Jump to content

"Min mormors syster levde med en häst"

Guest järv

Recommended Posts

Herr jämställdhetsminister Jens Orback försöker värja sig från gaymaffian genom att i en radiointervju komma ut ur garderoben och avslöja för världen:

"– Jag hade också en härlig syster till min mormor i Kanada som levde med en häst. Det verkade vara en lyckosam relation för båda."

Tyvärr verkar inte försöket ha slagit väl ut. Efter att ha konsulterat sin moder så backar ministern och lämnar delvis nya uppgifter:

"– Hästen och mormors syster bodde inte i samma hus. Hästen bodde i stallet."

:D:navy:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=206621

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=503738

Herr Orback gjorde något han borde veta bättre än att göra: han försökte använda ironi ihop med en lös metafor...klart som korvspad att hissen inte går ända fram hos ett antal personer - precis som på nätet funkar sällan ironi om man inte är ohyggligt jäkla övertydlig.

Vad herr Orback vill säga är att han INTE har några fördomar, utan att folk får bilda i stort sett vilka familjekonstellationer som helst utan att han lägger sig i.

VILL man hitta fel, så HITTAR man fel...hur svårt kan det vara?

Media - främst i form av skräp-kvällsblaskorna - BPRDE veta bättre än att hålla på med sådant här oviktigt tjafs, men det styrker ju bara bilden av att deras enda intresse ligger i stora löpsedlar och försäljningssiffror.

*SUCKEN*

Tror inte att gayfolket gillar att jämföras med folk som lever med hästar och annat....

Har de jämförts med hästar då? Elle är det en praktisk feltolkning man kan göra om man tycker illa om nya ministern (vilket flertalet gör... det har varit många protester mot utnämnandet).

/J

Har de jämförts med hästar då?

Som jag förstod det så sa Orback det i samband med att vissa väljer att leva med en människa av samma kön, och då måste man väl konstatera att han jämförde en "onormal" relation med en annan "onormal" relation som han själv hade erfarenhet av!

Att folk tar åt sig är väl lite dumt, för jag tror inte att Orback menade att vara dum med bögar och flator!? men håll med om att det var lite kul!!

Den underliggande frågan blev ju ändå....om bögar lever med varann så har dom sex med varann.....men om man lever med en häst!?? :navy:

Klart att Orback försökt sig på en metafor som inte föll så vä ut. :/

Men den karlen, om någon, borde ju vara mediatränad och fatta hur det skulle användas :dong:

En del statsråd gör verkligen gröntjänsten tuffare för sig än vad den behöver vara.

:camo:

Den underliggande frågan blev ju ändå....om bögar lever med varann så har dom sex med varann.....men om man lever med en häst!??

Min mor (All vishets fontän!) konstaterade : Ensam stående föräldrar som lever med sina barn gör vad?

Använder särskrivning till vardags?

/Anders, icke ensamstående förälder

Den underliggande frågan blev ju ändå....om bögar lever med varann så har dom sex med varann.....men om man lever med en häst!??

Min mor (All vishets fontän!) konstaterade : Ensam stående föräldrar som lever med sina barn gör vad?

Skulle tro att barn inte räknas till kategorin intima kärleksrelationer....eller får hoppas iaf!! :(

Skulle tro att barn inte räknas till kategorin intima kärleksrelationer....eller får hoppas iaf!! :(

Precis. Dock gör hästar det?

Precis. Dock gör hästar det?

För vissa.....det var väl det som var kul/plumpt med uttalandet!?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...