Jump to content

Vilken gren?

Om du gör lumpen, vilken gren vill du göra?  

119 members have voted

1. 1. Om du gör lumpen, vilken gren vill du göra?

• Armén
      76
    • Marinen
      19
    • Flygvapnet
      24

Recommended Posts

Samma här. Helst inom panseriet. Kommer nöta ut inskrivningsförrättaren tills jag får som jag vill... :dong:

Lätt att va på panseriet om man är nästan 2 meter, tackade nej till Strf90 PB pga min längd och blev MPJ GB istället (stor förlust :/ ).

Pappa är Pansar ÖvLt så man blev lite indoktrinerad när man satt i sin första stridsvagn innan man kunde gå ordentligt :D

För mig var valet självklart. Jag fick välja mellan artilleriet i Boden och flyget i Luleå. Jag valde flyget och det är ett beslut som jag aldrig ångrat. Anledningen är först och främst att jag var sjukt flyginteresserad när jag var yngre men också att flygvapnet i ordets rätta bemärkelse är så högt man kan komma :winner:

Sgt.Ratchak,Nov 24 2004, 12:43 ]
Samma här. Helst inom panseriet. Kommer nöta ut inskrivningsförrättaren tills jag får som jag vill... :dong:

Lätt att va på panseriet om man är nästan 2 meter, tackade nej till Strf90 PB pga min längd och blev MPJ GB istället (stor förlust :uuh: ).

Pappa är Pansar ÖvLt så man blev lite indoktrinerad när man satt i sin första stridsvagn innan man kunde gå ordentligt :/

Finns det Pb-tjänster på Psk?

Pansar och Kavalleri i all ära... men inte kommer de långt utan Träng förband (underhålls förband..) en riktig lb chaffis, eller en sjukvårdare.. va skulle armen göra utan dem?? Pansar stå stilla utan bränsle alla soldaterna utan mat och alla skadade skulle få enbart kamrat hjälp.... TRÄNGEN RÖJER!!! :ph34r:

Pansar och Kavalleri i all ära... men inte kommer de långt utan Träng förband (underhålls förband..) en riktig lb chaffis, eller en sjukvårdare.. va skulle armen göra utan dem?? Pansar stå stilla utan bränsle alla soldaterna utan mat och alla skadade skulle få enbart kamrat hjälp.... TRÄNGEN RÖJER!!! :D

Glöm inte bort att utan mekaniserade förband står trängförband där med en massa bränsle helt utan användning.

;)