på båda ställen....

 

 

*har själv en liten orange spegel från hm som alltid ligger i stridspackningen*

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för fel att använda fordonsbackspegeln? Eller de tokputsade kängorna? (Man måste vårda materielen även i fält.)

 

Kom inte och säg att man använder spegeln till att på McGyver-vis skicka nödsignaler med, eller att den krävs för kamoflagesminkning (löses stridsparsvis...). Eftersom (kontakt -) linser ej bör användas i fält, och en driven användare kan pilla i dem utan spegel, krävs den ej heller här. Rakning kan i nödfall utföras utan spegel, eller med fördel i fordonsbackspegeln. (Under fältmässiga förhållanden föredrar jag, om jag måste välja, hett vatten framför en liten fältspegel.)

 

Så, vad finns det för reell praktisk nytta med en "fältspegel"? :D

 

 

(@ Henke: Dock bra tips!)

Edited by Rune Frunkh
Link to comment
Share on other sites

Vad är det för fel att använda fordonsbackspegeln? Eller de tokputsade kängorna? (Man måste vårda materielen även i fält.)

 

Kom inte och säg att man använder spegeln till att på McGyver-vis skicka nödsignaler med, eller att den krävs för kamoflagesminkning (löses stridsparsvis...). Eftersom (kontakt -) linser ej bör användas i fält, och en driven användare kan pilla i dem utan spegel, krävs den ej heller här. Rakning kan i nödfall utföras utan spegel, eller med fördel i fordonsbackspegeln. (Under fältmässiga förhållanden föredrar jag, om jag måste välja, hett vatten framför en liten fältspegel.)

 

Så, vad finns det för reell praktisk nytta med en "fältspegel"? :huh:

 

 

(@ Henke: Dock bra tips!)

kolla runt hörna ala Saving private ryan ;) (dvs fästa spegeln på bajonetten medelst tuggummi)

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för fel att använda fordonsbackspegeln? Eller de tokputsade kängorna? (Man måste vårda materielen även i fält.)

...och när det inte råkar stå ett fordon med backspeglar i närheten?

Link to comment
Share on other sites

Fick man den utan att köpa något? Eller finns det något mycklet billigt på H&M som man kan köpa för att sedan placka åt sid spegeln? Finns detta erbjudandet om gratis spegel i alla butiker må tro?

Link to comment
Share on other sites

Spegel för fältbruk??? Vem f**n tvättar sig i fält??? "Pjäspluton" hördes sällan i samma mening som "hygien" eller "väldoft". Blir nävarna skitiga kan man ju alltid torka av sig på knäna. En tops för att rensa öronen och snus för att hålla kariesen borta är allt som behövs! :) Dessutom blir man ju ren när det regnar! :baskerHV:

Edited by C 2.a pjäs
Link to comment
Share on other sites

C 2.a pjäs :

 

Hade du också en Vappenfett och hydralolje förbättrad M90? Vaddå löjtnad, regnrock? Den här uniformen går som torrdräkt.

?

Jajamän! Tror till och med att det var pyttipanna på den. Hade man kokat den hade det blivt fin tjock soppa till 200 man! :baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

OT men

 

DXL blev något förvirrad när han läste post efter post om folk som inte kunde hitta kragspeglar hos H&M och vad har tvättning och kragspeglar med varandra att göra och vad i ****** är det för H&M som Henke varit på som delar ut kragspeglar och vad är det för kragspeglar det är frågan om?

 

 

DXL har nu förstått att det INTE handlar om kragspeglar i den här tråden.

:}

Link to comment
Share on other sites

Det här är nog den fånigaste och gayigaste tråden jag någonsin har läst :)

Det är inget fel med homosexuella eler sådant som anspeler på det! Det är fräckt med homosexualitet! :D

Link to comment
Share on other sites

He he he... Vid det här laget borde väl H&M-personalen ha hajat till.

Kan riktigt tänka mig hur det skulle verka om valda delar av plutonen rammlade in på den lokala kosmetikashopen och frågar efter speglar (samt att en av dom lär ta lite läppglans till den... ;) )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...