Jump to content

Rammstein Globen

gislemark

Recommended Posts

Jo, Rammstein ägde verkligen globen, dock fattar jag inte hur ett sådant skitband som exilia kunde bli förband till dom!

kändes som om någon drog en cirkelsåg emot trummhinnan på en när den där kärringen "sjöng"

satt på andra sidan globen, mitt emot scenen och kunde ändå känna hetan ifrån elden, etc.

Var där. Mycket bra konsert. Rammstein sviker sällan.

Nån mer som just kom att tänka på att förband och förband stavas lika?

Blev lite ställd när jag läste det första inlägget. "Förbandet Exilia" - Va fan, vad är det för typ av förband? HV? Fick tänka ett tag innan polletten föll ner.

jobbade på scenen....

om någon observerade en svartklädd "humpare" med en "joe labero crew" t-shirt under scenbytet mellan sunk-dreadlocks exila, och de tyska gudarna så var det jag.

var även på vänster sida scenen under ett par av låtarna bla "sonne"

kan hälsa att det var lite varmare där, Ize-Q :baskerHV:

innehar nu mer en setlist med alla pyro-cue´s på.

samt en självlysande local crew t-shirt.

anser att åka gummibåt på konsertpublik är kungligt.

fast säkerhets killlen kom inte så långt B)

nått som var ganska kul var ju när exilia skulle värma "upp publiken" vilket kan vara en ganska svår uppgift om man är medlem i ett band som suger.(ja, jag hyser ett visst agg mot exilia :P )

var att hon var tvungen att dra till med "Rammstein can hear you, so make sum noise!"

innan det började hända grejer :baskerHV:

Åhhh vad härligt, inte bara jag som tyckte att exilia sög!

Nåt av det värsta jag hört faktiskt.

Var ju inte på globen utan i oslo, hade de lederhosen och tyrolerhatt i sthlm också

Lustigt egentligen me rammstein, råkade av misstag tanka hem en låt för sådär ett-två år sedan. Va va de för junk? Men lyssnade ett par gånger och sedan var det kört!

Måste bara säga att reise resie är grymt bra!

för min del startade min kärlek till rammstein via ztv och hultsfred 1997.

såg videon till "engel" på ztv´s "tryck till", jag tror henrik schyffert var med i juryn då och var helt betagen.

sedan skulle rammstein uppträda på hultsfred samma sommar, eftersom de var okända bokades de i teaterladan.

ända till bågon på festivalledningen fick tag i en promotion video.

de insåg att ha dessa gossar i en träbyggnad från 20-talet kanske inte var så bra.

vilket senare visade sig genom att de satte eld på backdropen på pampas scenen.

detta var fö den första gången rammstein var i sverige, utan att sätta eld på något på scenen.

jag tror att rammstein har lärt fler svenskar tyska än vilken träig tyska lärare som helst.

Jag va där, stod nästan längst fram, kände eldens hetta. Rockade hårt. Jävligt bra konsert.

Men 460kr för en t-shirt?

Was?

Det är fanemig förbjudet att köpa t-shirts inne på arenan, då det står engelsmänn och annat löst folk och kränger schyssta tröjor utanför för 100kr!

detta var fö den första gången rammstein var i sverige, utan att sätta eld på något på scenen.

Brann det på scenen på fryshuset? Det missade jag i så fall.

när spelade de på frysen?

det har jag missat totalt.

men var det före 97 kanse de hade dålig pyro-ekonomi och begränsade chanser att bränna ner bygget.

Fk nordin:

bli inte förvånad om du har mystika tyskar med eldkastare utanför din dörr, inom en snar framtid

att köpa tröjor utanför till engelsmän med oförstålig cockneydialek är att svika bandet.

köper du biljetter av sunkiga män från ett nuvarande missionsområde också?

att sedan det är ett jävla rån av det bolag som säljer tröjorna, håller jag med om.

det brukar vara ett engelskt bolag som har hand om försäljningen vid konserter.

nu var det ett tyskt.

dessa bolag sätter sina egna priser och hade billigare priser i oslo dagen innan enl folk som var där.

bandet själv får väldigt liten del av priset på en tröja, det är istället de säljande bolagen som sätter dessa priser.

det engelska bolaget säljer fö även på svenska turneer, fast inte på gyllene tider.

ty gessle skulle aldrig släppa ifrån sig ett ända öre han inte kan tjäna själv.

tips till de som vill köpa turnetröjor lite billigare:länk

bli inte förvånad om du har mystika tyskar med eldkastare utanför din dörr, inom en snar framtid

att köpa tröjor utanför till engelsmän med  oförstålig cockneydialek är att svika bandet.

köper du biljetter av sunkiga män från ett nuvarande missionsområde också?

att sedan det är ett jävla rån av det bolag som säljer tröjorna, håller jag med om.

det brukar vara ett engelskt bolag som har hand om försäljningen vid konserter.

nu var det ett tyskt.

dessa bolag sätter sina egna priser och hade billigare priser i oslo dagen innan enl folk som var där.

bandet själv får väldigt liten del av priset på en tröja, det är istället de säljande bolagen som sätter dessa priser.

det engelska bolaget säljer fö även på svenska turneer, fast inte på gyllene tider.

ty gessle skulle aldrig släppa ifrån sig ett ända öre han inte kan tjäna själv.

tips till de som vill köpa turnetröjor lite billigare:länk

Hmmm tycker du har lite dubbelmoral, ena sekunden säger du att det är att svika bandet, och i nästa att dom knappt får något för det hela...

Jag skulle aldrig tveka att köpa en t-shirt utanför en arena, oavsett vilket band det nu är som jag beskådat. Är övertygad om att bandet tjänar nog med pengar på skivförsäljning och turnerande i sig.

Om jag inte fått tag på någon biljett skulle jag inte tveka köpa en utanför. Som tur är så fick jag tag på biljetter till mig och mina kamrater den här gången, dock ej den officiella vägen. Tog ju som sagt slut snabbt som fan.

Kan även nämna att när dom spela på Solna Hallen för två år sedan så hade jag inte biljetter, utan försökte köpa utanför. 2500kr styck ville dom ha, så det blev inte mycket av med det.

Att det skulle vara "sunkiga män från ett nuvarande missionsområde" som säljer biljetterna tycker jag är oväsentliga, dom vill ju tjäna pengar som alla andra. Problemet är väl snarare att det är arrangören som sanktionerar "svarta-börsen" biljetterna, för helt allvarligt: Vem köper 12 biljetter till sig och sina polare?

när spelade de på frysen?

det har jag missat totalt.

men var det före 97 kanse de hade dålig pyro-ekonomi och begränsade chanser att bränna ner bygget.

Det var garanterat efter Hultsfred och de hade ungefär samma pyroteknik som på Hultsfred fast i nedskalat format då det ju var inomhus.

Att köpa tröjor utanför kan ju kännas som ett klipp, brukar själv göra det men kvaliteten sänks då ganska rejält. Ett exempel var när Manowar spelade på arenan i sthlm, kom hem med en tröja köpt "utanför" och märkte minst 10 stavfel på ryggen samt att det inte fanns så mkt kvar till text eller stavfel kvar efter några tvättar.

Men men... vad gör man inte när man är en fattig student :surprise:

380! Fortfarande hutlöst och skamlöst.

Bushman, du som verkar insatt, hur rättfärdigar man det priset? Och är "dom" verkligen förvånade om folk köper tröjor/halsdukar etc utanför?

Själv köper jag mina T-shirtar för 49:50 på H&M. 8-/

@stefanf:

tillgång och efterfrågan är nyckelorden.

bolaget som säljer turnetröjor vid konserter säljer även hockeytröjor för hela elitserien.

nu var det väl tyskar som hade hand om just rammsteins försäljning.

men det finns inget som rättfärdigar priserna.

men det verkar anser att de säljer tillräckligt för att hålla de priserna.

dessutom är väl de som säljer inte speciellt högt betalda, de gör som vi andra som jobbar, får en klumpsumma och kollar på konserten som en del av lönen.

du kan ju tex inte sälja carolas t-shirts för 380 kr, om du inte gör det i jönköping eller knutby.....

priser anpassas efter bandets popularitet.

dessutom gissar jag att vi har de högsta priserna i EU.

anledningen till detta är att vi svenskar är lättlurade och inte reser så ofta till platser som dûsseldorf eller koblenz, och ser vad saker kostar där.

vi luras med frasen, det kostar så i EU, och sedan betalar vi, och knyter näven i fickan.

fast mig förvånar det inte om försäljarna utanför är anställda av samma firma, och säljer tröjor av sämre kvalitet till något billigare priser.

det finns stor risk att de kommer tillbaks i sommar.

om de inte åker över till america.....america, we all live in am....

det blir nog en utomhusturne och då finns chansen att de återvänder med festivalspelningar och liknade.

Hoppas Hoppas..

misade ju spelningen ju.. :)

rammstein äger ju.... förresten spelade de bara låtar ur reise reise eller körde dom några äldre med??

det finns stor risk att de kommer tillbaks i sommar.

om de inte åker över till america.....america, we all live in am....

det blir nog en utomhusturne och då finns chansen att de återvänder med festivalspelningar och liknade.

Hoppas Hoppas..

misade ju spelningen ju.. :lala:

rammstein äger ju.... förresten spelade de bara låtar ur reise reise eller körde dom några äldre med??

SET LIST:

1 reise reise

2 links 2-3-4

3 keine lust

4 feuer frei

5 rein raus

6 morgenstern

7 mein teil

8 stein um stein

9 los

10 moskau

11 du reicht

12 du hast

13 sehnsucht

14 amerika

----------------------

extranr del 1:

15 rammstein

16 sonne

17 ich will

-----------------------

extranr del 2:

18 ohne dich

19 strippped

outro musik:

engel i körversinon

EDIT:

http://www.mypix.se/visaFullImage.asp?id=J...MJ8&storlek=640

http://www.mypix.se/visaFullImage.asp?id=J...PP8&storlek=800

http://www.mypix.se/visaFullImage.asp?id=J...NL8&storlek=800

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...