Eynosh Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 Jag satt och funderade på hur lång tid 10 månader är när man gör lumpen =) Räknar man 300 dagar, permission inkluderad + ledighet vid jul och sommar, eller är det 300 dagar aktivt på regementet som räknas (5 dagar i veckan * x veckor = 300 dagar). Om permission inte är inräknad, när brukar man mucka? Jag sökte lite, men forumet är så stort nuförtiden att det knappt går och hitta ngt som man vet finns.... Hänvisa gärna till annan sida eller annan tråd om möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 (edited) 300 dagar är från dagen du rycker in, varje dag fram till du muckar. Dvs helger och permis är inräknat... Vet inte vad den totala tjänstgöringstiden är, det beror väl på vart man ligge roch vad man är. 200-250 kanske? Edited November 24, 2004 by Panzerfaust Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eynosh Posted November 24, 2004 Author Report Share Posted November 24, 2004 Synd... Jag lever efter principen "ju mer, desto bättre" vilket brukar vara positivt i dom flesta lägena Så man kan tänka sig och mucka någon gång i slutet av april gissar jag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 Synd... Jag lever efter principen "ju mer, desto bättre" vilket brukar vara positivt i dom flesta lägena Så man kan tänka sig och mucka någon gång i slutet av april gissar jag.. Jag ryckte in i Juni och mucka april. 10 månader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 jag gjorde exakt 290 dagar (dvs 10 månader) tiden beräknas afaik till ca 300 (i mitt fall 290) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts