tjabo Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Jag undrar om det finns några erfarenheter i detta forum om Savage gevär? Dom har fått bra med kretik i magasinet som jag har läst. Men här i USA så skriver vapen magasinen vad som hälst för att vara på god fot med vapentillverkaren. Vapnet som jag funderar på är en Savage 110 FP 7mm rem mag. Som en kuriosa vad är era åsikter om 7mm rem mag vs. .308? Savage 110 FP Ha en bra dag Tjabo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaevil Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Vet inget speciellt om just SAVAGE ARMS men tror nog att en bössa från dom troligtvis skjuter bättre än vad du gör........Så brukar det va när du kommer upp i kaliber 308...7mm mag.Positivt med 308 är att man kan leka och ladda själv medan 7 mag redan är optimal om man köper ammo. Mina Gevär skjuter MYCKET bättre än vad jag gör iallafall.Såklart jag bänkskjuter ju inte mer än vid inskjutning....... SKOJ med ännu en Svenskamerikan... MVH OLAEVIL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yxa Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Föredrar själv Remington 700, men lurade själv på att skaffa en Savage 110 i .308 medan jag bodde i USA, för att sedan kunna byta pipa hit och dit efter behov (skulle alltså skaffa en extra pipa i .243). Savage 110-serie har ju just den finessen att pipan går att byta ut relativt enkelt. Hur precisionen i bössan är kan jag inte uttala mig om (det var väl något jag planerat att ta reda på själv ;)). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjabo Posted October 21, 2004 Author Report Share Posted October 21, 2004 Tack så mycket för era svar. Och jag tror att ni har rätt när ni säger att bössan skuter bättre än vad jag kan. Men det är bra då kan jag inte skylla på bössan. Jag får då skylla på kikarsiktet istället:D OT Som Svenskamerikan måste jag säga att detta Forum har varit min lilla Ö i verkligeten för över 6 mån. Här kan jag finna likasinnade, och jag kan stilla min abstenens. Mycket tack till BLÅ GUL som håller en god ordning, jämfört med andra forum på nätet Tjabo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts