zunx Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 Man blir utplacerad, men vilken vill ni helst göra? Själv skulle jag helst vilja göra Armén. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 Samma här. Helst inom panseriet. Kommer nöta ut inskrivningsförrättaren tills jag får som jag vill... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
undass Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 Man blir utplacerad, men vilken vill ni helst göra? Man har än så länge rätt stora möjligheter att påverka, och är försvarsgren det viktigaste så kan man säkerligen styra det dit man vill utan allt för stora ansträngningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 Samma här. Helst inom panseriet. Kommer nöta ut inskrivningsförrättaren tills jag får som jag vill... Lätt att va på panseriet om man är nästan 2 meter, tackade nej till Strf90 PB pga min längd och blev MPJ GB istället (stor förlust ). Pappa är Pansar ÖvLt så man blev lite indoktrinerad när man satt i sin första stridsvagn innan man kunde gå ordentligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Private Haze Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 För mig var valet självklart. Jag fick välja mellan artilleriet i Boden och flyget i Luleå. Jag valde flyget och det är ett beslut som jag aldrig ångrat. Anledningen är först och främst att jag var sjukt flyginteresserad när jag var yngre men också att flygvapnet i ordets rätta bemärkelse är så högt man kan komma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hällsten Posted November 24, 2004 Report Share Posted November 24, 2004 Själv har jag alltid varit svag för kavelleriet Man har ju läst ett och annat om Lifregementet till häst genom tiderna och jag kan bara säga att det ska bli en ära att få bli del i ett så anrikt regemente (iofs så har det styckats upp och blivit delat men ändå) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15,5cm Posted November 26, 2004 Report Share Posted November 26, 2004 En gång artillerist. - Alltid artillerist! Få saker går upp mot ett ordentligt eldöppnande med ett grovkalibrigt vapensystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted November 26, 2004 Report Share Posted November 26, 2004 Kavalleriet i all ära, men pansarrytteriet var... tyngre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted November 26, 2004 Report Share Posted November 26, 2004 Sgt.Ratchak,Nov 24 2004, 12:43 ] Samma här. Helst inom panseriet. Kommer nöta ut inskrivningsförrättaren tills jag får som jag vill... Lätt att va på panseriet om man är nästan 2 meter, tackade nej till Strf90 PB pga min längd och blev MPJ GB istället (stor förlust ). Pappa är Pansar ÖvLt så man blev lite indoktrinerad när man satt i sin första stridsvagn innan man kunde gå ordentligt Finns det Pb-tjänster på Psk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted November 26, 2004 Report Share Posted November 26, 2004 Nej KB-tjänster, det skiljer på PB och KB, detta disskuteras i annan tråd. KB tjänsterna är: VC 9040B, VC Bgbv90, KVM, SYTE, VC Epbv90. Mvh Strvkomp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runken Posted November 27, 2004 Report Share Posted November 27, 2004 flottan är fint! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hällsten Posted November 27, 2004 Report Share Posted November 27, 2004 Kavalleriet i all ära, men pansarrytteriet var... tyngre Bah, ett par hundra rediga ardenner hästar så ligger man lika sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fk.Jon Posted November 27, 2004 Report Share Posted November 27, 2004 Pansar och Kavalleri i all ära... men inte kommer de långt utan Träng förband (underhålls förband..) en riktig lb chaffis, eller en sjukvårdare.. va skulle armen göra utan dem?? Pansar stå stilla utan bränsle alla soldaterna utan mat och alla skadade skulle få enbart kamrat hjälp.... TRÄNGEN RÖJER!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kockis Posted November 28, 2004 Report Share Posted November 28, 2004 Jag vill och jag tillhör sveriges slagkraftigaste förband. Jag säger bara en sak ubåt typ gotland!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted November 28, 2004 Report Share Posted November 28, 2004 Pansar och Kavalleri i all ära... men inte kommer de långt utan Träng förband (underhålls förband..) en riktig lb chaffis, eller en sjukvårdare.. va skulle armen göra utan dem?? Pansar stå stilla utan bränsle alla soldaterna utan mat och alla skadade skulle få enbart kamrat hjälp.... TRÄNGEN RÖJER!!! Glöm inte bort att utan mekaniserade förband står trängförband där med en massa bränsle helt utan användning. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts