Jump to content

Recommended Posts

• Super Administrators

Finns inga specefika krav för just en KSP-skytt. Utan man rycker normalt in som skyttsoldat, och efter GSU (GrundläggandeSoldatUtbildning) får man välja olika befattningar beroende på vad som finns på förbandet, utefter egna önskemål samt vad befälen tycker man är lämpad som.

Ett litet tips utan garantier för giltighet kan ju vara att du helst ska vara:

1) Stark som en oxe (för att kunna hålla samma tempo som ak-nissarna trots typ dubbla bördan).

2) Duktig som tusan på all mtrltjänst av fippel-/köttakaraktär i allmänhet och på vapentjänst i synnerhet.

3) Mer eller mindre kontrollerat aggressiv (följer oftast automatiskt av punkt 1), gärna en liten minipsykopat som kan och vill döda fiender i massor. Dock inte för vapenkåt. Självemotsägelse kan tyckas. Tough luck! ;)

4) Turknutte. Du får den tjänst du får.

Okej. Men jag är jo stark som en oxe. :}

Sen har jag varit med i Hemvärnet snart 4 år så jag har samma utbildning. Plus att jag är bland dom bästa på vapentjänst. :)

Och sen är jag en liten minipsykopat också Så Kspskytt ska nog passa till mig. B)

• 2 weeks later...

Karlsson>> Så länge du håller dej ödmjuk, och visar framfötterna (motsägelse, men det går) ska det nog gå bra. Att börja fråga befälen i tid och otid om "Varför gör vi såhär, det gjorde vi inte i HV-u" etc är att skjuta sej själv i foten.

Min erfarenhet av ksp-skyttar är att dessa går efter ideologin "Här är jag, jag ska verka med mitt vapen, flytta på er!" Och sedan trillar in i ksp-koma (tungt pekfinger, febrig blick och ett vansinnesgrin tvärs över ansiktet) :D

varför inte passa på att bli Grg-skytt istället?

- ksp skyttarna kommer att gråta i avundsjuka när du smäller av en skarp Spårljuspansarspräng på någon ful gammal rysk skorv stridsvagn.

- du får kånka runt på 14kg stuprör, det ger "köttarstatus" hos befälen, och du får en vältränad rygg :uzi

- du slipper ca 5-6 extra timmars vapenvård när ni är hemma från fält.

GRG har bara fördelar :}

GRG Power! :rockon:

Brukar även kallas " Konen ", inget utanför existerar, allt innanför är mål...

Allt som är grönt i skogen är ett mål som vi brukar säga. :winner:

Hmm känner jag igen...jag var ju den enda KB'n på span som kånkar KSP frivilligt.. B) så en del KSP-koma har man ju hunnit med.. :uzi:ph34r:

Så det där med KSP-koma.. :wub::wub::wub:

annar brukar kspskyttarna lysa av glädje då dom har tömt sina 2-3 kasseter+ sina 4 mag... :}

Jag :worthy::wub::)KSP

Men annars KSPskyttarna hos oss togs ut lite på egna önskemål och fysik typ