Jump to content

HV och stridsväst 2000 - Ja eller Nej

Guest

Recommended Posts

Eh ja?

Vi har två för utvärdering och kommer att få våra inom kort enligt vår uppdragsgivare. Skulle fått dom under augusti men blev uppskjutet samtidigt som övriga FM.

12 000 västar är reklamerade för att sömmarna inte höll, enligt uppgift. Svensk borde veta, det var han som förstörde dom.

Troligen får alla insatsplutoner inom MDM västarna om något eller några år.

Casca

Det är uppfattat.

Det jag hörde var att de var på väg ut i större omfattning än insatsplutonerna... på grund av kostander för förråds hållning och att 304 börjar ta "slut".

Alla de som skriver på mer än 20 (34) timmars kontrakt skulle få den

Hmmm.... intressant iochmed LG:s nya bestämmelse där det står att enbart tilldelad utrustning får bäras. (gäller ej kängor)

Frågan är då om jag har ett par soldater med i insatspluton och dom ställer upp i 2000 och vi övriga i 304k, kommer vi inte att se ut som ett härke då? ;)

Hmmm.... intressant iochmed LG:s nya bestämmelse där det står att enbart tilldelad utrustning får bäras. (gäller ej kängor)

Frågan är då om jag har ett par soldater med i insatspluton och dom ställer upp i 2000 och vi övriga i 304k, kommer vi inte att se ut som ett härke då? ;)

Jag förstår inte frågan men tolkar den..............

Om ni behöver oroa er över om ni ser ut som ett härke eller ej har ni andra allvarligare problem och bör kanske avvakta med att skaffa de dyraste skidorna tills ni lärt er åka slalom.

Casca

Nä casca, nu missuppfattade du mig helt.

Vad jag menar är att Hv-soldaten är en vuxenman som det går att prata med.

Då behövs det inga övermaga beslut ala LG

Och vill man nu att förbandet skall se uniformt ut så får man väl se till att alla får utrustningen samtidigt

Kalle som är mycket för att se skillnaden mellan kasernputs och fältlystring! ;)

Nä casca, nu missuppfattade du mig helt.

Vad jag menar är att Hv-soldaten är en vuxenman som det går att prata med.

Då behövs det inga övermaga beslut ala LG

Och vill man nu att förbandet skall se uniformt ut så får man väl se till att alla får utrustningen samtidigt

Kalle som är mycket för att se skillnaden mellan kasernputs och fältlystring! ;)

Ok jag förstår, jag fortsätter dock pryglingen i preventivt syfte.

Casca----> tape.gif <----------Kalle

När vi bytte ut våra 304:or mot Stridsvästen frågade jag vart stridsbältena skulle skickas nu?

-Till hemvärnet svarade förrådskillen...

Är det någon som funderat på varför stridsvästen är grön och våran uniform är kamouflagemönstrad...

Är det någon som funderat på varför stridsvästen är grön och våran uniform är kamouflagemönstrad...

Förmodligen är det av kostnadsskäl som stridssäcken, stridsvästen m.fl prylar är enfärgade istf camomönstrade.

och tur är det att den är enfärgad och inte M90 mönstrad. Det ser ju förjävligt ut på allt annat än uniformen.

Jag tror det är för att det blir dyrare att ha samma kvalite på en mönstrad väst.

Personligen tycker jag att det är fult med camofärgade västar och ryggsäckar. Tummen upp för den som valde bort camofärgade västar och ryggsäckar.

Och som det tidigare nämnts så lär det dröja innan HV får den nya västen.

...tss  när jag håller i västen med mina egna händer hemma  då kanske... innan dess får folk säga vad dom vill om när den kommer...  det lär ju dröjja !

Ja, ni har ju inte ens fått ut den på EN01.

Jag som trodde att ni hade prio 1. :)

The Swede

..mm  det trodde jag också.  vi får väll se,  OPIL besöker oss om 2v, och rykten säger att ÖB kommer på slutövningen...  ...jag är skeptisk  :|