Jump to content

Antagningsbesked LA03

Recommended Posts

Inget besked här heller. Brevbäraren måste nog undra vad man är för en dåre. Posten var inte ens halvvägs genom dörren innan jag var där och ryckte när han var här. Stirrade sen långt efter honom genom fönstret när han åkte förbi. Fick en rätt märklig blick tillbaka. ,O Undrar om han vågar komma hit igen? Men inta fan kan man vara lugn. Nu har man ju väntat två veckor och så måste man genomlida helgen också. Eventuellt några dar till.

Nåja, skönta att veta att man inte är ensam i lidandet iaf.

är det nån mer "repgubbe" som har hört nåt?

Jovisst, 90mekaniker här. Mig ringde de i måndags.

Ringde de dig eller fick du på lådan? Enligt uppgift har jag fått brev idag men inte varit hemma än så jag kan kolla om det är antagningen.

Enligt uppgift har jag fått brev idag men inte varit hemma än så jag kan kolla om det är antagningen.

Jovisst var det antagningen, inte mycket mer information än innan men nu vet jag i alla fall att min tjänst är "Mek S 90 Torn/Sjvman"

"Information angående resor skickas ut i närtid" - ja det hoppas jag, annars är det väl bara sätta sig på tåget till Östersund dagen innan och hoppas att man får plats i nån säng där över natten till den 22/11.

Arune tror inte du behöver bry dig om resan mer än till livgardet.Dom senaste missonerna jag varit på har inrycket varit på ing 1 och hämta utrustning och packa det nödvändigaste för att sedan ta natttåget till östersund för utbildning men dom kan ju ha ändrat sig nu.

Arune tror inte du behöver bry dig om resan mer än till livgardet.Dom senaste missonerna jag varit på har inrycket varit på ing 1 och hämta utrustning och packa det nödvändigaste för att sedan ta natttåget till östersund för utbildning men dom kan ju ha ändrat sig nu.

Damen som ringde mig meddelade att jag skulle vara i östersund måndagen den 22/11 10:00, nämnde inte att jag skulle någon annanstans först...?

Som Jonsson säger så är "normal" rutin inryck vid Swedint motsv, och sedan är det tuff-tuff tåget upp till ATS som gäller för dom flesta mekar. Men saker och ting ändras, och det står ju i dina papper som kommer med posten vart du ska ta vägen vid inryck.