Jump to content

Bästa träningsmusiken


|lj|

Recommended Posts

När man tränar i siff fina gym vill man ju ha trevlig musik!

 

Själv har jag någon fix idé att uppvärmnignen måste börja med

Mötley Crüe - Kickstart My Heart på volym så att gymet skakar.

 

Men vad lyssnar Du helst på är du tränar?

Link to comment
Share on other sites

Drowning Pool - Bodies helt klart skön musik...

 

Att säga vad jag vill lyssna på är inte enkelt, det är enklare att säga vad jag inte vill lyssna på.. Det är musiken som spelas på "Lugna Favoriter" den går fetbort när jag ska träna...

Link to comment
Share on other sites

[ironi] Just det, hårdrock. Något rikitgt hårt som t.ex. Bon Jovi eller Europe eller Scorpions. Annars kan ju Gyllene Tiders rockigare låtar passa, fast bara i nödfall. [/ironi]

 

Tyvärr har jag ingen CD-spelare i mitt gym så man får vanligtvis stå ut med radion och dess begränsade utbud. Ges möjligheten är Hollenthon, Nostradameus eller Dark Tranquillity och In Flames bra musik att träna till. :banana

Link to comment
Share on other sites

ac/dc! Behöver jag säga mer?! Men tung hårdrock går bra överlag. Som rammstein motsv.

Gymmet jag tränar på är jävligt bra. Men dom kör med "vi har musik som ska passa alla", vilket betyder ungefär; alla tycker att musiken suger.

Ofta försöker jag träna lite senare då ofta dom hårda grabbarna har letat sig ner. Ibland ser man nått monster som får nog. - Va i he....te, nu får det va nog! Så försvinner han med raska steg mot den stackars tjej som står bakom disken i kassan. Ungefär när han är tillbaks hör man nån astung hårdrock dundra i talarna.

Då ler typ alla, och man vet att alla jublar inombords. :D

Link to comment
Share on other sites

Bosse Larssons sommarfavoriter... Självklart den uphottade 2nd edition..

 

Tack för det tipset. Den kommer att snurra imorgon när jag skall lyfta mark!

 

 

Edit:

 

Känner mig lite snål när du bjuder på ett tips av denna kaliber och jag inte bjussar på några egna favoriter, därför kommer tre till:

 

Pernilla Wiberg – Privilige

 

Peter Jöback – Gläns över sjö och strand

 

New Kids On The Block – Step by step

 

Snurrar så gott som alltid när jag tränar!

Link to comment
Share on other sites

Rocky, The soundtrack from the movies;

Eye of the tiger och training song är ju allt man behöver för att höja sig några snäpp =)

Burning heart ur samma samling är också en höjdare :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...