Jump to content

Web-Tex Assault Vest

Torak

Recommended Posts

Har nagon nagra ideer pa hur man far plats med G36-magg i en stridsväst enligt ovan? Fickorna verkar lite tajta t o m för L85-magg, undrar om jag inte kommer att få plocka bort hopkopplingsplupparna...

(Gäller naturligtvis airsoft - har ingen riktig, tyvärr. Har i o f s ingen airsoft heller, men ska skaffa inom de närmsta månaderna...)

Maggen till G36 är gjorde i plast, på ena sidan har de "knapp" och på andra sidan har de ett "hål" för att enkelt kunna snäppa ihop två mag och göra ett jägarmag.

Bild längst upp på den här sidan

Näst längst upp här

Funkar mycket bra faktiskt!

Edit: second place is first place looser...

Edited by jed

Har nagon nagra ideer pa hur man far plats med G36-magg i en stridsväst enligt ovan? Fickorna verkar lite tajta t o m för L85-magg, undrar om jag inte kommer att få plocka bort hopkopplingsplupparna...

(Gäller naturligtvis airsoft - har ingen riktig, tyvärr. Har i o f s ingen airsoft heller, men ska skaffa inom de närmsta månaderna...)

Menar du denna? Av texten att dömma låter det som gott om plats att ha magasinen på "two triple ammo pouches and six external pockets". Nu har jag iofs dålig koll på hur stora magasinen för L85 och G36 är i förhållande till varandra...

Annars passar G36-magg (ej ihopkopplade, om du nu inte snittar bort fickornas skrammelskydd/magasinavskiljare) i Blackhawks Commando chest harness från D-gear. Har lånat den av en bekant (som hållit på med airsoft) när jag skulle ha lite annorlunda utr än 304K på ett b-styrkeuppdrag... glockren till AK4-magg :)

Mvh,

Foxtrotcharliegrg

Edit: lite mer text

Edited by Foxtrotcharliegrg

Jo, den vasten ar det. Bekvam och bra, men som sagt gjord för SA80-magasin. Den där "triple mag pouch" är delad i tre, sitter ganska tajt även på de "riktiga" maggen. Har för mig att G36 har tjockare magg, och dessutom piggarna på sidorna, det var därför jag undrade.