Maverick Posted October 31, 2004 Report Share Posted October 31, 2004 Satt och bläddrade på www.mil.se Hittade följande sida Understödsvapen Gissa om min förvåning när en bild på PSKOTT m/86 fanns under rubriken som gällde GRG *Mavve startar tidtagaruret för att se hur snabbt det tar innan detta ändras * ADMIN är det fel forum så feal free to move Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted October 31, 2004 Report Share Posted October 31, 2004 Och bilden är felvänd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 31, 2004 Report Share Posted October 31, 2004 Och bilden är felvänd! Nädå, det är det nya grg m/02 för vänsterskyttar. Eftersom så många amerikaner är vänsterskyttar har US army krävt en modell även för dom. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted October 31, 2004 Report Share Posted October 31, 2004 Fan, den kungliga hovleverantören av död, brand och förintelse upphör aldrig att förvåna mig. Vi kanske borde maila administratören och påpeka vilket snéskjuteri som skett? Vi är ju trots allt sveriges 3:e mest militära folkrörelse... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tgb1116 Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 ... den kungliga hovleverantören av död, brand och förintelse... Lysande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Den där sidan kan inte ha korrekturslästs av någon person som visste vad de pysslade med... Tex avsnittet om tung ksp: Kaliber: 12,7 x 99 mm. Vikt: 38 kg. Eldhastighet: 485-650 skott/min. Praktisk skottvidd: Luftförsvar ca 1.500 meter. Det stämmer för själva sprutan, men sen tillkommer extra pipa (11kg), lavett (12kg), rekyldämpare (26kg), am (16kg/låda). Totalvikt: 96kg + am... Enligt SäkI måste tksp vara monterad i rekyldämpare... Är det någon som har mailat sidansvarig och upplyst honom om felen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted November 2, 2004 Author Report Share Posted November 2, 2004 Är det någon som har mailat sidansvarig och upplyst honom om felen? NEj .. Var intressant och se om de följde detta forumet vilket man ibland tror Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Är det någon som har mailat sidansvarig och upplyst honom om felen? NEj .. Var intressant och se om de följde detta forumet vilket man ibland tror Hehe, det är sant Väntar ett tag med att maila då med andra ord... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C 2.a pjäs Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 Jodå, nu är granatgevärs-pansarskottet borttaget. "Uppdaterad: 3 november 2004 kl 9 av Utvecklingsansvarig www.mil.se" står det så fint längst ner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted November 3, 2004 Author Report Share Posted November 3, 2004 *LER* Ja inte blir man förvånad..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 Hej Johan, Tack för ditt brev. Jag har tillfälligt tagit bort den felaktiga informationen. Ny information är på väg. Individen som har gjort felet är undertecknad. Jag kan bara beklaga misstaget och den irritation som detta fel har orsakat Dig. Ha en fortsatt trevlig dag. MVH/Lt. Patrik Winnfors Webmaster och utvecklingsansvarig www.mil.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignis nitidus Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 (edited) Jag kan bara beklaga misstagetoch den irritation som detta fel har orsakat Dig. Vad skrev du för snyftbrev egentligen? ;) Edited November 3, 2004 by Ignis nitidus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 Jag kan bara beklaga misstagetoch den irritation som detta fel har orsakat Dig. Vad skrev du för snyftbrev egentligen? ;) >God morgon (borde vara det när ni läser detta)> >Var inne och tittade på FM's understödsvapen >http://www.mil.se/article.php?id=7081 och konstaterar att chefsredaktören >eller någon annan individ blandat ihop P-skott m/86 med GRG m/48, och >tillråga på allt så finns det där en bild på ett GRG för vänsterskyttar >(antingen det, eller så har man spegelvänt bilden). > >Nåja, jag tycker att det borde kännas lite smått pinsamt att ingen lyckats >upptäcka den här missen och ja, nu har jag i alla fall påpekat att ett >misstag begåtts och jag hoppas då att chefsredaktören kan ta sig tiden att >korrigera detta. > >//Johan Toll > ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 Haha, irritation?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts