simon Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Mikael Ljunberg blev 34 år :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
ollevarm Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 men vad dog han av ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 I Expressen står det i alla fall lite om en tänkbar dödsorsak, vill inte skriva det här eftersom jag inte har en aning om detta är sant, men det står mer info i deras nätupplaga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grg-nyström Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Micke var nyligen med på tv i ett fiskeprogram , där fick man intrycket att han var en stabil o harmonisk kille (?) blev chockad när jag hörde det på tv precis så jävla trist .. Micke var en av dom få människor som jag verkligen såg upp till (har själv brottats så jag vet hur tuff sport det är ) han verkade så otroligt ödmjuk och trevlig . får samma känsla som när dödsbudet om Göran Kropp kom , overkligt killar som är större än livet kan inte dö . RIP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 @grg-nyström overkligt, killar som är större än livet kan inte dö Bra sagt! exakt så känner jag... även för crashen med H99 som idag va ett årsen. Och kropp, som du skrev. Sen Ljungberg, en av dom få idrottstjärnor/idrotter jag verkligen tittade på och följde. Fruktansvärt tråkigt är det. Men så här är det; Hjältar dör inte. Dom finns alltid kvar. Dom antar en högre form. Han har Poliser, ytbärgare, Musiker, Skådisar, Han måste ha en brottare där uppe också. Va års dag för min kompis som omkom -96, här om dagen. Så en trummis har han också då. Ush. Men det är väl den Sorgliga sanningen. EDIT: Simon, måste säga att namnet på tråden va aningen missvisande. En levande legend har gått ur tiden? man kanske skriver så? vet inte... såg bara så skumt ut när jag såg det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Usch! :( Länk till Expressen Link to comment Share on other sites More sharing options...
rill3e Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 VA!!!!!!!!!!? han skulle ju bli sportchef eller vad det var för brottninmgsförbundet för bara en vecka sen ju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ebbe Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Mycket tråkigt att en så stor idrottsman gått ur tiden, alldeles för tidigt! Respekt för hans prestationer på mattan och de ideal han stod för, i minne väl bevarad. Vem minns inte hans midjegrepp på Kungen efter OS-guldet..? Vila i frid. :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 VA!!!!!!!!!!? han skulle ju bli sportchef eller vad det var för brottninmgsförbundet för bara en vecka sen ju Nu vill jag inte spekulera, omd et stämmer som Expressen skriver. Men om du syftade dina utropstecken och frågetecken på vad expressen skriver så vill jag bara påpeka att en sån grej kan komma lika plötsligt för nära och kära som en bilolycka. Om du menade nåt annat så kan du glömma mitt inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Mikael Ljungberg var en mycket stor idrottsman. Måtte han nu finna frid. Stor känga till sjukhuset där han låg inlagd som förmodligen slarvat med bevakningen av honom. Dessutom en till den avundsjuka och ruskigt fula dambrottare som i pressen gjorde allt för att smutskasta honom. Sådant kan med största sannolikhet, tillsammans med moderns bortgång och övriga motgångar han tydligen drabbats av, ta livsgnistan ur en känslig person. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ebbe Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Dessutom en till den avundsjuka och ruskigt fula dambrottare som i pressen gjorde allt för att smutskasta honom. Sådant kan med största sannolikhet, tillsammans med moderns bortgång och övriga motgångar han tydligen drabbats av, ta livsgnistan ur en känslig person. Onödiga och dumma spekulationer det här. Den kvinnliga brottaren du hänvisar till kan på inget sätt lastas för det tragiska som hänt. Att hon kritiserade Ljungberg som förslag till förbundskapten torde vara hennes fulla rätt om hon hellre ser någon annan kandidat. Att hon skulle gjort allt för att smutskasta honom låter som ett mycket fult påhopp på henne om du inte har belägg för det du säger. Jag är övertygad om att hon sörjer lika mycket som alla andra. Att Mikael Ljungberg drabbats av några täta motgångar är olyckliga omständigheter, men inget någon annan kan lastas för överhuvudtaget! Däremot håller jag med dig om att sjukhuset kanske borde haft bättre övervakning, men det är alltid lätt att vara efterklok, och det är svårt att hindra någon som verkligen har bestämt sig för en sån här sak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trident Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Håller en tyst minut för att hedra hjälten. Vila i frid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mackan_ Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 36är ingen ålder... mycket tragiskt R.I.P Mikael Ljungberg kommer aldrig glömma OS i Sydney 2000 -tyst minut- Link to comment Share on other sites More sharing options...
BUCK Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Världen är en vänlig själ fattigare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Statoil Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Mm.... han va in på stationen bara för ett par veckor sen. Minns att han var glad och trevlig. Å så minns jag såklart hans stora öron. Fan så trist och tragiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk.Mandrake Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 En stor idrottsman har gått ur tiden. Ord känns bara överflödiga. Vila i frid Micke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted November 18, 2004 Author Report Share Posted November 18, 2004 EDIT: Simon, måste säga att namnet på tråden va aningen missvisande.En levande legend har gått ur tiden? man kanske skriver så? vet inte... såg bara så skumt ut när jag såg det. Njae, han var en levande legend. De flesta som är legender blir det efter sin död, men så vart inte fallet med Mikael. En annan levande legend som exempel: Allan Mann (Har iaf ingen uppgifft om att han är död) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattan Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Mina tankar går till Mickes anhöriga som förlorat en så stor man på detta fruktansvärda sätt. Och alla de människor han hjälp och varit förebild för. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 vad i helv?!?!?!?!?! *mållös* hur fan gick det här till? verkligen ett knivhugg i bröstet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
|lj| Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Ljungberg tog tydligen sitt liv. Källa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trident Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Är riktigt konstigt varför han gjorde det. Ja menar han hade ju ändå en framtid med jobb o skulle flytta ihop med en tjej. Ja tror inte att man mår så himla bra av att vara på psykhus heller. Är en riktigt stor förlust för Sverige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Frunkh Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Såg löpsedeln i morse på väg till jobbet, och man nästan stannade för att se om man sett rätt. Så onödigt och tråkigt. Även fast man inte är något brottningsfan så har jag alltid sett upp till honom och jag har tyckt han verkar vara en så trevlig, stabil och reko kille. Alla mina tankar åt hans anhöriga. BTW: Hade Micke någon militär koppling? Med hans lyftkapacitet skulle han t.ex. platsa som am-man på grk eller varför inte som stridsvagnsbärgare. Någon som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fbj972 Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Det är alltid tragiskt när unga människor går ur tiden. Mikael har givit landet framgång och ett ansikte på ödmjukhet. Jag hoppas att han mår bättre där han är nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 36är ingen ålder... mycket tragiskt Ja, han blev ju inte ens det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 RIP Mikael Ljungberg *tyst minut* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Herrens frid över hans minne.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sidron Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 Mikael Ljungberg vårdades på Mölndal Psykiatriska avdelning i Göteborg. Den vård som ges där suger! Att en psykiskt ostabil person tar livet av sig på ett sådant ställe är inte bra! Min Mammas kompis blev deprimmerad och efter ett tag av påtryckningar från bland annat min mamma tror jag, blev hon innlagd på Mölndal. Senare skrevs hon ut efter ett kort tag och fick med sig medicin för 2 veckor hem. Hon tog sitt liv och lyckades. Jag tror det var tredje eller fjärde gången hon försökte, hon lyckades till slut. den psykiatriska sjukvården i Sverige är dålig, varför är den inte som den borde vara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 den psykiatriska sjukvården i Sverige är dålig, varför är den inte som den borde vara? Det tycker jag du skall fråga dina folkvalda politiker om. Vi som jobbar i yrket gör så gott vi kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mackan_ Posted November 18, 2004 Report Share Posted November 18, 2004 36är ingen ålder... mycket tragiskt Ja, han blev ju inte ens det. mitt fel, har för mig att det stod så på aftonbladet i morse/mitt på dagen, eller så var jag för trött för att tyda rätt siffra hur som helst, 34 är ingen ålder det med väldigt synd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agaton sax Posted November 19, 2004 Report Share Posted November 19, 2004 Det är mycket rörande allt jag läst här. Micke verkade va den snällaste människan utanför mattan. Må han ha det bättre nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.