jed Posted November 14, 2004 Report Share Posted November 14, 2004 Tidsnummer 141330 Fientliga hårdiskar med stab, förstärkt med laptops hade siktats i terrängen. Försvararna hade dock fått uppgift om fiendens troliga framryckningsväg och var beredd! Efter ett par minuters väntan dök förtruppen upp och de tappra, men numerärt underlägsna, försvararna öppnade eld! Resultatet av det första eldöppnandet var förödande för det fientliga spaningsförbandet, gruppchefen och skarpskytten föll direkt och kaos utbröt... Fienden drog sig tillbaks, men återkom strax med förstärkning i form av pansar!! Deras ålderdomliga pansar var dock ingen match för försvararna som snabbt fick in ett par träffar som slog stopp på fiendens fortsatta framryckning. Fiendens moral sjönk nu som en sten och de började tveka och som alla vet så går det åt skogen när soldaterna börjar tveka!! Först slogs pansarfordonet ut totalt bild 2, fienden försökte då skydda fordonet med sig själva vilket visade sig förödande Fienden valde här att avbryta och lämna landet... Här ses en av försvararna (och en högt uppsatt medlem på detta forum) stolt visa resultatet av dagens övningar. Länkar till samtliga bilder: bild 1 bild 2 bild 3 bild 4 bild 5 bild 6 bild 7 bild 8 bild 9 bild 10 (kula i nedre vänstra hörnet) bild 11 bild 12 Tänk så kul det kan vara med lite trasiga hårdiskar, en gamla laptop, en trasig palm V och lite am... :P // Jed Link to comment Share on other sites More sharing options...
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Lol hur ofta har man inte varit sugen på att göra något sånt. Det mest spännande jag fått skjuta på är bilder med Osama och tält 20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zimin Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Intressant att hårddisken lyckades fånga upp en av kulorna. Kanske ngt för nästa skyddsväst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Är det bra som jag tycker eller klarade sig laptopens skärm från att bli genomskjuten? /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted November 15, 2004 Author Report Share Posted November 15, 2004 J-Star: den mådde ganska annorlunda... (Klicka på bilden för en större bild) (Klicka på bilden för en större bild) De där stora hålen är utgångshål från 9mm och .45 kulor skjutna från 25 meters håll Edit: Och ja, vi hade j***t kul Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Hmmm, det är tydligen fler som har samma hobby som jag. länk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 J-Star: den mådde ganska annorlunda... Men detta då? Det ser ut som att skärmen inte är genomskjuten. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted November 15, 2004 Author Report Share Posted November 15, 2004 Datorutrustning som har jävlats ska få igen Men det var lite fegt med studsare... Vi använde en Glock 17 och en Springfield Armory .45 (som jag bara har en liten bild på. Det kommer säkert att hända igen... edit: det heter studsare, inte stödsare... Falukorvsfingrar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GA KA Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Gör om gör rätt! Var är hagelgevären? Mycket konstigt att plinka utan pumpar och halvautomater ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted November 15, 2004 Author Report Share Posted November 15, 2004 9x19 och .45 är mycket roligare på 25 meter än hagelbrakare... ;) (sen hade ingen nån hagelbrakare...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 [OT] Någon som kommer ihåg vilken sida på internet man hittar killar som går loss på datorer med slägga, kofot, diverse sprängämnen mm? Jag hade sparat den länken men jag var tvungen att formatera om häromveckan och mina guldsidor har försvunnit :( [/OT] Link to comment Share on other sites More sharing options...
tango. Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 någon har för mycket tid över... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Jag har bara två saker att säga: 1. Förbannat omoget och onödigt. 2. Varför fick inte jag vara med ...? :( ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalle Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Gjorde nyss ett praktiskt prov med en (redan trasig) gammal 1,7 GB-disk. Öppnade upp locket, kopplade in ström så den startade upp och släppte den rakt i golvet från ca 15-20 cm höjd. Resultat? Totalkrasch med trasiga läshuvuden. Allt för att lista ut vilken sorts disk man egentligen ska ha i en eventuell båtdator. Detta visade med all önskvärd tydlighet att en vanlig 3,5"-disk inte hör hemma i en motorbåt utan extremt stötskydd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted November 16, 2004 Report Share Posted November 16, 2004 Office Space.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete Posted November 16, 2004 Report Share Posted November 16, 2004 Gjorde nyss ett praktiskt prov med en (redan trasig) gammal 1,7 GB-disk. Öppnade upp locket, kopplade in ström så den startade upp och släppte den rakt i golvet från ca 15-20 cm höjd. Resultat? Totalkrasch med trasiga läshuvuden. Allt för att lista ut vilken sorts disk man egentligen ska ha i en eventuell båtdator. Detta visade med all önskvärd tydlighet att en vanlig 3,5"-disk inte hör hemma i en motorbåt utan extremt stötskydd. Det behöver inte vara speciellt extremt, det borde räcka med att hänga upp den i gummiband. Om du inte går över 60G i 2 ms så är det inga problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted November 16, 2004 Author Report Share Posted November 16, 2004 Jag har bara två saker att säga: 1. Förbannat omoget och onödigt. 2. Varför fick inte jag vara med ...? :( ;) 1. Japp! 2. Du var på fel ställe på fel tidpunkt... ;) Håller på och samlar ihop fler diskar till nästa tillfälle, men då kommer det inte att skjutas på nån laptop, tog sån tid att städa upp efter den... Hårddiskarna var däremot mycket roliga att skjuta på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.