Jump to content

Licens på en M93 .50

albizona

Recommended Posts

kan nämligen få en sådan gratis om det går att föra in den i landet lagligt dvs

?!? :wub: Gratis? Skulle gissa att den går lös på 40 papp, och så kan du få en gratis.

Om du av misstag skulle få två kan jag förbarma mig över den ena :)

Undrar om det visst någon chans i världen att kunna få licens på

http://world.guns.ru/sniper/sn59-e.htm

eller eventuellt om man skulle kunna plugga den och ha den som ett samlar vapen? kan nämligen få en sådan gratis om det går att föra in den i landet lagligt dvs

Licenser på 12.7:or har diskuterats i andra trådar på sistone. 12.7x99 är godkänd jaktkaliber enligt naturvårdsverket, dock verkar polisen inte vara så förtjust i att dela ut licenser i kalibern.

En repeterbössa med licensändamål jakt får se ut hur som helst. Detsamma gäller alla målskjutningavapen.

Problemet är att den lokala polismyndigheten också kan ge dig avslag på licensansökan med en mer eller mindre dålig motivering som bottnar i ett vapens utseende. Har man gjort allt rätt ska man i princip få rätt mom man är beredd att överklaga avslaget. Ett stort problem i det sammanhanget är att det är skillnad på att ha rätt och att i juridisk mening rätt.

Lycka till albizona, det vore kul om du fick licens på din Black Arrow.

Edited by Inf

Bössan befinner sig just nu i Bulgarien, där den inte har någon licens, men om jag skulle plugga den där för då krävs ingen licens bara att du går till polisen i Bulgarien och visar att den är pluggad så skriver dom ut att du har vapnet modell o sånt och sen att det är pluggad med ett sådant papper tror ni att jag kan föra in den i landet då? och ansöka om licens här?

Edited by albizona