Jump to content

Prao plats

Dizzy_keys

Recommended Posts

Nu är det så att jag hade en PRAO plats på muskö under vecka 45. Men igår fick jag ett samtal därifrån där man meddelade att man inte hade möjlighet att ta emot mig under nästa vecka. Helt förståeligt enligt mig, så jag hyser inga agg emot hjältarna som jobbar där. Men jag undrar om ni känner till något förband som tar emot prao under vecka 45? Alltså om mindre än en vecka. Det spelar ingen roll vart förbandet ligger. Tack på förhand :surprise:

Jag tackar för tipset men jag undrar om det kommer gå att ordna fram något på denna korta tid :( . Men det skadar nog inte att ringa och kolla, Det värsta som kan hända är ju att man får ett nej. Jag tänkte kolla här om det finns någon med "insider" info angående möjligheter att att prao:a på "deras" förband.

Det verkar ju super kul! Jag hittade en lista på RekryC med alla förband. Det verkar lite segt att ringa vartenda ett, Men vad gör man inte för att få vara med och lära sig massor av och om dessa människor som ser till att man får leva i fred och frihet! :D

Jag gjorde PRAO på S1 under v. 45 förra året. Nu vet jag dock inte om det finns plats kvar nu då jag sökte 1½ månad innan PRAO-veckan. Brukar oftast vara överraskande många som söker PRAO på regementen.

Beklagar! Det hade varit roligt! Synd at jag inte tänkte på det när jag gick i 9:an. Nu när jag går i gymnasiet (GTG) har jag inte möjlighet att välja själv.

Jag tycker synd om alla som praoar inom FM, de praoelever som jag kommit i kontakt med på P4 verkar ju inte överlyckliga, står mest och fryser. Men ibland ser man hur de skiner upp när de får klappa ett av våra monster =)

Jag hade då en undebar vecka!

Fick skjuta löst med pbv302-akan, och beordra eldstöt från art.-bataljonen! :blink:

Amongst many things

Känner en kille som praoa på P4, han tyckte det va grymt skoj (pilla på utrustning mm.) Han och kanske 5 till bodde inne på regementet hela veckan, åkte hem på helgen och kom tillbaka nästa vecka.

Been there done that.

Fick åka 9040 :surprise:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...