M.Karlsson Posted October 24, 2004 Report Share Posted October 24, 2004 Tja alla glada. =) Om man vill bli ksp inom ett pansarregemente vad krävs i stryka, psyke och tjänstbarhet (syn, hörsel osv) ? Oh jag vill gärna ha lite bra "tips" på om denna tjänst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Administrators Kimster Posted October 24, 2004 Super Administrators Report Share Posted October 24, 2004 Finns inga specefika krav för just en KSP-skytt. Utan man rycker normalt in som skyttsoldat, och efter GSU (GrundläggandeSoldatUtbildning) får man välja olika befattningar beroende på vad som finns på förbandet, utefter egna önskemål samt vad befälen tycker man är lämpad som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Karlsson Posted October 24, 2004 Author Report Share Posted October 24, 2004 Okej. Man tackar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted October 24, 2004 Report Share Posted October 24, 2004 Ett litet tips utan garantier för giltighet kan ju vara att du helst ska vara: 1) Stark som en oxe (för att kunna hålla samma tempo som ak-nissarna trots typ dubbla bördan). 2) Duktig som tusan på all mtrltjänst av fippel-/köttakaraktär i allmänhet och på vapentjänst i synnerhet. 3) Mer eller mindre kontrollerat aggressiv (följer oftast automatiskt av punkt 1), gärna en liten minipsykopat som kan och vill döda fiender i massor. Dock inte för vapenkåt. Självemotsägelse kan tyckas. Tough luck! ;) 4) Turknutte. Du får den tjänst du får. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Karlsson Posted October 25, 2004 Author Report Share Posted October 25, 2004 Okej. Men jag är jo stark som en oxe. Sen har jag varit med i Hemvärnet snart 4 år så jag har samma utbildning. Plus att jag är bland dom bästa på vapentjänst. Och sen är jag en liten minipsykopat också Så Kspskytt ska nog passa till mig. B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimitz Posted November 4, 2004 Report Share Posted November 4, 2004 Känns som att "någon" ska ytagga ner lite först.. Allvarligt, håll en låg profil gentemot befäl o plutonskamrater, dina förkunskaper kommer bara missgynna dej annars.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Karlsson Posted November 8, 2004 Author Report Share Posted November 8, 2004 Känns som att "någon" ska ytagga ner lite först.. Allvarligt, håll en låg profil gentemot befäl o plutonskamrater, dina förkunskaper kommer bara missgynna dej annars.. Aha. Så jag ska tagga ner? ;) hehe. Får väl göra det. hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted November 8, 2004 Report Share Posted November 8, 2004 Karlsson>> Så länge du håller dej ödmjuk, och visar framfötterna (motsägelse, men det går) ska det nog gå bra. Att börja fråga befälen i tid och otid om "Varför gör vi såhär, det gjorde vi inte i HV-u" etc är att skjuta sej själv i foten. Min erfarenhet av ksp-skyttar är att dessa går efter ideologin "Här är jag, jag ska verka med mitt vapen, flytta på er!" Och sedan trillar in i ksp-koma (tungt pekfinger, febrig blick och ett vansinnesgrin tvärs över ansiktet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HotelAlpha Posted November 8, 2004 Report Share Posted November 8, 2004 Brukar även kallas " Konen ", inget utanför existerar, allt innanför är mål... Allt som är grönt i skogen är ett mål som vi brukar säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimitz Posted November 12, 2004 Report Share Posted November 12, 2004 Kommentar av LT P: Det en kspskytt inte förstår, det förstör han, de är jävliga på att förstöra.. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnimalMother Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 varför inte passa på att bli Grg-skytt istället? - ksp skyttarna kommer att gråta i avundsjuka när du smäller av en skarp Spårljuspansarspräng på någon ful gammal rysk skorv stridsvagn. - du får kånka runt på 14kg stuprör, det ger "köttarstatus" hos befälen, och du får en vältränad rygg - du slipper ca 5-6 extra timmars vapenvård när ni är hemma från fält. GRG har bara fördelar GRG Power! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted November 14, 2004 Report Share Posted November 14, 2004 Brukar även kallas " Konen ", inget utanför existerar, allt innanför är mål... Allt som är grönt i skogen är ett mål som vi brukar säga. Hmm känner jag igen...jag var ju den enda KB'n på span som kånkar KSP frivilligt.. B) så en del KSP-koma har man ju hunnit med.. Så det där med KSP-koma.. annar brukar kspskyttarna lysa av glädje då dom har tömt sina 2-3 kasseter+ sina 4 mag... Jag KSP Men annars KSPskyttarna hos oss togs ut lite på egna önskemål och fysik typ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts