Jump to content

What????? Blåser hårt.


Statoil

Recommended Posts

Vågar inte tänka på hur vi sydlänningar måste vara i norrläningarnas ögon när det gäller snö.

 

Eller som en vän i Norr uttryckte det:

"Ni sydisar får panik vid minsta snöfall, har uppe börjar vi oroa oss när snön går upp till midjan och skotern har sackat ihop"

Link to comment
Share on other sites

Det är intressant att se reaktionen:

 

1 observerar mystiskt, okänt nedfall. vitt pulver från himlen... :D

 

2 slutsats; fara, farligt ... :huh:

 

3 Åtgärd; gasa på extra så man hinner i betäckning fort som fan... :uuh:

 

4 resultat; sitter i bilen lutad mot ett träd o glor... vad hände??? :(

 

 

:/:baskerHV::baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

Jo, det var ju muntert att åka mellan Jönköping och borås idag. :(

Kom till Borås ungefär 30 minuter senare än jag borde för att hinna med utan att stressa ihjäl mig vilket innebar att dagen blev ganska hektisk.

Trots att jag körde 35 mil i trakterna söder om Borås idag såg jag inte en enda bil i diket. :blink:

 

The Swede :)

Link to comment
Share on other sites

I går jobbade jag och efter att druckit lite kaffe rullade jag och kollegan ut en sväng. När vi kommer in i de centrala delarna av "Staden Där Per Gessle Bor" ser vi två män som ligger utslagna på gatan. Det visar sig att den ene har kört in i den andre med cykel och att båda krävde sjukvård. (Den ene var medvetslös och krävde tre sjukvårdares uppmärksamhet, så jag fick köra ambulans för första gången, men det är en annan story).

 

Nåväl, när vi lämnar akuten börjar det falla stora, blöta snöflingor. Nästan samtidigt säger jag och kollegan: "jaha, nu börjar det snart..." Vi återvänder mot stationen för att avrapportera olyckan, och kanske äta lite...

 

Vi hinner köra in genom grinden på polishuset när vi blir utropade på en, hör och häpna, trafikolycka! En 11-bil hade krockat med en personbil. (Inga allvarliga skador!) Lagom kul att stå i snålblåst och känna hur blötsnön letar sig in innanför uniformen...

 

När vi står där och dirigerar trafik, hör vi på radion hur alla andra bilar också är på trafikolyckor. En journalist som kommer till platsen frågar mig vilken av olyckorna det är... det var så många så han hade tappat kollen!

 

Efter ett tag lättade snöfallet och det blev lugnt. I dag är snön borta, men den kalla vinden är kvar!

 

Folk lär sig aldrig, på vintern kommer snön och då blir det halt! :)

Link to comment
Share on other sites

Mmm Och snart kommer skidturisterna.

*sucka*

BMW med takbox och sommardäck. Vet inte hur många förkrossade turister man dragit upp ur diket. :blink:

 

-97 när jag jobbade i en backe fick jag dra upp en BMW med fyrhjulingen.

Vi jobbade nära med räddningstjänsten, då va använde liknande grejer, lånade av dem och dom lånade av oss. Grejer för att föra vatten, slangar och kopplingar och sånt. Dan efter kommer han som senare vart min chef på räddningstjänsten och berättar om den hemska dödsolyckan, tittar i tidingen med reaktionen "oj, den BMWn känner jag ingen".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...