Haegg Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Under lite tröttsurfande på Blackwaters sajt hittade jag det här. Resultatet av ett samarbete mellan Blackwater, Michaels' of Oregon och Crye Precision. Bildkälla och bakgrundsartikel: http://www.blackwaterusa.com/btw2004/articles/1101frank.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Tack för bilderna. Har Swat tidningen med ett reportage om Cryes multicam. Ha kollat denna sida då och då men händer inte mycket där. www.blackwatergear.com Man kan ju beställa tyg här www.multicampattern.com Snyuggt mönster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Förresten har ni sett den snygga lösningen med nödlucka för personliga toalettbehov? Dragkedjan på baken gör att kvinnor kan uträtta sina behov utan att ta av byxorna. Fiffigt va. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mordred Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Faktiskt, Jämnlikt och bra Nä men ärligt, då kan man ju själv göra "tvåan" utan att kita av sig allt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Faktiskt, Jämnlikt och bra Nä men ärligt, då kan man ju själv göra "tvåan" utan att kita av sig allt... Precis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hammar Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Ser jävligt schysst ut med integrerade knä- och armbågsskydd i uniformen. Någonting jag skulle ha uppskattat på M/90. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Ser jävligt schysst ut med integrerade knä- och armbågsskydd i uniformen. Någonting jag skulle ha uppskattat på M/90. Det finns ett antal personer på forumet som själva lagt till det till sina uniformer vilket garanterar att dom innom en snar framtid kommer att självantända, om dom inte redan har gjort det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 Nu kan man även förbeställa uniformen. Det rycker i köpnerven. Samlar ju på uniformer. Här kommer lite info om uniformssystemet och bilder. combat pants combat shirt field pants field shirt range vest hjälmöverdrag bonnie hat Nu kan man bara beställa från USA eller Kanada. Men det går ju alltid att lösa. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 Combat pantsen är überbrutala! Tror jag måste skicka en bild på dem till R&D på Taiga!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 *Suck* ... Men camouflaget är ju fel; ljusgrönt, mörkgrönt o' svart skal det vara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Triggerpuller Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 (edited) Gillar faktiskt hela konceptet. Skulle helt klart vilja se något liknande denna eller U.S Armys ACU köpas in i Sverige. Alt så kunde man ju bruka amerikanernas system med egna inköp av uniform om nu inte FM vill stå för kostnaden. Edited November 11, 2004 by Triggerpuller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mordred Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 Fu Kjellberg> Så fort mina hjärnhalvor bråkat klart kan vi se om vi ska göra en gemensamt slag i saken :P Combat pants och combat shirt, så coola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 Nån som vet vilka klimatzoner Uniformen är tänkt för? Mönster och färgtoner antyder ju ett operationsområde som inte ligger inom stäpp/öken zonerna. Hur tjockt är tyget? Är det som den vanliga Bdu:n, det ser lite tjockare ut på bilderna, men jag är inte säker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 ummm... vore nåt för B-styrke övningarna.... fan vad najs den är... pris frågas (angivet i SEK) hm.. kanske kan man..... jo, det går nog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk.Mandrake Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 (edited) Som jag har förstått är mönstret framraget för att fungera i så många olika miljöer som möjligt. Just för att bli av med behovet att ha olika uniformer beroende på vart man arbetar. En annan intressant sak: Om man har detta mönster på sig under B-uppdrag kan ingen anklaga en för att man pekar ut något speciellt land. Eftersom nu inget land har Cryemönstret. Edited November 13, 2004 by Fk.Mandrake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 Som jag har förstått är mönstret framraget för att fungera i så många olika miljöer som möjligt. Just för att bli av med behovet att ha olika uniformer beroende på vart man arbetar. Ser ju ut som ett fungerande mönster i de flesta klimat. Misstänker starkt att ett paket med uniformer är på väg mot din Hemstad. Tack för SIB-övningen, kommer inte ihåg om jag tackat innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 Nån som vet vilka klimatzoner Uniformen är tänkt för? Mönster och färgtoner antyder ju ett operationsområde som inte ligger inom stäpp/öken zonerna.Hur tjockt är tyget? Är det som den vanliga Bdu:n, det ser lite tjockare ut på bilderna, men jag är inte säker. MIL-PRF-MCCUU 50% Nylon 50% Cotton heavyweight twill- (MultiCam™) På vissa ställen ligger den ju i fler lager och förstärkt med cordura. Du har ju combat shirten som har en annorlunda utformning för att bäras med kroppsskydd. Här är bilder i olika terräng. www.multicampattern.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 ummm... vore nåt för B-styrke övningarna....fan vad najs den är... pris frågas (angivet i SEK) hm.. kanske kan man..... jo, det går nog Kolla priserna i inlägget med länkar. US dollar X 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 ummm... vore nåt för B-styrke övningarna....fan vad najs den är... pris frågas (angivet i SEK) hm.. kanske kan man..... jo, det går nog Kolla priserna i inlägget med länkar. US dollar X 7 hittar tyvärr ingen prisangivelse :( kanske är jag bara blind, vad vet jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 ummm... vore nåt för B-styrke övningarna....fan vad najs den är... pris frågas (angivet i SEK) hm.. kanske kan man..... jo, det går nog Kolla priserna i inlägget med länkar. US dollar X 7 hittar tyvärr ingen prisangivelse :( kanske är jag bara blind, vad vet jag... Combat Pants $140.00 MultiCam™ High impact knee pads $35 w/pants Combat Shirt $110.00 MultiCam™ High impact elbow pads $30 w/shirt Field Pants $95.00 MultiCam™ Field Pants $90.00 Khaki Molded comfort pads $22 w/pants Field Shirt $95.00 MultiCam™ Field Shirt $90.00 Khaki Molded elbow pads $22 w/shirt Range Vest $120.00 MultiCam™ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 coola prylar gillar dock inte tanken att ha fickor på framsidan av låren , men det kanske är en vanesak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklassthlm Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 Fu Kjellberg> Så fort mina hjärnhalvor bråkat klart kan vi se om vi ska göra en gemensamt slag i saken :P Combat pants och combat shirt, så coola Ja, ni. Vill nog oxå vara med o beställa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 ca 4700 för hela kittet då (inkl alla knä/armbågsskydden) får nog köpa i omgångar om det blir nåt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk.Mandrake Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 @Lt Payne Tack själv! Ja, ett Crye ställ nästa år hade inte varit fel......skall allvarligt fundera på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Ja till SIBen i sommar hade inte varit fel. Typ så här: Inte jag på fotot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 Mer bilder. bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted February 13, 2005 Report Share Posted February 13, 2005 Dags för mer multicam bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted February 13, 2005 Report Share Posted February 13, 2005 Å nej, varför var dom tvungna att sätta på skyldockorna solglasögon? Såg plötsligt väldigt B-film ut. Iaf, gillar konceptet, även om jag också ställer mig lite tvekande till benfickor på låren. Kan bli fina blåmärken om man intar liggande skyddsställning snabbt. Iofs är väl kanske det ett förhållandevis litet problem i ett sånt läge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Intressant, trenden är att man går mer ifrån att använda svart i camo helt. Feild shirt conceptet har nog den bästa lösningen på problemet med skyddsväst jag någonsin har sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Själva blackwatergear-sidan var ju ingen höjdare. Någon som har koll på de material som används i plaggen på crye-sidan och kan uttala sej om fördelar/nackdelar? Hittar inget om vad västen skyddar mot/inte skyddar mot heller, någon? Avslutande: Dräggel! Vill nog ha och det helst igår.... Kan ju önska att de som jobbar med MARKUS kan inspireras lite. Kunde nog vara trevligt med lite dylika leksaker, och i varmare breddgrader... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts