bushman Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 45 min ung så vart de 40 000 biljetterna slut i morses. de släptes kl 09 runt kl 09.45 tog de slut på ticnet enl ett av försäljningsställena. men efter som vi vet att ullevi tar fler besökare och det finns fler dagar på en helg så kommer det nog att släppas fler EDDIE RULES..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myran Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 Jo tack, jag och en vän försökte beställa billjeter till oss och några vänner.. det öppnade elva, vid 11.09 så var det slut sålt.. (nej.. vi fick inte tag på några..) EDIT : Stavning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stockman Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 Fick tag i en hyffsad sittplats, konserten lär ju helt klart bli hur bra som helst, endast gamla kioskvältar heavy metal dängor. Fast antagligen så krockar det nog med inryck...doh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johage Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 Det e ju helt sjukt att biljetterna kan ta slut så fort, Fick inte tag i nån biljett får nog köpa svin dyrt i andrahand, precis som jag fick göra metallica Men det kan nog vara värt det ändå, lär ju bli en grym show Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 HAHAHAHAHA Jag satt ifrån kl0900 å försökte ringa i ca70min...tröttnade och drog bort till Scandinavium och köpte 2st STÅPLATS ca kl1015-1020. Så medan jag och X ---> Så kan väl ni andra med varandra eller nåt Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted October 25, 2004 Author Report Share Posted October 25, 2004 HAHAHAHAHA Jag satt ifrån kl0900 å försökte ringa i ca70min...tröttnade och drog bort till Scandinavium och köpte 2st STÅPLATS ca kl1015-1020. Så medan jag och X ---> Så kan väl ni andra med varandra eller nåt tja man får väl ha ett jobb som gör att man inte ens behöver ringa och leta biljetter. kommer förmodligen stå och vråla med i "run to the hills" på scen. och våndas över att de inte kör "the clansman" på denna turnen heller...... FREEDOM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prickskytten Posted October 26, 2004 Report Share Posted October 26, 2004 Satt och försökte på Ticnet jag också... Började försöka kvart i nio, kom in tio i tio (typ en uppdatering/sek.), tänkte "Hey, biljetterna kan ju fan inte va slut redan!" och knappade in att jag ville ha 4 st. ståplats. Blev jäkligt förvånad när det inte fanns nån ståplats kvar, och typ de enda sittplatserna jag kunde köpa var längst bort från scenen... Någon som vet något om resten av biljetterna? Det var ju bland annat ett helt "fält" med ståplatser som inte såldes. Ville ju så gärna se Maiden live igen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted October 26, 2004 Report Share Posted October 26, 2004 40000 släppta biljetter, och Ullevi tar 55000... Lär släppas fler biljetter när det närmar sig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prickskytten Posted October 26, 2004 Report Share Posted October 26, 2004 Låter bra det! Får vara snabb(are) nästa då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted October 27, 2004 Report Share Posted October 27, 2004 Schyssta kompisar man har, fixade biljetter, men glömde mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted October 27, 2004 Report Share Posted October 27, 2004 5 ståplats betalda klara! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaVeN Posted November 1, 2004 Report Share Posted November 1, 2004 Sittplats tickets klara..... Det blir nog av 5 möjliga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted November 1, 2004 Author Report Share Posted November 1, 2004 5 ståplats betalda klara! hmm undrar om det utnytjades några kontakter...... jag skulle ju självklart aldrig göra så för att kunna se en konsert..... jag åker till sthlm den 18:de och bara hoppas att någon från ett stort bokningsbolag råkat lägga ut två biljetter åt mig i globens reseption. har inte alls ringt och tjatat för att få se ramstein, inte alls.... kontakt på stort bokningsbolag > <bushman Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted November 1, 2004 Report Share Posted November 1, 2004 tja man får väl ha ett jobb som gör att man inte ens behöver ringa och leta biljetter. Vad är det för jobb då som du har...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted November 1, 2004 Author Report Share Posted November 1, 2004 tja man får väl ha ett jobb som gör att man inte ens behöver ringa och leta biljetter. Vad är det för jobb då som du har...? låt oss säja att jag jobbar med konserter. och frilansar på lite andra media relaterade yrken. har gjort detta i ca tio år. jag behöver inte oroa mig för om jag skall jobba på ullevi till sommaren, utan med vad jag skall jobba. det ända som kan hindra mig från att se maiden, är att någon erbjuder ett bättre betalt jobb, under samma tid mina arbetstider är inte direkt 9 - 5 eller om jag mot förmodan skulle behövas i kungens tjänst, inom eller utom landets gränser. men det ligger inte i mina händer....... dessutom blir inte maiden den ända konserten i GBG till sommaren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted November 1, 2004 Report Share Posted November 1, 2004 Har själv en hyfsad kontakt, men den här gången var faktiskt alla bokningsbara biljetter uppbokade. Förhoppningsvis så finns det senare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted November 2, 2004 Author Report Share Posted November 2, 2004 Har själv en hyfsad kontakt, men den här gången var faktiskt alla bokningsbara biljetter uppbokade. Förhoppningsvis så finns det senare. om du har nerver att vänta, så släpps alltid de biljetter som bussbolagen köper upp för att sälja som paketresor, och som ingen köper, på konsertdagen. du får slåss med ett par hundra svartförsäljare bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted April 30, 2005 Report Share Posted April 30, 2005 Jaha då har man biljett då ska man bara ordna resa och eventuellet bo i götet har inte riktigt bestämt mig om man ska komma den 8:e och åka den 10:e men men det löser sig nog. Ska i alla fall värma upp lite den 3:e i Globen då (förhoppningsvis) the prince of darkness med sin svarta sabbat kommer man vet ju hur det gick senast han skulle hit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted June 26, 2005 Author Report Share Posted June 26, 2005 för alla er som blev utan biljett: SVT direktsänder konserten från ullevi!!!! vilket för min del kommer att betyda att jag kommer att få spela in den. jobbar förmodligen ca sex m under scenen i ullevis katakomber under konserten. alla jobb inom eventbranschen är inte alltid glassiga och glamorösa........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 Fan va gott!! Public Service at its best! B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 ingen biljett för min del. Men som tur är så kör underbra SVT hela konserten live så man får njuta hemma i soffan med polare och öl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stockman Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 Själv har man sin första permission den helgen så jag kommer lagom hem till fetkonsert med kanske världens bästa band. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 för alla er som blev utan biljett:SVT direktsänder konserten från ullevi!!!! vilket för min del kommer att betyda att jag kommer att få spela in den. jobbar förmodligen ca sex m under scenen i ullevis katakomber under konserten. alla jobb inom eventbranschen är inte alltid glassiga och glamorösa........ Vad fan skall du göra UNDER p-garaget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted June 26, 2005 Author Report Share Posted June 26, 2005 för alla er som blev utan biljett:SVT direktsänder konserten från ullevi!!!! vilket för min del kommer att betyda att jag kommer att få spela in den. jobbar förmodligen ca sex m under scenen i ullevis katakomber under konserten. alla jobb inom eventbranschen är inte alltid glassiga och glamorösa........ Vad fan skall du göra UNDER p-garaget? leta efter snubben som syns på omslaget till "number of the beast"?? sanning att säja så har jag inte riktigt koll på avstånden på ullevis underjord, bara att jag kommer att få vistas där under konsert dagen. har lite större koll på själva scenen och dess storlek däremot. det som kommer till ullevi är igentligen en festival/inomhus-turne. köpenhavn och göteborg är de två ställena som kommer att ha utomhus-spelningar, enl det jag har hört. men inget att oroa sig för. sthlm-stadion spelningen 03 var även den en festivalturne-spelning. och den scen som kommer till ullevi är större än den som var på stadion. gissar att effekter, ljud och ljus byggs ut en aning under ullevi spelningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilleobelix Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 Jag förväntar mig bushman att du tar med saft & kakor och hälsar på i min del av katakomberna, jag har ju i alla fall internkamerorna att titta på! ) Annars kan man ju glida ut en stund när Bojo lugnat ned sig......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sernlo Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 ja vi ses 9/7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Animal Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 Minns då jag såg dem som förband åt Kiss då de spelade i Köpenhamn i början av 80-talet. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted June 28, 2005 Report Share Posted June 28, 2005 Är det någon som har tips på parkering kring Ullevi eller åtminstone centrala Göteborg under stora evenemang som detta? Åker förmodligen bil ner samma dag och hem igen efter konserten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LK100 Posted June 28, 2005 Report Share Posted June 28, 2005 Ska bli riktigt kul! Att In Flames är förband gör ju inte saken sämre!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted June 29, 2005 Author Report Share Posted June 29, 2005 Är det någon som har tips på parkering kring Ullevi eller åtminstone centrala Göteborg under stora evenemang som detta? Åker förmodligen bil ner samma dag och hem igen efter konserten... tja kom ner tidigt eller dagen innan, så brukar det vara rätt tomt vid shell ullevi. hyggligt billig parkering i alla fall. men jag höjer ett varnade finger dock, pga vissa idrottaktiviteter NÄSTA år, kan inte bandets lastbilar parkera på sin ordinarie parkering, och då är detta en av de större öppna ytorna i närheten av ullevi. kanske inte så stort problem under just maidens spelning, men det kommer lite fler bilar lite längre fram i juli...... men det borde väl finns någon forums-broder/syster som kan hjälpa dig. har du bara ork att gå en bit/åka "vagn" så borde det inte vara några problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.