A2Keltainen Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 http://ruthlessreviews.com/top10/10blackmetal.html Min klara favorit är "#2 Immortal (Again)". Jag börjar gapskratta varenda gång jag ser den bilden, vilket eventuellt kan ses som ett misslyckande för de på bilden, då de troligen ville se riktigt onda, grymma och hårda ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bad Karma Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Jag gillar detta textstycke som står under bild nummer 4 Also, Cradle of Filth is from Helsinki, Sweden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Och förklaringen man får är bara bäst! Dear Ruthies I would like to point out a few facts: 1. Helsinki is not in Sweden. 2. Helsinki is the capital of Finland 3. Cradle of filth is from the UK, not Sweden or Finland Please do not insult the people of Scandinavia by spreading false information on your pages. Kind of takes chunks off your credibility. Jonny replies... You know what? Don't you fucking insult us with emails such as this one. Only a moron doesn't know that Helsinki is the capital of Finland. And only a humorless asshole who has not read our 80s Action Guide would miss the joke about "Helsinki, Sweden" from Die Hard. Also, don't "the people of Scandinavia" hate each other's fucking guts? Like, if you left a Swede alone in a locked room with a Norwegian, wouldn't only one get out alive? Doesn't the Danish slang for Swedes translate as, "The Swedes who come to your home and piss on your fence?" Don't the Finnish HATE everybody? Get off your high horse, dude. "Cradle of filth is from the UK, not Sweden or Finland" No shit. We got this thing here called "Google." I guess you forgot that we are a HUMOR site, first and foremost. Tack A2K för att du idag (och tidigare) givit oss Ruthless reviews. Din är upplysningen och länkarna i evighet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prickskytten Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 Only a moron doesn't know that Helsinki is the capital of Finland. And only a humorless asshole who has not read our 80s Action Guide would miss the joke about "Helsinki, Sweden" from Die Hard. Ännu roligare lär väl då vara att skämtet går "Stockholm, Finland" i Die Hard, eftersom de snackar om "Stockholm syndrome"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted November 3, 2004 Author Report Share Posted November 3, 2004 Tack A2K för att du idag (och tidigare) givit oss Ruthless reviews. Din är upplysningen och länkarna i evighet http://www.harmful.org/homedespot/newtdr/N...Lmortalized.htm Kolla in speedmetaljapanen iförd en T-shirt med texten "KRIGSHOT - ÖREBRO - MANGEL" i toppen av sidan. Kolla även in bilden med texten "No People" i botten av sidan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arachis Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 Host, host. Jag garvade länge när jag kollade in dessa foton. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 Jaha! Med dom bilderna är det plötsligt inte längre möjligt för mig att skämmas över min idolisering av KISS i mina yngsta tonår Sen kunde KISS ju faktisk skriva låtar värt att lysna på! (Cold gin t.ex.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bad Karma Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 Ännu roligare lär väl då vara att skämtet går "Stockholm, Finland" i Die Hard, eftersom de snackar om "Stockholm syndrome"... Jag har för mig att dom har vänt på det och faktiskt snackar om helsingfors syndromet (vad nu det är) i die hard varpå han säger. Thats Helsinki Sweden eller nåt sånt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted November 3, 2004 Author Report Share Posted November 3, 2004 Missa inte resten av bilderna och texterna på: http://www.harmful.org/homedespot/ADIARY.htm Jag har läst ett stort antal av dem, och de är helt underbara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 ...men KISS är inte hårdrock i alla fall... B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted November 3, 2004 Author Report Share Posted November 3, 2004 ...men KISS är inte hårdrock i alla fall... B) ...men KISS smink såg ändå skapligt coolt ut, och de verkade inte heller ta sig inte själva på lika stort allvar som black metal-typerna på den länkade sidan... Lärdom: Att sminka sig och klä ut sig är en sak, men att sminka sig, klä ut sig och verkligen anstränga sig på fullt allvar för att försöka se ut som universums übergrymmaste ondskeführermegademon direkt från helvetet, men misslyckas katastrofalt och se ut som universums übertöntigaste ondskeführermegademonwannabeposer, är en helt annan sak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted November 4, 2004 Report Share Posted November 4, 2004 Lärdom: Att sminka sig och klä ut sig är en sak, men att sminka sig, klä ut sig och verkligen anstränga sig på fullt allvar för att försöka se ut som universums übergrymmaste ondskeführermegademon direkt från helvetet, men misslyckas katastrofalt och se ut som universums übertöntigaste ondskeführermegademonwannabeposer, är en helt annan sak. Ja så är det: King Diamond's ansiktsmålning har säkert årsakat mycket av det ovanstående Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted November 4, 2004 Report Share Posted November 4, 2004 Jag skulle verkligen vilja prova de svamparna du röker, hur hittar du allt A2! Känns som om det skulle bli en skön avslutning på en grym arbetsvecka.. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted November 4, 2004 Author Report Share Posted November 4, 2004 Jag skulle verkligen vilja prova de svamparna du röker, Jag har alltid viljat ha en Ksp 58, ... så vi kanske kan komma fram till någon lösning som är bra för oss båda... ;) hur hittar du allt A2! När man har 250 röster som konstant pratar i ens huvud, så är det alltid förr eller senare någon av dem som klämmer ur sig en intressant URL... ;) Känns som om det skulle bli en skön avslutning på en grym arbetsvecka.. ;) Ja, du vet väl vad de säger i flygvapnet: http://imagecache2.allposters.com/images/18/PO7037.JPG Det här, från sidorna om Japan, tål även att repeteras: "This young lady had a hat that said 'AIRHEAD'. Then, just to close the deal, in smaller print, 'SMOKE WEED EVERY DAY.'" http://www.harmful.org/homedespot/newtdr/N...okyo/STREET.htm Svensk flygvapenungdom på besök i Japan? Är det här för övrigt en slump, eller ytterligare ett tecken på vad flygvapnet egentligen håller på med? Lucy in the Sky with Diamonds "Picture yourself in a boat on a river, With tangerine trees and marmalade skies Somebody calls you, you answer quite slowly, A girl with kaleidoscope eyes. Cellophane flowers of yellow and green, Towering over your head. Look for the girl with the sun in her eyes, And she’s gone. Lucy in the sky with diamonds. Follow her down to a bridge by a fountain Where rocking horse people eat marshmellow pies, Everyone smiles as you drift past the flowers, That grow so incredibly high. Newspaper taxis appear on the shore, Waiting to take you away. Climb in the back with your head in the clouds, And you’re gone. Lucy in the sky with diamonds, Picture yourself on a train in a station, With plasticine porters with looking glass ties, Suddenly someone is there at the turnstyle, The girl with the kaleidoscope eyes." Jag menar, det finns t.o.m. referenser till drogbruk i tvåsitsiga flygplan i låttexten (det sista markerade), vilket tydligt visar att även de mer erfarna befälen är involverade i att lura i de yngre i dessa hemska vanor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest järv Posted November 5, 2004 Report Share Posted November 5, 2004 Also, Cradle of Filth is from Helsinki, Sweden. Varför säger finnarna Helsinki, gillar de att prata ryska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted November 5, 2004 Author Report Share Posted November 5, 2004 Varför säger finnarna Helsinki, gillar de att prata ryska? Menar du att "Helsinki" kommer från ryskan? Har du i så fall källa på det, då jag faktiskt funderat över varifrån namnet komnet? Vad borde vi säga istället för "Helsinki"? "Helsingfors"? Skulle det få dig att må bättre? Helsingforsslang är för övrigt en enda sörja av finska, ryska, svenska, engelska, m.m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prickskytten Posted November 5, 2004 Report Share Posted November 5, 2004 Jag har för mig att dom har vänt på det och faktiskt snackar om helsingfors syndromet (vad nu det är) i die hard varpå han säger. Thats Helsinki Sweden eller nåt sånt. *Skäms* Du har naturligtvis rätt, Karma. Tar av mig hatten och bugar. Allt måste ju inte handla om Sverige. Tar tillfället i akt att skylla på min hjärnas dåliga minne. Hjärna---> <---Markus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest järv Posted November 6, 2004 Report Share Posted November 6, 2004 Menar du att "Helsinki" kommer från ryskan? Har du i så fall källa på det, då jag faktiskt funderat över varifrån namnet komnet? Vad borde vi säga istället för "Helsinki"? "Helsingfors"? Skulle det få dig att må bättre? Helsingforsslang är för övrigt en enda sörja av finska, ryska, svenska, engelska, m.m. Har hört att Helsinki skulle vara ett förryskat namn på Helsingfors. Räknade med att du skulle motsätta dig det om jag hade fel. Jag tycker att ni ska säga Helsingfors av tacksamhet och vördnad inför storsvensken. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted November 6, 2004 Author Report Share Posted November 6, 2004 Jag tycker att ni ska säga Helsingfors av tacksamhet och vördnad inför storsvensken. ;) Du kan ju ta och kliva in på en krog i de finskspråkiga delarna av Finland under en fredagskväll och tydligt förklara det för alla. Jag tror att resultatet skulle bli rätt så ... intressant och spektakulärt ... ja, det är två bra ord för att uttrycka det. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pappsen Posted November 6, 2004 Report Share Posted November 6, 2004 jag kan styrka A2 där. har bott o jobbat i Finland under 6-7 år, jag vet hur det känns att vara "invandrarjävel". ok OT som f-n. nå´n gång ska jag skriva en bok om det... he he... har hört en del och fått smaka mycke ... vi står inte högt i kurs i alla läger -över där ska ni veta men det har vi ärligt förtjänat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.