Jump to content

HD-MD

Stefan F

Recommended Posts

Nån som testat en dylik? Är dom på nåt sätt kompatibla med gamla MD-spelare?

Jag tillhör dom som för ett par år sedan skaffade en vanlig MD och är nöjd med den, men nån dag kommer den gå sönder, och då är frågan om man ska skaffa MP3-spelare eller HD-MD.

När jag skulle byta ut min gamla Discman (CD-spelare) till en smidigare och bättre variant kollade jag både på net-MD och MP3:or. Efter långt övervägande valde jag ändå MP3-spelaren då den är smidigare i formatet, samt att det känns lite "gammaldags" med mekaniska läsare. Personligen tycker jag att det känns tryggare med en rent digital spelare utan rörliga delar.

Sen hade ju MD varit bättre i det hänseendet att man enkelt kan byta skivor så man slipper lyssna på samma låtar flera gånger på en tågresa mellan Stockholm-Göteborg. Det är nackdelen med min MP3-spelare i alla fall, den är på bara 128 MB vilket innebär c:a 2 h musik. Nu är det dock sällan som jag behöver kunna lyssna på musik så pass länge, jag använder min oftast när jag är ute och går, och då går jag aldrig längre än 2 h. Så det beror väl så klart lite på vad man behöver ha den till. Nu finns det ju 256 och 512 MB spelare till överkomliga priser, de var fantastiskt dyra när jag köpte min.

Mina tankar om MD vs. MP3, hoppas det gav dig något.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...