Jump to content

Fråga om månadens SMB bok

FkN

Recommended Posts

(ja jag har sökt)

Frågas kom:

Månadens SMB bok, är den värd att införskaffa? Någon som läst den, eller kanske den engelska utgåvan?

Har läst det jag kommit över om SAS, dvs Ryan och McNab böckerna, "från Ökenkrigare till Ghost force", några engelska pocketar m.m.

Så skall jag lägga ut 249kr på något jag kanske redan läst om, men av andra författarre/källor?

Har du läst:

Who Dares Wins: The SAS, 1950 to the Gulf War

Tony Geraghty

Time Warner Books UK

1992

Om inte, så rekommenderas den. Det är väl kanske inte så mycket nytt om man redan har läst ett dussin SAS-böcker som täcker upp förbandets bakgrund, men det är en allmänt välskriven bok inom ämnet. Ett annat tips är;

SAS - Phantoms of the Jungle

D. M. Horner

Greenhill Books

1991

som är en bra bok om australiensiska SAS.

(ja jag har sökt)

Frågas kom:

Månadens SMB bok, är den värd att införskaffa? Någon som läst den, eller kanske den engelska utgåvan?

Den boken är rätt ok, han som har skrivit den har en 20-25 år inom sas bakom sig den speglar sig över en överskådlig tid från förbandets bildande i afrikas öknar under 2vk till gulfkriget han har även vissa kommentarer kring Mcnab och Ryan`s böcker

@A2: Nej det har jag inte, och frågan gällde den ovan nämnda boken, inget annat.

@kakan: Okej då vet jag, samma lika som dom flesta andra "SAS History" böckerna med andra ord.

Skulle vara intressant och läsa om vad dom haft för sig efter Gulfen-91.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...