Jump to content

Användbart i Aftonblaskan?

Malaj

Recommended Posts

Man ska aldrig säga aldrig. Någon gång ska man väl hitta något vettigt även i kvällstidningarna (även om det är oväntat).

I Aftonbluddret stod det att läsa om en förening i Lysekil som gett ut en CD med ljud från råoljemotorer (feskebåtar å så'nt).

Skit i tidningen - gå in på www.l.laurin.just.nu/

Nu kan man snart sitta och blunda hela vintern - Skandiamotorer, ahhhh 8-/

:D:banghead:

Jag får nog medge att den där CDen i sjukhet förmodligen slår den kassett med titeln Sötvattenfiskarnas läten, som jag för många år sedan köpte från Naturskyddsföreningen. ;) :D Är det någon som vet om det finns CDer med ljud från olika militära fordon och vapensystem?

Jag får nog medge att den där CDen i sjukhet förmodligen slår den kassett med titeln Sötvattenfiskarnas läten, som jag för många år sedan köpte från Naturskyddsföreningen. ;) :D Är det någon som vet om det finns CDer med ljud från olika militära fordon och vapensystem?

Hur vet man att det var fiskar och inte sovjetiska u-båtar. :)

Annars har jag en LP med spårvagnsljud - inte dumt det heller... :wub:

:):D

Ja A2, om du går in på http://www.rafmuseum.org.uk/london/shop/index.cfm så kan du beställa lite olika för att komplettera din skivsamling.

Tack, men ärligt talat så är jag mest intresserad av armé- och marininfanteriljud. En CD med pansarljud vore exempelvis inte helt fel. Jag skulle inte heller tacka nej till en CD med moderna automatvapen (givetvis med både enkelskott, kort salva och ihållande automateld). :D

Jag kommer ihåg för många, många år sedan att jag läste om en skiva som hette "The Magical Sound of Thunder" eller något liknande.

En hel LP (det var på den tiden!) med härliga ljudsekvenser från andra världskrigets propellerplan. Det ni! :)

Jag ångrar att jag inte köpte den! :)

Ja A2, om du går in på http://www.rafmuseum.org.uk/london/shop/index.cfm så kan du beställa lite olika för att komplettera din skivsamling.

Tack, men ärligt talat så är jag mest intresserad av armé- och marininfanteriljud. En CD med pansarljud vore exempelvis inte helt fel. Jag skulle inte heller tacka nej till en CD med moderna automatvapen (givetvis med både enkelskott, kort salva och ihållande automateld). :)

Jag vet inte om det finns nån CD, men US Army mfl. har ett Live-gig just nu i Al-Fallujah. :)

Ja ni, folk har konstiga fetisher. Men en skiva som slår det mesta är nog den som innehåller ljud från ett slakteri. En f.d arbetskamrat hade den, han hade själv hittat den när han flyttade in i sin nya lägenhet, den låg gömd lr glömd på en hylla längst in i en garderob.

• 1 month later...

Använd sökordet "2taktare" i nåt nedladdningsprogram så får man fram en ljudfil där någon imiterar en tvåtaktare på ett utmärkt sett. Fanns om jag inte minns helt fel med på skivan med motorcykelljud. Hysteriskt kul.

Angående båtarna, det låter som soundtracket från en skräckfilm.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...