Guest Gone_crazy Posted July 7, 2002 Report Share Posted July 7, 2002 Vad tycker du om försvarets chokladkakor med crisp? Själv älskar jag dom... Om det inte finns civilt godis i närheten förstås... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gone_crazy Posted July 9, 2002 Report Share Posted July 9, 2002 Vadå. Vad är det för fel på chokladen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERI Posted July 9, 2002 Report Share Posted July 9, 2002 Fel... det finns inga fel på chockladen, den är klockren. Nästan godare än marabou's mörka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 9, 2002 Report Share Posted July 9, 2002 INte för att det tillför så mycket till diskussionen men rackarns vad suger jag blev på Pappa Kungens choklad! Får ta och öppna lilla byrålådan och ta en.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 9, 2002 Report Share Posted July 9, 2002 Måste säga att crispet var något av det dummaste de kunde göra med chokladen. Tacka vet jag den hederliga mörka, crisplösa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 9, 2002 Report Share Posted July 9, 2002 Måste säga att crispet var något av det dummaste de kunde göra med chokladen. Tacka vet jag den hederliga mörka, crisplösa! Håller med till 99%...men crispen är bättre än ingen alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 den där chokladen är totalt underbar..i skogen....hemma föredrar jag marabou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Doyle äter Marabou i skogen också Meget gott :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 På tal om godis. Någon som vet vart man kan köpa/beställa Nickel?? finns ju inte någonstans nu för tiden! Kom nu inte och säg att dom har slutat tillverka dom söta, färgglada underbara sugkaramellerna!? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Har för mig jag brukar se dom i den lokala mataffären.. Dock har dom juh kommit ut (var väl ett tag sen) med en ny Nickel! Rund och mjuk :P Inte lika bra! men den duger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Hmm Nickel väcker många minnen till liv Runda och MJUKA!! va äckligt dem ska ju va fyrkantiga och hårda ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 @Doyle Vart bor du då? kanske bredvid en väldigt mysig människa som ser till så att hans lyxaffär innehar denna utsökta süssigkeit.. @Nifelhel håller helt med! fyrkantigt å hårt = gött men godast är nog när dom är riktigt färska och änna lite så där sega ;) Angående att som har slutat med att tillverka mat enbart för försvaret. Har dom lagt av med chokeladen och sånt också?? "måste" man springa runt och äta godis ur färgglada förpacknigar snart? Det skall vara brunt papper eller brun plast! om det inte är nickel då såklart :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Äh, jag bara förutsätter att det finns topphemliga bergrum fyllda med bara fyrkantiga nickel och kronans choklad, utan crisp! Brist på dessa varor skulle vara betydligt värre än brist på t.ex. guldburkar, am. eller vapen! Motiverade, och väl-nicklade soldater strider med knivar, påkar, eller vad som finns tillgängligt, och vinner!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Hmm Nickel väcker många minnen till liv Runda och MJUKA!! va äckligt dem ska ju va fyrkantiga och hårda ;) ja dom är helt förfärliga! Är lite hårda när man biter på dom, sen bara mjuknar allt! :( Fågel Fenix: Bor i Kungsängen såklart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gone_crazy Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Fågel Fenix: Bor i Kungsängen såklart Varför ligger du inte på LG då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Varför ligger du inte på LG då? Säger inte det sig självt? Nej, men allvarligt. Ville inte göra lumpen "hemma" liksom. Plus att ingen av tjänsterna där tilltalar mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gone_crazy Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Varför ligger du inte på LG då? Säger inte det sig självt? Nej, men allvarligt. Ville inte göra lumpen "hemma" liksom. Plus att ingen av tjänsterna där tilltalar mig. Samma här, bor i Uppsala vägrade att ligga på F16 vilket pliktverket tyckte... Tycker du inte SSK vore nåt då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 SSK skulle jag iof kunnat tänka mig. Men skärgården är underbar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 AVBRYT nu va! Det handlade om godis, inte om Doyle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Oj, *sorry* Det är så jävla lätt å glida iväg Men annars är "Bilar" väldigt gott :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gone_crazy Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Angående att som har slutat med att tillverka mat enbart för försvaret. Har dom lagt av med chokeladen och sånt också??"måste" man springa runt och äta godis ur färgglada förpacknigar snart? Det skall vara brunt papper eller brun plast! om det inte är nickel då såklart :cool: HAR DOM SLUTAT TILLVERKA MAT ENBART FÖR FM? DET HAR JAG INTE HÖRT FÖRUT... Chokladen får dom absolut INTE sluta med. Det är ju självklart. Men dock så har vi fått "civil" choklad den senaste tiden. Usch. Nej, självklart är "civil" choklad klart godkänd, men man vill hellre ha "FM:s" choklad... Mer "Choklad med crisp "eller utan"" åt soldaterna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Jag säger bara FMs chokladkakor är bäst... aldrig någonsin trodde jag att choklad håller så länge =) Slut, frågor? //Lillan :inlove Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 *suck* Lillan: Är chokladen "bäst" för att den smakar bra eller för att den håller så länge.. Måste juh säga att det faktiskt finns godare choklad på den civila marknaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gone_crazy Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Mmm, nickel. GÖTT... För några månader så fick våran grupp en hel kartong nickel. Menat som godis, det var bara att smälla i sig. MUMS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 kan nån svara på varför det egentligen är just nickel de delar ut?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Brutal hållbarhet, inte ömtåligt, billigt och mycket socker per gram förmodligen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 13, 2002 Report Share Posted July 13, 2002 >> GG Jo, dom skall ha slutat tillverka mat enbart för försvaret. blev lite väl dyrt. Detta en ligt min bror som jobbar på P4. Han sa också att dom får marabouchokladkakor och sånt nu istället .. både för, och nackdelar... tror jag iaf.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fairfax Posted July 13, 2002 Report Share Posted July 13, 2002 Hållbarheten är väl obegränsad på chokladen? Min käre bror råkade ut för en från 46, den var allt annat än mörk (vit choklad) och saknade chrisp... Men den gick tydligen ner den med och han lever än... //fairfax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 14, 2002 Report Share Posted July 14, 2002 Min personliga favorit var pansarkexen med leverpastej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo One Posted July 18, 2002 Report Share Posted July 18, 2002 Nickel, fans inget bättre att suga på när man stod post eller var på marsch. Bättre moralhöjare får man leta efter. Passar jäkligt bra på bion också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts