Jump to content

Datorer igen...

2Sharp

Recommended Posts

Hjälp...

När jag har använt datorn ett tag så hänger sig muspekaren, jag måste stänga/sätta på för att det skall fungera igen, omstart fungerar ej.

Jag har uppdaterat drivrutinerna för mitt trådlösa tangentbord/mus och uppdaterar windows kontinuerligt.

Har virusscannat högt och lågt (typ 3-4 ggr/vecka) kör även Ad-Aware lika ofta.

Batterierna är kollade, bytta och skakade, slickade på och jag har bönat och bett samt hotat samtliga inblandade datordelar...

Detta händer i princip varje gång jag använder datorn.

Vad har jag missat??

Det är förbannat irriterande...

:)

Vad har jag missat??

Att hårdvarukonstruktörer ibland har dåliga dagar? Jag har sett rapporter som säger att Apples Bluetooth-tangentbord kan bete sig på liknande sätt som du beskriver, även om man har helt färska batterier i det. Förutom att kolla batterierna, så skulle jag även fundera på om jag har några andra elektriska prylar i närheten som kan agera som störkälla.

Det är förbannat irriterande...

Irritation är svaghet som lämnar kroppen. Irritation är en högre form av njutning. :D

Låter som om grejerna börjar bli lite slitna.

Råkade ut för samma och då var det hårdvaran som hade tackat för sig.

Varför finns inte en datatråd klistrad?

Aha, kan ju vara så, dags att handla nytt då.. varför har jag inte tänkt på det???

:D < --- 2Sharp

• Forumsledning

Tips från coachen

Ringa in problemet.. sätt dit ett annat tangentbord/mus, t.ex ett vanligt kör med det och kolla om samma problem uppstår.

Gör det inte det = Fel på det trådlösa anslutningen (drivrutin) eller hela tangenbordet/musen

Uppstår samma problem = Fel på kontakten, fel på windows, fel på datorn

Har du möjlighet, testa med ett annat trådlöst.

Lättare att felsöka när man vet var man ska leta efter felet.

/edit

(nästan 2a.. fast inte helt)

Jag har samma problem. Löser det genom att trycka på knappen för väntläge på tangentbordet när det inträffar. Kanske inte den smidigaste lösningen, men musen funkar igen efter att jag dragit igång den och alla prog är fortfarande igång precis som de var när musen slutade funka B)

ett tipps är ju att prova musen i en annan dator, eller prova en annan i din. Då kan man åtminstånde se om det är musen eller något annat som skapar problemet.

Redan gjort, same-same...

Bra tips Kimster och Max, tack :D

Varför finns inte en datatråd klistrad?

har frågat mej samma sak ideligen... kanske dax att blågul funderar på att klistra en tråd om datorproblem då det dyker upp oftare och oftare med sådanna frågor..

/JBP

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...